Dere som har/har hatt hyperemesis

Uglemamma

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Hvor mange uker varte det? Hva klarer dere og spise? Får dere spist noe i det hele tatt?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har vært helt sengeliggende i 5 uker nå å de fleste legene sier jeg må forberede meg på å ha det hele sv.skapet, men er man heldig så bruker det å gi seg rundt uke 20 for noen.

Jeg har ikke sjans å spise. Får i meg noen dl vann og par tygg av ristabrød i løpet av dagen.
Kaster opp det også, men klarer å holde det 1 times tid.
Jeg skal inn på legekontoret 3 ganger i uken nå å få veskebehandling og medisiner intravinøst, i håp om å lette den sinnsyke kvalmen og spyinga.

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Hadde i forrige svangerskap.Varte fra uke 8 til uke 18. Fikk kun i meg små mengder vann og noen biter mat om dagen, og ble til slutt dehydrert. Fikk til slutt I.V, men burde etter min mening vært innlagt flere ganger.

Var på kontroll til jordmor i går jeg, var inn i 5 minutter før hu ville ha meg innlagt..
Skal ikke være lett å være så dårlig. Jeg lever ikke, jeg bare eksisterer på soverommet.

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Etter at jeg var innlagt i sv.uke 9 gikk ting litt bedre hjemme, klart og få i meg to yoghurt på en dag å kanskje litt suppe.. men nå har det snudd, klarer ikke å holde på noe, hadde jo håpet dette sku gi seg snart.. er jo 13 uker på vei... :( også jeg som skal i bryllup i morgen :-(

Mulig du må legges inn igjen? Flere som blir det når formen snur sånn :(

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Gjør alt jeg kan for å unngå det... har ikke lyst til det... må prøve å finne noe som kan spises, hvet bare ikke hva :-( men har "åpen retur" rett til avd så kan bare ringe de om jeg må inn igjen heldigvis :-)

Forrige svangerskap hadde jeg det i 7 mnd :-( var innlagt og fikk iv. Ble noe bedre når jeg fikk Phenergan rundt uke 15. Denne gangen har jeg enda ikke fått det - bank i bordet. Jeg holdt ikke på noe mat før jeg fikk Phenergan. Da var det bare fastfood som frista :(

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Huff...7 mnd :-( tar afipran daglig men det hjelper lite.....

Phenergan er antihistamin å svakere en afiprqn.. men ikke prøvd zofran enda, så mulig det kan funke :)

For meg så funka ikke Afipran, men hadde god effekt av Phenergan :) Tok den på kvelden og da sov jeg godt samtidig som jeg ikke kasta opp dagen etter. Var ofte noe kvalm i løpet av dagen, men ikke oppkast. Så verdt å prøve selv om den er svakere enn Afipran synes jeg

For meg så funka ikke Afipran, men hadde god effekt av Phenergan :) Tok den på kvelden og da sov jeg godt samtidig som jeg ikke kasta opp dagen etter. Var ofte noe kvalm i løpet av dagen, men ikke oppkast. Så verdt å prøve selv om den er svakere enn Afipran synes jeg

Forsøkte med postafen føtst som også er antihistamin, hadde null effekt.. da mente legen det ikke var vits å prøve phenergan... men får se om jeg skal be om zofran, er så lei nå.... :/

Forsøkte med postafen føtst som også er antihistamin, hadde null effekt.. da mente legen det ikke var vits å prøve phenergan... men får se om jeg skal be om zofran, er så lei nå.... :/

Uff så kjedelig! Får håpe du finner noe som fungere for deg snart. Hørt at fler har prøvd Postafen i stedet for Phenergan. Så er vel kanskje ulik praksis fra sted til sted hva man prøver først.

Og husk at Phenergan og Postafen har forskjellige måter å virke på. Så ikke dermed sagt at selv om du ikke hadde effekt av Postafen så vil du ikke ha effekt av Phenergan..

Jeg har hatt det i alle mine svangerskap og spydd til jeg har fått barna hver gang. Første gang ble jeg satt igang 2 uker før termin Pga jeg var så dårlig. Andre gang ble babyen tatt ut 6 uker for tidlig fordi hun stoppet vokse og jeg produserte ikke fostervann lenger (mest sannsynlig fordi jeg var for undervektig). Siste svangerskap ble jeg alvorlig undervektig og det ble KS i uke 34+6. Jeg har prøvd intravenøs næring, sonde og kvalme stillende av alle slag men lite har hjulpet. Jeg har blitt dårlige og dårligere hvor lengre ut i svangerskapet jeg har kommet. Denne gang håper jeg det blir annerledes men er forberedt på at det kan bli tøft også denne gang. Kaster opp 3-5 ganger daglig men får i meg små mengder med mat (mest knekkebrød og litt frukt). Får også i meg væske så drikker en del kalorier. Har begynt på zofran tidlig denne gang og håper hvertfall jeg kan fullføre svangerskapet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har hatt det i alle mine svangerskap og spydd til jeg har fått barna hver gang. Første gang ble jeg satt igang 2 uker før termin Pga jeg var så dårlig. Andre gang ble babyen tatt ut 6 uker for tidlig fordi hun stoppet vokse og jeg produserte ikke fostervann lenger (mest sannsynlig fordi jeg var for undervektig). Siste svangerskap ble jeg alvorlig undervektig og det ble KS i uke 34+6. Jeg har prøvd intravenøs næring, sonde og kvalme stillende av alle slag men lite har hjulpet. Jeg har blitt dårlige og dårligere hvor lengre ut i svangerskapet jeg har kommet. Denne gang håper jeg det blir annerledes men er forberedt på at det kan bli tøft også denne gang. Kaster opp 3-5 ganger daglig men får i meg små mengder med mat (mest knekkebrød og litt frukt). Får også i meg væske så drikker en del kalorier. Har begynt på zofran tidlig denne gang og håper hvertfall jeg kan fullføre svangerskapet.

Sent from my iPhone using BV Forum
Huff, høres ut som du har hatt noen tøffe svangerskap!! Håper det blir bedre denne gangen! ! :)

Jeg hadde det hele svangerskapet sist. Var 100% sykmeldt fra oktober til juni. Kasta opp mellom 4-10 ganger daglig. Utrolig slitsomt! Den dagen jeg våkna med rier, da var kvalmen borte ;) og jeg kasta ikke opp verken under fødsel eller etterpå :(

Tobarnsmamma i januar 2015<3

Mente :) på slutten der, ikke :( hehe ;)

Tobarnsmamma i januar 2015<3

Eg haddr det i øve 4 uker blei innlagt og då blei eg god med eingang eg fekk intravanøst nå blir eg bare verre og verre igjen :( må nok ha intravanøst igjen snart

Back
Topp