Dere som har gitt avokado

liv09

Elsker forumet
har dere gitt det rent eller sammen med noe annet? Tenkte kanskje å prøve å stappe det sammen med søtpotet og gulrot i dag men lurte da på om man kan varme det? Høres i grunn litt rart ut med varm avokado men kan hende det går fint det???

Det lurer jeg også på!!
Vet du forresten om man må dampe/koke mango før man lager pure av det?

Mener å ha lest her at noen bare har gitt det ukokt. Tenker det kanskje var Ohbaby!. Men vil ihvertfall tro at det går fint å koke det først ja.

Avokado blir bitrere ved oppvarming, så det anbefales kanskje ikke...
Mango går helt fint an å varmebehandle!

koker kun harde ting,altså potet,gulrot etc,som ikke egnes for mosing i fersk tilstand,alt av frukt moses ferskt. :) ville ikke kokt avokado,æsj,hehe

ORIGINAL: krezz

Avokado blir bitrere ved oppvarming, så det anbefales kanskje ikke...
Mango går helt fint an å varmebehandle!

Hmm, men hvis eg varmer gulrot og søtpotet og setter så stappet avokado til tror du det er nok til at det blir bitter? Eller har du noen andre forslag til servering av avokado kanskje??[:D]

ORIGINAL: ohBaby!

koker kun harde ting,altså potet,gulrot etc,som ikke egnes for mosing i fersk tilstand,alt av frukt moses ferskt. :) ville ikke kokt avokado,æsj,hehe

Nei, søtpoteten og gulroten er allerede kokt[;)] Tenkte bare å blande avokado oppi denne mosen. Men det er kanskje ikke noe godt engang? Var bare en ide eg fikk[8D]

ville had det varme i en skål og most avokado i en. :) gitt litt av hver. :)

ORIGINAL: ohBaby!

ville had det varme i en skål og most avokado i en. :) gitt litt av hver. :)

Ja, det kan eg jo gjør[:D]

Har bare skrapt på avokadoen med skje jeg og det har gått greit. Mango har jeg bare most med mixer, uten varmebehandling, og det går ned på høykant [:D]

Varmet søtpotet/gulrot og pittelitt purre-mosen og stappet avokadoen og gav ved siden av. Dvs eg tok egentlig litt av hvert på skjeen på en gang. Og det var populært!!!! Han som stenger igjen munnen etter en skje av de der ferdiglagde middagene gapte som en helt!!! Tydeligvis hjemmelaga som er best[;)][:D]

så bra!! imre spyr av avocado som alt annet jeg lager,hehe

Ga bare avokado her. Var en av de første tingene han smakte så syns det var greit å kun gi en ting om gangen. Gikk ned på høykant her, men magen hans var ikke lite glad.

ORIGINAL: Hønepøne09

Ga bare avokado her. Var en av de første tingene han smakte så syns det var greit å kun gi en ting om gangen. Gikk ned på høykant her, men magen hans var ikke lite glad.

Oisann, håper det går bra her da[&:] Han spiste jo ihvertfall en fjerdedel avokado. Men han har smakt alt det andre før så avokado var det eneste nye! Eller når eg tenker meg om så har han vel ikke fått så mye purre før heller[&:] Får håpe dette ikke kommer til å gå utover nattesøvnen vår!!

Gir rått jeg også. Samme med mango. Smak forresten gjerne på avocadoen før du gir, er ganske stor forskjell i smaken på dem, jeg fikk en som så helt fin ut men smakte råttent..[:'(]  Og det er nok den beste avocadoen å introdusere til vesleknerten.

Blandet avokado og banan, det er mmmmm[:D]
Fant det i en oppskrift i barnebok[;)]

Avokado med frukt (Stavmikser er tingen!)

1/2 banan
like mye avokado
2 ss revet eple
1 ss MM eller MME

Avokado moser jeg med mm eller mme.
Så blir tuppa så glad så[:D]
(ho brekker seg av bare avokado siden det blir for tykkt...)

jeg prøvde å gi most avokado og banan. men avokadoen var altfor umoden så det ble bare ekkelt.. husk at den må være svart og skikkelig moden for at den skal være god!

ORIGINAL: ASG

Har bare skrapt på avokadoen med skje jeg og det har gått greit. Mango har jeg bare most med mixer, uten varmebehandling, og det går ned på høykant [:D]

Samme her!

Back
Topp