Dere som har giftet dere

Vi skal gifte oss i September, og det bestemte vi først for noen mnd siden.. [:)]
Siden han er student har vi ikke masse penger til overs å lage fest for, så jeg satser på å gjøre det så billig som råd. Feks pappan min er kokk og fikser hele buffeten og betaler for den[:)]
For meg er det ikke festen som betyr noe, men det at vi elsker hverandre og vil bli gift[:)]
Så jeg har en haug pengespare tips til bryllup, sender en pm jeg [8D] 

ORIGINAL: sisu

ORIGINAL: *Snoopy*

ORIGINAL: Virra

ORIGINAL: *Snoopy*

ORIGINAL: Mosaikk

Vanskelig å si hva normalpris er, da det avhenger av mange faktorer, f.eks :

* Hvor mange gjester skal inviteres
* Skal det serveres mat eller er det kun fest med kaker/kaffe
--> Buffet, 3-retters etc
--> Fri bar ? Kan spare penger på å kjøpe inn drikke selv på taxfree/vinmonopol dersom man kan ha med drikke til lokalet.
* Leie lokale eller har man en gratisløsning ?
* Kjøpe ny kjole/ dress
* Frisør/sminke eller fikse selv
* Bruke den kirken man sogner til (gratis) eller bruke en annen kirke (må betale). Bruke vigsler fra humanetisk forbund (vi betalte ikke, men tror muligens det koster en 1000 lapp nå... men da kan du gifte deg på prekestolen om du vil, svært få begrensninger..)
* Blomster+div til pynting av vielseslokale, festlokale etc

Kunne sikkert listet opp punkter hele kvelden jeg[:D]

Vi skal ha rundt 40 gjester,da har vi kun de nærmeste.Ellers så vil eg jo ha ny kjole,siden den perfekte er i hode mitt[8D]Dressen kjøpte min kjære i Thailand for 3 år siden..

Vi vil egentlig gifte oss i Thailand vi,da blir jo det bedt så og så mangen så betaler vi litt av turen for forloveren,resten må betale selv skal de være med.Da blir de nok litt fancy,med tanke på at vi har undersøkt og et bryllup koster oss 25 000 kr der.Da hadde vi jo tatt en fest hjemme,i ettertid.
Men så tenker eg,hva tenker andre når vi vil gifte oss der og vi inviterer dem med men ikke betaler noe av turen utenom forloverene [8|]
Vi har funnet perfekt lokasjon og alt..Men så er jo min kjære litt tilbakeholden på dette og gifte seg da,noe som irritere meg grenseløst med tanke på at han skulle forlove seg men ikke gifte seg [>:]

Hva hadde du sagt hadde du blitt invitert til et bryllup i Thailand da?

Jeg er invitert i ett bryllup i skottland i sommer. Brudeparet har leid ett gjestehus så overnatting er fikset, men må betale fly og mat selv.. Helt greit å gjøre det sånn syns jeg[;)]..

Tanken var jo at på det hotelle vi har sett oss ut så får vi ganske rimelige priser når vi reiser som gruppe.Men ønsker folk og leie hus er det jo ingenting i veien for det heller da,det er veldig rimelig der nede!
Gubben min nekter og gifte seg i en kirke,selv om det er samme som skjer om vi gifter oss på ei stand eller i kirka så er han veldig bestem på det [8D]
Men det er jo litt romantisk og gifte seg der vi forlova oss og da [:D]

Er det normalt at brudens far betaler noe,hører at mangen gjør det her vi bor..[8|]

Fra gammelt var det slik, men nå vil eg tro de fleste opplever det samme som vi gjorde, nemlig at begge sider bidrar.

Hans slekt bidrar nok og pappa vil nok han og..Siden eg kun har pappa så er han veldig engasjert,sikkert skrevet talen allerede han [;)]Selv om vi verken har bestemt år eller dato [;)]

Vi skal gifte oss nå 10.juli, alt er bestilt og klart til fest. Vi må betale rundt 150 000kr. Det er mye penger, men dette er noe jeg gjør kunn 1 gang. Så da blir det full pakke, 110 gjester med mat og drikke på hotell. Gleder meg til denne dagen endelig er her[:)]

ORIGINAL: Missi_85

Vi skal gifte oss i September, og det bestemte vi først for noen mnd siden.. [:)]
Siden han er student har vi ikke masse penger til overs å lage fest for, så jeg satser på å gjøre det så billig som råd. Feks pappan min er kokk og fikser hele buffeten og betaler for den[:)]
For meg er det ikke festen som betyr noe, men det at vi elsker hverandre og vil bli gift[:)]
Så jeg har en haug pengespare tips til bryllup, sender en pm jeg [8D] 

kan du være så vennlig  å sende det på PM til meg også ???

takk

budsjettet ej hadde kom på 80.000, men da var ikke alle kledninger med, eneste brudepikekjolene=) men det var inkludert: frisør å sminke, kirke, fotograf, lokale , middag (2servering å natt mat), blomster å generell pynt, drikkevarer, musikker å toastmaster, noen kaker, kelnera, rydding å vasking dagen etter. asso alt ej kan komme på man trenger for å gjøre dagen perfekt. hehe. asso så man slepper å tenke på så mye. der var folk som tok seg av alt. dette var inkludert i lokalet sin pris.. var ca 65gjester.. men vi måtte avlyse hele greiene sinden snuppa kom=)

Back
Topp