Dere som har gått ned i vekt

Løsa skrev:
Jeg har gått ned 15 kg siden i fjor høst.
Gått litt i rykk og napp, 10 kg ned, 2 kg opp, 3 kg ned osv...
Men jeg spiser mindre. Og jeg prøver å spise proteiner fremfor fett og de sunne karbohydratene fremfor de raske.
Trener litt innimellom. Litt stryke på kveldstid og rockering.

Men det er jo kjempebra!!! Du er jo stadig på vei nedover og har funnet en måte å gjøre det på som passer deg. (jeg er mange ganger glad bare jeg ikke har lagt PÅ meg).
Lykke til videre

~LillMi~ skrev:
Wow, jenter!! Utrolig å se bildene av dere!

Jeg gikk ned ved å finne ut at jeg trengte å spise MER og fokusere på at det jeg spiste gjorde meg mett lenge nok. Brukte GR sine nettsider, men gikk aldri på kurs og fulgte det ikke slavisk. For meg var det viktig å finne noe jeg kunne leve med på sikt, ikke bare rase av masse i vekt på kortest mulig tid. Satte opp en plan om hvor mange kg jeg ville ned i mnd og iløpet av et år utgjør det en del selv om det ville ta meg omtrent 3 år å nå målet mitt (men så har jeg svelget en vannmelon å må leve med det en stund:P). Gikk ned ca 12-13 kg på et år (hadde som mål å klare mer, men herlighet 12 kg er jo faktisk ganske bra, jeg har ikke stress-slanka eller latt være å kose meg innimellom).
Var med noen runder på slankekrigen her inne, det motiverte godt!:)

Da har du vært kjempeflink synes jeg, og som klarer å se vektnedgangen som en livsstilsendring istedefor et hasteprosjekt. Jeg skulle helst vært tynn igår jeg - så har litt å jobbe med der da....
Takk for at du deler gode erfaringer med meg

Jeg har ikke gått ned super mye enda, men jeg er på vei! Jeg er med på et livsstilsendringskurs i regi av et sykehus.
Det absolutte viktigste jeg har lært der, er at det handler om hverdagsaktivitet. Om du trener tre ganger i uka, men sitter stort sett på rævva etter middag fram til leggetid har de tre timene med trening i løpet av uka utrolig liten effekt.
Så her er jeg i gang med å endre vaner, tankemønster, og øke hverdagsaktiviteten min. Man forbrenner FIRE ganger så mye om man går, enn om man sitter på rompa.
Jeg har holdt på med endringen i fire uker nå, og jeg spiser fremdeles godteri og brus. MEN, i begrensede mengder (og de har jeg bestemt meg for på forhånd og NÅR de skal inntaes). Dette er for meg ingen kur, men en ny levemåte :)

Wow, så flinke dere har vært!! Inspirerende og motiverende å se bilder og lese!!
Går på GR nå, første kurs gikk jeg ned 7.3 på 7 uker (gikk opp 500gr siste veiing) Ganske(!!) mye igjen men er en start:)

Grøss og gru! Måtte leite lenge før eg fann bilete av før-meg. Dette er eit par-tre år gamalt, men på det tidspunktet var eg i alle fall rundt 110 kg. Eg såg jaggu ikkje klok ut!

Har ikkje gode etter-bilete heller, men ein får vel litt inntrykk her:

Har "berre" gått ned 18 kg, har 12-13 igjen til det endelege målet. Har gått ned knapt 10 kg i år, så planen for resten av året er å holde meg stabil her eg er no (mellom 91 og 93 kg) for så å jobbe meg vidare nedover i 2013.

Ser stor forskjell i ansiktet, la eg merke til no:

Måten eg har gått ned i vekt på er enkel: I ein periode på nokre månader kutta eg ut ALT av snop og chips. Trente ikkje, åt det eg ville av annan mat. Men helst ikkje tung mat seint på kvelden.

No i vår har eg endra opplegget litt; eg får ete snop og sånn ca annankvar helg (og om eg er i besøk og får det servert) og så går eg meg ein god tur (vi har nokre små fjelltoppar her ute, brukar kanskje 1,5 t opp og ned igjen, men då er det ganske hardt å gå opp) minst ein gong i veka.

Bildene er fra januar '10 og januar '11

tok gastric bypass for 6,5 måned siden og har gått ned til nå 54kg, og vekta er fremdeles på vei nedover selv om jeg er gravid

Back
Topp