Dere som har flere barn

Leste på "Landsforeningen uventet barnedød" nå, og dette står der:

"Det er enda mindre risiko risiko i å bruke en madrass om igjen dersom den er brukt av bare ett søsken og den ikke er slitt, myk eller skitten! Da trenger man ikke ny madrass!
Vi anbefaler at man vurderer ny madrass dersom man arver madrasser fra andre utenom familien eller hvis madrassen er blitt myk og slitt. "

ORIGINAL: [NiKiTA]

"Det er enda mindre risiko risiko i å bruke en madrass om igjen dersom den er brukt av bare ett søsken og den ikke er slitt, myk eller skitten! Da trenger man ikke ny madrass!
Vi anbefaler at man vurderer ny madrass dersom man arver madrasser fra andre utenom familien eller hvis madrassen er blitt myk og slitt. "

Det er bare å bruke madrass fra søsken, med mindre det er mange år i mellom dem.

Det tenkes og vurderes mye fram og tilbake ang madrass til barnesengen, men mange drar ungen over i sin egen seng, hvor madrassen er gjerne 5-10 år gammel, overmadrassen er aldri byttet ut, eller renset[&:]
Og sengen er MYK, og gjerne med 4 puter og store dyner.... DET gir en økt risiko for krybbedød.....

ORIGINAL: Febbis

ORIGINAL: [NiKiTA]

Det er bare å bruke madrass fra søsken, med mindre det er mange år i mellom dem.

Det tenkes og vurderes mye fram og tilbake ang madrass til barnesengen, men mange drar ungen over i sin egen seng, hvor madrassen er gjerne 5-10 år gammel, overmadrassen er aldri byttet ut, eller renset[&:]
Og sengen er MYK, og gjerne med 4 puter og store dyner.... DET gir en økt risiko for krybbedød.....

GODT poeng! :)
Nå er madrassen i grindsengen brukt i 2 år, hun fikk juniorseng i fjor på denne tiden. Så da kjøper jeg ikke ny. Takk for svar :)

Ikke ny madrass til ungene her nei.
Kjøpte nytt til eldstemann,
men den er ikke flekkete, og virker ikke slitt
(litt slitasje er det jo uansett)
Men eldstemann begynte å bruke den da han var halvannet,
så senga er bare 2 og et halvt år,
så lillebror bruker den nå snart som nr tre i rekken.

(De har alle kort brukertid i sprinkelsenga siden de alle har ligget (en ligger ennå) i vogge. Vogga lagde min farfar til meg da jeg ble født. Masse utsjæringer og navnet mitt gravert inn, så mine barn bruker sef vogga Ollefar har laget ;))

Vi kjøpte ny til Oliver, den ble brukt av Jamie og. For Albert sin var *godt* brukt å endel tissevåt, at jeg ikke ville bruke den til Oliver.

ORIGINAL: tullemor_86

ja

Back
Topp