Dere som har flere barn

Ribe

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Hvordan var de ulike graviditetene i forhold til hverandre? Jeg er så spent på hvordan det blir denne gang, i forhold til sist. Gøy å høre andres opplevelser :)
 
Med jente var jeg veldig kvalm til godt uti andre trimester. Med gutten fikk jeg svangerskapsmigrene og ingen kvalme. Spent på hvordan det blir denne gang :)
 
Artig hvor forskjellig svangerskap kan være [emoji1] sist var jeg ekstremt kvalm fra uke 5-14 ish, mens nå var jeg kvalm allerede før positiv test. Spent på fortsettelsen.
 
Det er 15år siden jeg gikk gravid sist:smiley-bounce022 så jeg husker svært lite! Men har ei bok jeg skrev i den gang da, så må vel finne den frem igjen og lese litt . Det jeg husker best er bekkenløsningen, gughhhhh:confused3
Fikk ikke så tidlige tegn da som jeg gjorde denne gang...skjønte jeg var gravid allerede i uke 3
 
Det er 15år siden jeg gikk gravid sist:smiley-bounce022 så jeg husker svært lite! Men har ei bok jeg skrev i den gang da, så må vel finne den frem igjen og lese litt . Det jeg husker best er bekkenløsningen, gughhhhh:confused3
Fikk ikke så tidlige tegn da som jeg gjorde denne gang...skjønte jeg var gravid allerede i uke 3

Gøy å kunne slå opp i en slik bok! Det er bare 3 år siden jeg gikk gravid, men allerede er mye glemt [emoji85]
Jeg fikk tidligere tegn denne gangen jeg og [emoji18]
 
Nå er det 7 år siden jeg gikk gravid sist, så husker ikke så mye. Men husker at jeg følte meg heldig med formen, med unntak av veldig vondt bekken. Ellers lite plaget med kvalme. Hadde en del halsbrann, så jeg knasket masse mandler:happy:
 
Har bare vært igjennom ett svangerskap før. Mellom uke 6-10 hadde jeg sterke ligamentsmerter (type ligg i fosterstilling) på kvelden når jeg skulle sove, en del halsbrann, trøtthet, treg mage og oppblåst. Fra uke 18 økte halsbrannen på og ble bare verre utover. Kjente maten kom i retur hver gang jeg bøyde meg for å knyte sko f.eks :hilarious:. Bekkenlåsning fra ca uke 22 som gikk over i bekkenløsning rundt uke 24-25. Stigende blodtrykk og fallende symfysemål fra uke 30 som hurtig utviklet seg til svangerskapsforgiftning.
Er veldig spent på hvordan det blir denne gangen :rolleyes:
 
Har bare vært igjennom ett svangerskap før. Mellom uke 6-10 hadde jeg sterke ligamentsmerter (type ligg i fosterstilling) på kvelden når jeg skulle sove, en del halsbrann, trøtthet, treg mage og oppblåst. Fra uke 18 økte halsbrannen på og ble bare verre utover. Kjente maten kom i retur hver gang jeg bøyde meg for å knyte sko f.eks :hilarious:. Bekkenlåsning fra ca uke 22 som gikk over i bekkenløsning rundt uke 24-25. Stigende blodtrykk og fallende symfysemål fra uke 30 som hurtig utviklet seg til svangerskapsforgiftning.
Er veldig spent på hvordan det blir denne gangen :rolleyes:

Det hørtes ut som et utfordrende svangerskap [emoji31] jeg var ekstremt kvalm sist og hadde mye halsbrann i slutten av svangerskapet. Hadde også problemer med bekkenet. Kvalmen har hver fall meldt seg som sist må vel regne med at resten kommer denne gangen også [emoji30]
 
Det hørtes ut som et utfordrende svangerskap [emoji31] jeg var ekstremt kvalm sist og hadde mye halsbrann i slutten av svangerskapet. Hadde også problemer med bekkenet. Kvalmen har hver fall meldt seg som sist må vel regne med at resten kommer denne gangen også [emoji30]

Og likevel følte jeg at jeg hadde et ganske "enkelt" svangerskap, når jeg så hvordan mine to venninner hadde det :hilarious: et med hyperemesis gravidarum fra uke 4-20, og hun andre fra uke 5 fram til fødsel + bekkenløsning :dead:
Jeg fikk god tilrettelegging av arbeidsoppgaver på jobb slik at jeg klarte å jobbe på tross av bekkenlåsning/-løsning, men ser i etterkant at jeg burde ha sykemeldt meg når blodtrykket steg. Eller rettere sagt, jordmora burde ha sykemeldt meg.
Halsbrannen klarte jeg heldigvis og døyve en del med gaviscon/titralac.

Jeg syns så synd på dere som er kvalme. Det påvirker dagsformen så utrolig mye på mange måter. Håper du slipper litt billigere unna denne gangen :Heartred
 
Har bare et svangerskap bak meg, men jeg er utrolig spent på om det blir noen ulikheter med tanke på symptomer og formen min utover :D
 
Back
Topp