Dere som har flere barn

suprise juni2015

Forelsket i forumet
Når forteller dere det til de? Venter dere til over 12 uker eller til etter ordinær UL?
Hvor gamle er de andre barna?
 
Vi venter minst til etter uke 12, håper virkelig jeg klarer å skjule det så lenge. Jeg har mistet flere ganger før, og vil ikke at barna skal måtte forholde seg til en SA. Samtidig er det veldig viktig for meg at barna skal være de som får vite det først, før slekt og venner, så jeg vil ikke vente for lenge med å si det. Hvis folk begynner å gjette det, så er det alt for lett at ryktene går, og plutselig har barna hørt noe fra noen andre. Jeg vil si det til dem selv, før alle andre får vite det. :)
 
17 mnd ;-) så er blir det nok når minstemann ser magen og skjønne at han bare skal klappe forsiktig på den.
 
Om jeg er så langt på vei som jeg tror, og alt går bra, tipper jeg vi forteller det til han i uke 13-15 et sted. Vi skal nok på tidlig i ultralyd rundt uke 12, og om alt står bra til da - får han beskjeden i bursdagsgave :) Han blir 5 år i desember. På den måten kan han få lov til å informere venner og slekt i sitt eget bursdagsselskap og hemmelighetskremmeriet er over :) Om det ikke hadde falt seg sånn at det tilfeldigvis var bursdag og jul med masse familie og venner rundt den tiden, hadde vi nok ventet i det lengste med å fortelle det til noen. Ventetiden blir så lang! Jeg ville ikke ha sagt noe til vordende besteforeldre, tanter, onkler osv før den kommende storebroren. Det er så kjedelig om han skulle ha funnet det ut av noen andre synes jeg.
 
Mine er 3 og 5 forresten. Da eldste var 17 mnd, og skulle bli storebror, da fortalte jeg det bare med en gang. Ikke forsto han det, og ikke kunne han fortelle det videre. :D
 
Min er 11mnd og vet det, hehe tror ikke han forteller det til noen
 
Jeg aner ikke hvordan jeg skal løse det her,skal på 2 julebord før jeg er 12 uker og folk kommer til å skjønne det om jeg ikke drikker.....
 
Mine er 3 og 5 og eldste syns det har vært trist at mammaen hadde MA i uke 13 då hadde vi sagt det! Og hadde svangerskap utenfor, skulle då ikkje si at det var pga babyen eg var på sykehuset, men svigerinnen min hadde sagt det til sine så då måtte eg si det så han skulle høre det fra meg!
Men han gleder seg til vi skal få baby en gang!
Så venter til vi har vært på ul! Men deg skal eg nok tidlig! Skal på tirsdag, men vil ha en til før det blir offisielt
 
Har fortalt det allerede. Har måttet avsløre det på jobb, og da følte vi at vi måtte si det til nærmeste familie også, og da ville jeg ikke utelate barna, så de fikk fortelle det. ( hun på fire bare som skjønner det da) garderte meg litt ved å fortelle at jeg har et babyfrø i magen, som blir til en baby hvis frøet vokser som det skal. Og at det tar lang tid for babyen å vokse.
 
Vi vil vente til etter uke 12 ihvertfall, da skal vi på ul for å se om alt er bra:) Hvis det lar seg gjøre magemessig å holde det hemmelig lengre, så prøver vi på det.

Våre 3 er 7 1/2 - straks 6 og 16 mnd.
 
vesla er 4 år og vi kommer til å vente til uke 12 :-)
Så fort hun vet det er det ikke noen hemmelighet lenger,
Hun ønskser seg så søsken at det gjør vondt :-P
 
Kommer til å vente lengst mulig med å fortelle det til noen. Alle fikk vite det sist og da gikk det galt i uke 13+.
Ungene ble kjempe lei seg.
Nå syns jeg det hadde vært gøy om folk bare skjønte det selv :) og ungene. De er fra 6-12år :)
 
Vi har en på 2, 5 år, og han er en skikkelig sugekopp for tiden. Vi prøver å ikke si noe før vi vet at det går bra dennr gangen. Og jeg synes det er litt tidlig å si det til barn nå, fordi at 9 mnder er veeeldig lenge for et så lite barn. Vi venter en stund føt vi begynner å forberede han:)
 
Venter nok til rundt uke 12, eller kanskje enda litt lenger mtp at hele barnehagen og alle vi treffer vil få vite om det etter jeg sier det til 4-åringen;)
 
Her måtte jeg desverre fortelle på jobb allerede i forrige uke av diverse årsaker. Så da følte jeg at jeg også måtte si det til besteforeldrene. Jeg gleder meg veldig til å kunne si det til barna mine og det gjør vi nok når tidlig ul er overstått i slutten av nov og alt er ok . Da er jeg nesten 12 uker.
 
Back
Topp