Dere som har flere barn.

Lillemy.

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Sensommerbarna 2019
Hvor lang tid tok deres første fødsel?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

12 timer fra jeg ble satt i gang til ungen var ute. Nr 2 gikk d vel 6 timer fra jeg fikk merkbare rier til hun var ute.

Eg har et barn fra før da :-) men her begynte det først med smårier sånn litt av og på først to dager.. den andre dagen så ble de værre og værre utover dagen.. kom på sykehuset kl 17. Kl 22.30 fikk eg sovetabl.. 00.30 våkna av eg av tettere rier. 6cm åpning og ho tok vannet. 1,5time senere kl 03.01 var ho ute :-)
Kom 9 dager på overtid ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

De tok vannet kl 14, fikk rier på pose ca 15, han ble født 20.

Her begynte vannet å gå litt over 6 om morgenen. Fikk fødestuen ca halv 9 og 11.26 var hun født.
Uten smertelindring og jeg tror det bidro til raskere fødsel :)

Eg har født en gang før og då hadde eg rier kvert 5 min i 1 døgn så rier kvert 3 minutt i et døgn, ble innlagt på føden kl 19 på fredagen, hadde hatt rier siden onsdagen, fikk epidural så gikk d 12 timer så fikk eg rier på pose og då gikk d ca 1,5 time så var ho ute :) hehe.. Alt i alt en fin fødsel :)

Sent from my iPad using BV Forum

Det er så vanskelig å si med den første der. Starta med rier TORSDAGs kveld. Varte i 3timer før de gav seg. Påan igjen fredagsmorgen, fredagskveld, lørdagsmorgen, søndagsmorgen, og hele søndagen. Opp på sjekk søndagskvelden for å finne ut om det faktisk var igang eller va det var. Kom hjem og da haglet det på. Drog opp på sykehuset igjen og ble da målt til 5cm, så jo, da var det virkelig i gang. Han var ute 4timer etter, kl kvart på 6 MANDAGsmorgen.

Samme med nr2, bare at da var det av og på i flere uker. Men endelig følte jeg at det var noe i det, drog opp på sykehuset for å sjekke at det faktisk var igang, og da var han ute 2 1/2time etterpå :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Ehm..hva er rier på pose?

Aktiv fødsel nr 1 : 3.5t og 1t med andremann. Spent på om det tar enda kortere tid nå. Må hvertfall reise med engang jeg kjenner noe. Heldigvis bare 15min med bil til sykehuset.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

10 t fra jeg merket noe! Hadde regelmessige rier fra starten, men ikke kjempevondt :) håper på det samme denne gangen :)

Startet med at vannet gikk, et døgn etter var hun ute :) riene kom snikende etter at vannet gikk. registrert aktiv fødsel i 14 timer. Tror de regnet fra 5 cm åpning :)

Litt under en time med pressing - hun var ei lita stjernekikker så drøyet litt med å komme ut :p måtte få drypp for å få fart på sakene da jeg hadde et par cm igjen til full åpning.

Jente 2010 & 2012 <3

Vannet gikk i 17 tida mandag. På sykehuset for sjekk, misfarga fostervann så jeg ble lagt inn til observasjon. Riene starta ganske presis rundt midnatt. Fra å kjenne ingenting til pang-superintenst uten pause. Han var ute nøyaktig 6 timer senere :-)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Aktiv fødsel på 1. Ca 6.5timer. På nr 2 ca 1 time og 10 min. Fikk forvarsler ett par dager i forveien med begge.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Back
Topp