Dere som har flere barn...

lulu81

Glad i forumet
Hvor like eller ulike var fødslene deres? Startet de likt? Feks, gikk vannet på den ene men ikke på den andre?

Vannet gikk på begge.. Ganske like, men samtidig ulike.. Hadde KS med nummer 3 så vet ikke hvordan den ville blitt..

Begge startet med rier og tegningsblod.
Med nr1 hadde jeg epedural og fødselen holdt på i 10 timer[:)]
Nr2 fødte jeg uten smertelindring og holdt på i 6 timer[:)]

Nr 1 - ble satt i gang
Nr 2 - Startet me rier
Nr 3 - Startet me vannavgang

Men noe mer enn det var di ikke spes ulike, riene er like vonde uannsett hvordan det starter [X(]

så da har jeg vel vært innom omtrendt alle måter det kan starte på ... (har oxo tre av hver av barna, 1 rødhåret, ei bkond og ei brunette [8D] )

Nr 1 startet med rier, tok ca 9 timer fra vi kom på føden til hu var ute!
Nr 2 startet med vannavgang, gikk med dårlige rier i 24 timer før det endelig skjedde noe, da tok det 3 timer før hu var ute!

Veldig ulike!!

Nr 1: Kraftige rier i 60 timer. Var syk med høy feber og lungebetennelse i tillegg så dette var en hard fødsel.
Nr 2: smårier i 8 timer, kraftige rier i 1,5 time. Gikk fra 5 cm til han var ute på 1 time og 20 minutt. drømmefødsel[:)]

Helt ulike.

Eller de to første hadde kanskje ligna, hadde ikke nr.1 endt i KS.
Begge "startet" iallefall med flere dager med maserier[>:]

Nr.3 ble jeg satt igang 12 dager over, maserier da også, men. Kjapp og grei fødsel på 5 timer omtrent. Herlig![:D]

Første: ks

Andre: Startet med mye slim og så rier,vannet ble tatt på sykhuset, varte i 16 timer fra første rie

Tredje: Startet med mye slim og blod, så kom riene, vannet gikk når jeg kom på sykehuset, fødselen varte i 4 time fra første rie

Gikk med kynnere nesten helle svangerskapet med de to siste, og masrier i mange dager før fødsel på de to siste..
Ble også strippet med de to siste... To ganger med begge, og siste på begge gjorde susen.. (altså strippingen[:)])

Fødsel nr 1 varte fra proppen gikk til han var ute tot 26 timer, men jeg var jo ute og handlet og kjøpte meg litt klær  og var på middag hos noen venner til vi dro på sykehuset, hadde veldig enkel fødsel, ikke noe smertestillende, og fødte i vann.

Nr 2 fødte jeg også i vann, da gikkv annet hjemme og det tok 9 timer til han kom, ikke noe smertestillende da heller, sovnet mellom hver rie, så jeg var i skikkelig god form etter å fått tatt en dusj [:)]

Skal ha vannfødsel igjen nå på nr 3, ingen tvil om det, det er så smertelindrende og behagelig å ligge der enn å måtte ligge i en seng å ha det vondt......
Gruer meg litt da, skulle bare ha de to, og var ferdig med fødsler i hodet mitt, men nå er det siste gangen, merker at 3 barn på 3 1/2 år , kroppen min er sliten......trenger pause[:)]

Du da, hvordan fødsel/fødsler har du hatt? Har det gått bra?

Nr 1: Startet med at slimproppen gikk, så tre døgn med maserier. 18 1/2 time fødsel og han ble til slutt tatt med sugekopp.
Nr 2: Startet med rier, dro rett på sykehuset og hun var ute etter 4 1/2 time.

fullstendig ulike;)

fødsel nr 1: begynte med rier, holdt på i aktiv fødsel i 2 døgn, epidural og klipping
fødsel nr 2: begynte med vannavgang, rakk akkurat fram på sykehuset og han ble født på et kontor(ctg-rommet) knappe 2 timer etter vannavgang

Vannet gikk begge ganger, og begge fødslene var kjappe.. (Med førstemann gikk det 3,5 time fra første rie og med nummer 2 gikk det ca 30 minutter fra 3 cm til han var ute..- 5 timer fra første rie, men fødselen ble stoppet med riehemmende én gang i løpet av den tiden..)

Forskjellen var jo at første kom til termin og andre kom prematurt..

hehe

fikk begge en lørdag
samme avtroppenede og påtroppende jordmor
samme ukesmeny i kantina
samme fødestua
riene startet kl 4 med første, 5 med andre
fikk begge to kl 15 på dagen.

men forskjellene: var på fødestua fra 07 med første, fra kl 13.15 med andre[:D]
første: pressrier i 40 min, andre: 5 minutter fra 7cm åpning til hu var ute[:D]

så gikk myyyye lettere andre gang[:D]
(første gikk vannet under pressinga, andre tok de vannet ved 7 cm)

Mine to gutter er begge født den 22.- juni med første og auguat med andre- på samme fødestue [:)]

Begge fødslene starta med vannavgang. Hadde epidural med førstemann. det tok 12.5 timer fra vannet gikk til han var født. På partogrammet fra min andre fødsel står det; ønsker epidural,rekker det ikke. Tok 3 timer fra vannet gikk til han var født. Innlagt på føden 3.30 og fødte 04.37 [:)]

Veldig ulike!!

Førstegangen gikk vannet nesten en uke før termindato, men ingen effektive rier startet så ble lagt inn og satt igang. Tok noen døgn fra vannet gikk til godgutten var ute... Veldig slitsom fødsel, ble både akupunktur, epidural, petidin og saltvannspapler [&:]

Andre gang startet riene 2 uker før termindato og det tok ca 12 timer så var minste godgutten ute. Brukte ikke noe smertelindring og alt gikk helt strålende [:D]

Så er litt spent på neste gang.....

startet med rier på begge, og vannet gikk vell på en 7 cm med største, da var jeg på fødestua, med minste gikk vannet på stuegulvet, og da jeg kom inn på sykehuset 1 time senere hadde jeg 6 cm. time etter der igjen var han ute. Med største brukte jeg vell litt under en time på etter at vannet hadde gått[:)]

Nr 1 - Vannet ble tatt, epidural, 6,5 time, 45 minutter pressrier, sugekopp
Nr 2 - Starta av seg selv, ingen bedøvelse, 5,5 time, intense og sammenhengende rier, 30 minutter pressrier, sugekopp

Jeg har 2 jenter

Min første fødsel startet 27 okt og hun kom 29...Vannet gikk under fødsel.............var en veldig langdryg fødsel

Min andre fødsel varte fra jeg kom til sykehuset til hun kom ut i 4 timer.....Vannet gikk under fødsel

Tusen takk for svar jenter:) Er glad for at mange har hatt ulike fødsler[:)] grunnen til at jeg spør er at jeg hadde en litt "traumatisk" fødsel sist, så jeg bare håper at jeg slipper den opplevelsen denne gangen.

Jeg vet jo at sjangsen for at jeg ender opp i haste KS med komplikasjoner ikke er overveldende stor, men man får mange rare tanker i hodet når man nærmer seg fødsel. Har litt angst....... Håper bare og krysser fingre for at jeg kan føde normalt[:)]

Min fødselsangst går på at jeg er redd KS, litt motsatt av mange andre kanskje........men det holdt på å gå galt under KS nemlig......[:)]

Back
Topp