Dere som har FAMILIEhund, hvilken rase?

DeUtroligeÅrene

Glad i forumet
Lurer litt på å kjøpe oss en familie hund som er til kos,lek og turer.
Har tittet en del på de brune labradorene men syns det er greit å høre litt hva slags familie hund andre har, og hvordan det fungerer der.
Er jammen ikke lett å finne den rette hunderasen[;)]

Vi får hund 3 juli, og vi endte opp med golden retriver.
Var også innom mops og schæfer.. Ikke lett å bestemme seg..
Men etter å ha lest om golden, besøkt golden hunder ++ er de helt fantastiske hunder!!

Vi har engelsk springer spaniel . Skikkelig familiehund. Leker og kosen til de grader!! :) Ulempen er at han fotfølger matmor hele tiden. Men han er jo så søt at det gjør ikke noe.. [:)] Snill og flink med barn også [:)]

Vi har en toller. Han elsker snuppa[:D]

vi har Berner Sennen [:)]
syns det er en veldig fin familiehund i hvertfall.. så fin at vi har to stk [;)][:D]

ORIGINAL: smash

Men etter å ha lest om golden, besøkt golden hunder ++ er de helt fantastiske hunder!!

Ja golden er flott hunder, er selv oppvokst med det, men syns de røyter veldig. Iallefall den vi hadde for de har jo underpels itillegg til de litt stivere overhårede. Utifra hva jeg vet så har labradoren nogenlude samme lynne, og kanskje litt roligere

ORIGINAL: Kaosbarn

Vi har engelsk springer spaniel . Skikkelig familiehund. Leker og kosen til de grader!! :) Ulempen er at han fotfølger matmor hele tiden. Men han er jo så søt at det gjør ikke noe.. [:)] Snill og flink med barn også [:)]

ja de er også flotte, litt mindre rase og det er jo egentlig bare positivt.
Hvordan er de med tanke på røyting?

ORIGINAL: Bridezilla89

ORIGINAL: smash

Ja golden er flott hunder, er selv oppvokst med det, men syns de røyter veldig. Iallefall den vi hadde for de har jo underpels itillegg til de litt stivere overhårede. Utifra hva jeg vet så har labradoren nogenlude samme lynne, og kanskje litt roligere

Tror ikke labradorer er noe roligere, eneste forskjellen er at labradorene er litt mindre og kortere pels.. Eller er det samme hunden.. Trooor jeg da.. Hvertfall det jeg har skjønt etter å ha lest om det..

Vi skal ha en boerboel, rolig men stor hund.[:)]

Vi har tibetansk spaniel[:D]
3 stk faktisk:)

vi har en jack russell terrier[:)] hun elsker og kose og leke[:)]

Labrador er vel lett å trene etter som jeg har forstått. Har ett vennepar som har en svart labrador, og selv om det ser ut som den har ADHD, så er den utrolig lydig. Blir helt imponert!!

Mamma og pappa hadde en toller. De omplasserte den for ikke så lenge siden. Den var veldig glad i unger, og ville være med å leke, men den hadde behov for mye trening, både fysisk og mentalt. Hvis han ikke fikk nok, ble han veldig masete. De hadde ikke nok erfaring til den hunden i alle fall, så omplassering var til det beste for hunden.

Vi har en "baklåvedøramix" og kunne ikke vært mer heldig og fornøyd med hunden vår. Vi fikk han da han var 1,5 år, og har fått han sånn so vi vil, men trenger å trene på å gå i bånd. I fjor sommer, begynte han å like seg mer og mer ute, og nå er han ute hele dagen, og gjerne om natten også om det er fint vær. Må faktisk tvinge han inn noen kvelder. Dette er helt genialt med tanke på røyteperioden. Ikke går han så langt heller, så han kan gå løs. Litt jaging av nabokatten og kråker, men det gjør ingenting!!

Vi har en Cavalier King Charles Spaniel, og kan absolutt anbefale den som familiehund. Rolig og snill med unger, og "lett" å holde.
Det var viktig for oss da vi kjøpte hund at det var en som kunne ha et godt liv sammen med oss uten krav til lange turer og store områder. Han er happy bare han får svinse rundt oss han!

ORIGINAL: Pelotte

Vi har en Cavalier King Charles Spaniel, og kan absolutt anbefale den som familiehund. Rolig og snill med unger, og "lett" å holde.
Det var viktig for oss da vi kjøpte hund at det var en som kunne ha et godt liv sammen med oss uten krav til lange turer og store områder. Han er happy bare han får svinse rundt oss han!

Vi hadde også Cavalier tidligere. En flott familiehund som tåler og være med på alt. Dessverre så har de mange sykdommer som følger rasen, men dette er jo slikt man aldri vet på forhånd hvilke hunder som får dette. Selv med fine stamtavler.

Vi har en staffordshire bull terrier(den ultimate familiehund). Er ikk uten grunn til at den kalles nanny-dog i england[;)]

Også har vi en dogo canario. Hun er også utrolig flink med snuppa, og etter jeg fikk henne så var jeg sikker på at jeg skulle ha mange fler av denne rasen i livet mitt;)

Staffordshire bull terrie er middels aktiv og dogo canario er lite aktiv. Begge røyter lite, og er kjent som gode familiehunder. Dogo Canario er stor, men bruker liten plass da den er så rolig. Staffordshire bullterrier er middels stor(12-18 kg).

Vi hadde Cavalier i min oppvekst, og de er fantastiske familiehunder, men det finnes dessverre en del feil med de. Vår ble rammet av gikt, ekstreme tannstein og bi-lyd på hjertet; alle tre er ikke uvanlige for rasen.

Vi har nå en svart labrador, og er kjempefornøyd! Hun er utrolig gira og kan hoppe opp på nye folk, men aldri unger. Hun er kjempeforsiktig sammen med snuppa, hun skjønner at de er små og at hun må være litt varsom. Lett å trene, veldig lydig, selv om hun noen ganger glemmer seg når det blir for mange nye folk. Veldig leken, men tilpasser aktivitetsbehovet etter oss. Er vi slappe en dag, er hun slappere. Er vi veldig aktive, så overgår hun den også. Kan ikke få skrytt nok av rasen [:D][:D]

Har en Rhodesian Ridgeback (afrikansk løvehund)

http://www.rhodesianridgeback.no/presentasjon.html

Her er gutten vår [:)]

Back
Topp