Dere som har født...

Jeg har vært inn på altinn og ikke fått noe enda. Hvis det ikke kommer i neste uke får jeg heller etterlyse det :)

Kanskje sykehuset var sene med å sende inn fødselsmelding? Folkeregisteret må jo få informasjonen først før noe kan sendes deg..?
 
Kanskje sykehuset var sene med å sende inn fødselsmelding? Folkeregisteret må jo få informasjonen først før noe kan sendes deg..?

Det kan godt være. Helsesøster hadde heller ikke fått fødselsrapporten da hun var på hjemmebesøk nå på mandag. Håper det kommer snart da :) Så jeg kan få ferdigregistrert dåpen og føre det på bestilling av barneforsikring :) Og ikke minst så hun offisielt får navnet sitt:love2
 
Det kan godt være. Helsesøster hadde heller ikke fått fødselsrapporten da hun var på hjemmebesøk nå på mandag. Håper det kommer snart da :) Så jeg kan få ferdigregistrert dåpen og føre det på bestilling av barneforsikring :) Og ikke minst så hun offisielt får navnet sitt:love2

Jeg ringte helsestasjonen to dager etter at vi kom hjem, 8 dager etter fødsel, og da var visst akkurat meldingen kommet inn og de hadde ikke registrert den ennå. Men nå høres det jo litt lenge ut egentlig for din del..
 
Vi var egentlig enige om ett navn før fødsel, men måtte se henne for å se at det kledde henne, noe det gjorde :)

Apropos navn. I brosjyren vi fikk på barselhotellet sto det at vi snart ville få tilsendt personnummer og kunne gå inn på nett og registrere navnet hennes, men vi har ikke fått noe enda. Noen som vet hvor lang tid det tar?
Tok en uke før meldingen kom til oss, bekreftelse av foreldreansvar. Måtte godkjennes av meg og far, så kom valg av navn dagen etter vi begge hadde godkjent første melding.
Fødselsattest kom på papir dagen etter melding om godkjent navn på altinn, tre (fire for papir) dager etter navnemeldingen ble sendt inn.
 
Marie ble født 16., vi har registrert (i altinn,mor først så far). Fikk mail+sms om at eg kunne registrere. Fødselsattesten kom i posten i går. Sikkert litt ulikt fra sykehus til sykehus hvor raske de er å melde inn.

Vi hadde navn klart før fødselen. Både søstra mi og farmor heter Tea Marie, men har kun brukt Tea, så Marie-navnet var på et vis ledig men fremdeles oppkalling. Eg prøvde egentlig å foreslå Maria, men mannen synes det var tungvint skrivemåte.... Eg trengte overtalelse for å ende med Marie men ble solgt da eg innså at ho da ble kalt opp etter sim tante og oldemor.
Tungvindt skrivemåte med Maria? Den var ny!
 
Last edited:
Back
Topp