Dere som har født...

Devilina

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Er det fortsatt noen av disse små som ikke har fått et navn?
Ser på fødetråden at det er mange som ikke har funnet navn, så lurte bare på hvordan ståa er nå :)
Jeg er skråsikker på at det ikke bare er å vente til man møter h*n, for klarer man å bestemme seg mer da? Er jo så mange som sier, må se babyen først etc.... tror diskusjonen er like ens da jeg :p
 
Jeg synes det blir enklere når man møter dem. Med begge barna har vi hatt lister der 2-3 navn utpekte seg som favoritter. Da barnet kom ble det lett å se hvilket navn som passet best. Med storebror bestemte vi oss raskt. Med lillesøster tok det en uke, og vi lot familien være med på "avstemningen".
 
Vi klarte ikke å bli enige før han kom [emoji4] og når han endelig kom så ble det et navn vi ikke engang hadde pratet om ettersom han verken var en Oliver, Elian eller Loke [emoji28]
Med storesøster så angret vi på at vi hadde bestemt oss sånn, men hun ble oppkalt etter noen så kunne ikke bare endre navn følte vi så denne gangen så ville vi vente litt [emoji4]
 
Vi greier ikke å bli enige om guttenavn, vi har tre som begge synes er grei, har egentlig lagt det på is til han er født. Med de to andre hadde vi snakket mye og så og si enig om første før far hel omvender og liker navnet eg hadde på topp og han ikke likte, så då ble det det hehe med nr to tenkte eg navnet første gang eg så henne, det var bare henne, men vi brukte litt tid før vi sa det, fant ut at det var virkelig det navnet. Ser for meg at nå kan.det ta tid.. venter i spenning hehe
 
Her fikk han navn etter ca en uke; hadde to-tre alternativ før fødsel, men nr han kom passet ingen av dem. Kom så til ett navn hver, men la dem til side da begge følte at navnet til den andre ville være kompromiss.

Til slutt fant vi ett som hadde vært vurdert tidligere men glemt av litt.
 
Vi klarte ikke å bli enige før han kom [emoji4] og når han endelig kom så ble det et navn vi ikke engang hadde pratet om ettersom han verken var en Oliver, Elian eller Loke [emoji28]
Med storesøster så angret vi på at vi hadde bestemt oss sånn, men hun ble oppkalt etter noen så kunne ikke bare endre navn følte vi så denne gangen så ville vi vente litt [emoji4]
Vurderte dere Elian? Så gøy :)
 
Vi ønsker å vente litt. For øyeblikket likner hun ikke på noen av oss heller Hahaha!! Vi stresser ikke med navn, vi har noen navn vi liker så får vi se hva som faller seg naturlig, hva vi liker og hva vi synes kler henne best. [emoji16]
 
Er det fortsatt noen av disse små som ikke har fått et navn?
Ser på fødetråden at det er mange som ikke har funnet navn, så lurte bare på hvordan ståa er nå :)
Jeg er skråsikker på at det ikke bare er å vente til man møter h*n, for klarer man å bestemme seg mer da? Er jo så mange som sier, må se babyen først etc.... tror diskusjonen er like ens da jeg :p
Vi har et par alternativer, og blir ikke helt enige innad i familien. Jeg tenker som deg at jeg tror ikke det blir noe enklere når hun kommer, at man da liksom skal se hva hun passer til. Nyfødte ser jo nesten like ut! Og de forandrer seg så raskt. Synes dette med navn er vanskelig altså :rolleyes:
 
Ja, sto som nr 1 på min liste [emoji7]
Så morsomt ^^ Er det vi landet på, etter å ha vurdert Colin, Jonathan/Joona, Thomas og Luca (før fødsel)

Færreste har hørt navnet før, så litt stas å lese ar andre har vurdert det og :)
 
Så morsomt ^^ Er det vi landet på, etter å ha vurdert Colin, Jonathan/Joona, Thomas og Luca (før fødsel)

Færreste har hørt navnet før, så litt stas å lese ar andre har vurdert det og :)

Så fine navn [emoji7] var viktig for meg at det ikke ble en «Ola H» så gikk på leting etter et litt mer uvanlig navn og da fant jeg Elian og falt for det med en gang!
Samboer ville veldig gjerne ha et litt mer vanlig navn men vi landet på Elliot som er ganske uvanlig i Norge iallefall [emoji4]
 
Vi var egentlig enige om ett navn før fødsel, men måtte se henne for å se at det kledde henne, noe det gjorde :)

Apropos navn. I brosjyren vi fikk på barselhotellet sto det at vi snart ville få tilsendt personnummer og kunne gå inn på nett og registrere navnet hennes, men vi har ikke fått noe enda. Noen som vet hvor lang tid det tar?
 
Vi var egentlig enige om ett navn før fødsel, men måtte se henne for å se at det kledde henne, noe det gjorde :)

Apropos navn. I brosjyren vi fikk på barselhotellet sto det at vi snart ville få tilsendt personnummer og kunne gå inn på nett og registrere navnet hennes, men vi har ikke fått noe enda. Noen som vet hvor lang tid det tar?
Før tok det omtrent 1 måned for å få personnr, men da kom det jo på papir og da var vel navnet alt sendt inn også... men siden det er mer elektronisk etc nå, så kan det da ikke ta så allverden med tid vel
 
St
Før tok det omtrent 1 måned for å få personnr, men da kom det jo på papir og da var vel navnet alt sendt inn også... men siden det er mer elektronisk etc nå, så kan det da ikke ta så allverden med tid vel

Sto "etter få dager" i den brosjyren, men enda ikke fått noe. Hun er 17 dager nå, så begynner å bli litt tid siden hun kom til verden. Håper det er klart snart :)
 
St


Sto "etter få dager" i den brosjyren, men enda ikke fått noe. Hun er 17 dager nå, så begynner å bli litt tid siden hun kom til verden. Håper det er klart snart :)

Hun her er nå 19 dager , vi fikk det tilsendt på altinn allerde når hun var 8 dager! Så gå inn der å sjekk. Vi har ikke fått det i papirutgave enda[emoji4]
 
Vi var egentlig enige om ett navn før fødsel, men måtte se henne for å se at det kledde henne, noe det gjorde :)

Apropos navn. I brosjyren vi fikk på barselhotellet sto det at vi snart ville få tilsendt personnummer og kunne gå inn på nett og registrere navnet hennes, men vi har ikke fått noe enda. Noen som vet hvor lang tid det tar?

Vi er e-brukere på skatteetaten og altinn og fikk melding derfra 9 dager etter fødsel. Født en torsdag og lørdagen uken etter var navnevalget sendt inn :)
 
Vi var egentlig enige om ett navn før fødsel, men måtte se henne for å se at det kledde henne, noe det gjorde :)

Apropos navn. I brosjyren vi fikk på barselhotellet sto det at vi snart ville få tilsendt personnummer og kunne gå inn på nett og registrere navnet hennes, men vi har ikke fått noe enda. Noen som vet hvor lang tid det tar?
Marie ble født 16., vi har registrert (i altinn,mor først så far). Fikk mail+sms om at eg kunne registrere. Fødselsattesten kom i posten i går. Sikkert litt ulikt fra sykehus til sykehus hvor raske de er å melde inn.

Vi hadde navn klart før fødselen. Både søstra mi og farmor heter Tea Marie, men har kun brukt Tea, så Marie-navnet var på et vis ledig men fremdeles oppkalling. Eg prøvde egentlig å foreslå Maria, men mannen synes det var tungvint skrivemåte.... Eg trengte overtalelse for å ende med Marie men ble solgt da eg innså at ho da ble kalt opp etter sim tante og oldemor.
 
Marie ble født 16., vi har registrert (i altinn,mor først så far). Fikk mail+sms om at eg kunne registrere. Fødselsattesten kom i posten i går. Sikkert litt ulikt fra sykehus til sykehus hvor raske de er å melde inn.

Vi hadde navn klart før fødselen. Både søstra mi og farmor heter Tea Marie, men har kun brukt Tea, så Marie-navnet var på et vis ledig men fremdeles oppkalling. Eg prøvde egentlig å foreslå Maria, men mannen synes det var tungvint skrivemåte.... Eg trengte overtalelse for å ende med Marie men ble solgt da eg innså at ho da ble kalt opp etter sim tante og oldemor.

Fra SUS går det muligens da ut med sneglepost (født 11.10) for ingen meldinger/eposter enda:rolleyes: Helsejournal har vi dog fått melding om så noe er i sving i det minste :)
 
Hun her er nå 19 dager , vi fikk det tilsendt på altinn allerde når hun var 8 dager! Så gå inn der å sjekk. Vi har ikke fått det i papirutgave enda[emoji4]
Vi er e-brukere på skatteetaten og altinn og fikk melding derfra 9 dager etter fødsel. Født en torsdag og lørdagen uken etter var navnevalget sendt inn :)

Jeg har vært inn på altinn og ikke fått noe enda. Hvis det ikke kommer i neste uke får jeg heller etterlyse det :)
 
Back
Topp