Dere som har født.....

Dagen før fødsel følte jeg at luften virkelig var ute av ballongen. Var sliten og trøtt. Så jeg tror kroppen prøvde å fortelle meg at jeg skulle ta det med ro :-)

Var forkjølet og helt slått ut. Lå rett ut hele dagen. Riene begynt 04.30 på natta.

Jeg gikk rundt og var litt psykisk stressa fordi jeg trodde jeg skulle bli satt igang dagen etter. Rydda her og der, redde opp senga til frøkna, betalte regninger osv... gikk vel å la meg kl 04 på natta, men fikk ikke sove før i sekstiden. Så lite søvn og psykisk stress før vannet gikk kl 09.40 og riene startet 15 min senere.

Jeg så på på alle episodene som hadde kommet av "Hele Norge Baker", laget middag og vært en tur på butikk. Så kjente jeg på lite liv og fikk panikk - dro på sykehuset på kvelden for registrering av hjertelyd og UL for å se om alt var bra. Fikk beskjed om at han var ganske rolig og at han kaaaanskje ladet opp til fødsel. På vei hjem fra sykehuset sa jeg til samboer at vi føder han i natt!

En halvtime etterpå var riene i gang og gutten var ute på 5,5t :p .... Så - masse avslapping og et lite panikkanfall pga lite liv satte ting i sving her :)

Denne gangen våknet jeg opp dagen før uthvilt (hadde sovet godt for en gangs skyld) og med masse energi og godt humør. Sa det til mannen og fikk streng beskjed tilbake at jeg ikke skulle gjøre masse men slappe av som vanlig. Jeg har vært mye syk og hatt store problemer med nok søvn så han ville ikke at jeg skulle brenne bort den energien med en gang men heller spare meg opp til fødsel.

For en gangs skyld klarte jeg å høre på han og holdt sengen store deler av dagen og så på TV. :) Og bra var jo det for neste dag når jeg våknet 09.30 så var det i gang. :)

Jeg hadde ingen tegn til fødsel i det hele tatt dagen før. Ingen murring og lite kynnere. Hele uka før har jeg vært plaget med det.

Ute å gikk tur tirsdagskveld, før riene så smått startet onsdagsmorgen☺ Jenta kom torsdagskveld, 12 dager før termin☺

Jeg stressa rundt med både venninnebesøk, familiebesøk og husarbeid mens Riene sto på og angret egentlig litt på det etterpå da fødselen dro ut og jeg gikk flere døgn i strekk uten noe søvn...

Back
Topp