Dere som har født.....

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Hva gjorde dere den dagen (eller dagen før) du fødte?
Og da tenker jeg på dere som fødte av dere selv, ikke dere som ble satt i gang ;)
Var du i aktivitet eller slappet du av?
Fornuften min sier at jeg skal slappe av og nyte den siste tiden (og lade opp til fødselen), men allikevel føler jeg at jeg bør være i aktivitet for å få gang på noe...... :P

Vi var og spiste lunsj på jobben min for å tømme kantinekortet for penger, deretter dro vi på et hageland og så på noen fugler og fisker, storebror på 2,5 ville synes det var gøy tenkte vi, han synes det var topp med noen paller de hadde stablet hi hi.
Forøvrig var jeg og storebror litt dårlig i halsen og drev med tørrhoste hele natta og var oppe i 04 tiden for å gi ham bricanyl mikstur, først gikk jeg på do, så gikk jeg på do for å bytte truseinnlegg, så gikk jeg på do for å bytte truseinnlegg IGJEN, det begynte å demre for meg...
Så måtte jeg rope på min mann at vannet drev og gikk :-)
Og da var sirkuset i gang :-)

Med storebror barberte jeg faktisk hest og holdt på som normalt ettermiddagen, dagen før fødsel. Når jeg så gjennom minnene på fb fra dagene før han ble født ser jeg ikke at jeg har fått noen tegn eller gjort noe spesielt som gjorde at jeg har reagert hvertfall :p blir spennende å se den gangene her, eller om det setter igang når jeg minst venter det!

Jeg var veldig aktiv dagen før fødsel. Var ute å spiste, dro og gikk på senteret og var på besøk en tur. Så på natten gikk vannet :)

Jeg var i dåp til min tanteunge dagen før. Mye opp og ned i kirka og var mye i bevegelse (hadde mye kynnere). Men slappet av mye på kvelden/natten og sov masse. Vannet gikk morgenen etter:)

På lørdag var jeg på handletur og gjorde unna et par ærend mens storesøster var hos svigers. Husker ikke helt om jeg gjorde litt husarbeid den kvelden eller om det ble sofaen. Natt til søndag i 3 tiden startet riene men dabbet av utover søndagen. Startet ordentlig da vi dro inn for en sjekk på sykehuset søndag kveld. Lå på registrering en stund, tok ultralyd, og oppdaget lite fostervann, så de ville sette meg i gang. Men da jeg lå på benken gikk vannet ;)

Jeg hadde en veldig aktiv dag, men slappet av på kvelden med et langt bad. En time etter jeg hadde lagt meg gikk vannet, kort tid etter begynte riene og under 6 timer senere var hun ute! Drømmedag og drømmefødsel :-)

Slænger meg på denna tråden. Vet ikkje om eg ska slappa av eller gjør noet.

Fikset beddet utenfor huset! :) Tenkte at det måtte piffes opp før babyen kom å vi fikk masse besøk. :P Så strikket eg ferdig en kjole en vennine av meg skal få. :)
Så litt anstrengelser med beddene, satt på kne og slik.
Fødselen startet morgenen etter. :)

Absolutt ingenting, slik som de siste ukene generelt. Men skulle settes igang 12( fødte 11), og hadde slått meg til ro med at det ikke ble fødsel før de satte igang:-)

Jeg var hjemme og gjorde ikke noe spesielt, fødte 5 dager før tida. Og det begynte helt av seg sjøl natt til lørdag. Begynte med diaré, magevondt og lette mens smerter .

Slappa av dagen før vannet gikk. Men fødselen starta ikkje. Så måtte ha drypp for og få i gang riene.

Jeg spiste lunsj på en café med en venninne. Ellers bare slappet av.

Var på shopping og på lekeland med de to eldste ;p

Var på kontroll hos jordmor. Hadde lyst til å spørre om hun kunne strippe meg(men turte ikke....) og hadde lyst til å prøve og ha sex på kvelden for å få litt fortgang på ting(men sovnet tidlig fordi jeg var så trøtt:p). På morgenen etter en lang og god natts søvn gikk vannet :) Riene ville ikke komme av seg selv så jeg måtte bli satt igang med piller da men..
Så dersom jeg hadde blitt strippet og hatt sex ville jeg trodd at det var det som startet det, men for min del skjedde det veldig plutselig uten noe som helst forvarsel :)

Med begge de første var det den dagen jeg omsider tillot meg å sove på dagen, ta et langt bad og gå en roooolig tur i fint vær riene startet! Da hadde jeg vasket hus, malt alt mulig, sortert klær, pusset vinduer osv osv i lang tid i forveien uten at det fungerte;)
Første kom 9 dager før termin og nr 2 kom 2 dager etter termin! Nå er jeg 6 dager fra termin så vi får se - ikke bare slappet av en dag enda, så.. :p

Før første gang slappet jeg helt av pg tok livet med ro.
Andre gang vasket jeg hele huset.
Så har hatt en av hver :)

Sov nesten hele dagen

Back
Topp