Dere som har født...

Vi måtte ut å handle 44 til tuppa. 2945 og 49 cm lang.
Fikk også endelig familien til å handle 50 i barselgaver. Tipper hun vil bruke det i alle fall en mnd, kanskje til og med to. Hun er i ferd med å ta igjen fødselsvekten sin nå :-)

Vi bruker mest 56 på snuppa vår. Hun var 3660 g og 52 cm lang. Hun kan bruke bukser i 50 men bodyer/pysjer blir helt i grenseland.

Takk for svar folkens! Virker som str 50 er litt undervurdert, mange som bruker det ser jeg. Har sett det er stor forskjell på størrelser ja, så har pakket med noen av hver til sykehuset. Er spent på hvor stor lillegutt er jeg :)

50 passer fint her. Vesla var 50cm og 3900g. Har mye arvetøy som har krympet litt i vask så bet ikke hvor lenge de holder.

Name it har bodyer til lange og slanke bebiser! Bodyene til cubus opplever jeg som korte og breie..

Har de? Vet du om de i ull er sånn også? Sliter litt med klær her, mini har gått ned mye å veier nå 3200 (på vei opp igjen heldigvis) og er 53 cm så lang og tynn frøken... Cubus sine er jo håpløse, da druker hu stakkar også er de stramme rundt bleia...

Liker tråden! ;) Har også tenkt på om jeg måpakke om veska til lillemor, til mer 56 og mindre 50 siden det nå er ei uke på overtid og hun sikkert er stor..

Har de? Vet du om de i ull er sånn også? Sliter litt med klær her, mini har gått ned mye å veier nå 3200 (på vei opp igjen heldigvis) og er 53 cm så lang og tynn frøken... Cubus sine er jo håpløse, da druker hu stakkar også er de stramme rundt bleia...
Er jo ikke fasiten da, men mine opplevelser av merkene.. Lang rygg --> gå for name it, lange bein --> cubus :p

Lillemor bruker str 50 nå og det er litt stort - hun blir 4 uker på søndag.
Hun ble født 2 uker før termin, 48 cm og 3035g - brukte str 44 i 2 uker.

Jeg hadde pakket både 50 og 56, pysjene vi har er 50/56 og de er litt store. Vi trodde jenta vår ble ganske lang da både jeg og far var ganske lange men hun ble 50 cm. Hun er snart 3 uker og 50 er fortsatt det som passer best. Er store forskjeller på merker/butikkene ja! Så noe i 56 passer hvis det er litt smått i str.

Her ser det ut som 56 er akkurat passe. Han er 4100 gr og 51 cm lang.

Str 56 passer fint denne gangen også :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Str 50 var akkuratt passe han var 3,4kg og 50cm lang hvis jeg ikke husker feil. Han bruker 56 nå er tre uker og to dager gammel.
Syntes 50 blir "for trangt" nå, må jo være behagelig :D

Ps bruker bare ull fra joha så det har nok krympet litt også muligens

Min første hadde ikke sjanse å passe 50. 56 passa i 2 uker før vi måtte på 62. Var 4250 og 54 cm.

Nå er min andre 3 uker og er fortsatt på 50, hun var 51cm lang og 3360 gr.

Tror lengde har en del å si.

Både 50 og 56 passer. Det er faktisk ikke så stor forskjell! Hun var 3885 og 51 lang

..hvilken størrelse babyklær brukte dere på sykehuset og de første ukene? Og hva var babyens vekt og lengde?

Lurer på hva jeg har for mye/lite av.. :)
Husker ikke helt med mine to første, men med lillemann her nå så har han brukt str 50 i 15 dager nå :) Men nå må jeg begynne å gå over til str 56 :)
Han veide 3860g å var 53 cm :)

Back
Topp