Dere som har født?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hva gjorde dere før ting startet?
Fysisk aktivitet, eller ro og hvile?
Stappmett, eller akkurat passe?
Mye på do, eller helt vanlig?
????

mye hvile men også 10min(eller mer) gåturer hver dag :)
va sykt kvalm så lite mat, vanlig med dogåing.. kjærestekos på sofa og sex ble det mer av di siste dagene :)

Jeg spiste en diger skål med rømmegrøt, gikk (forsiktig) et par ekstra ganger i trappene, hadde sex og stimulerte brystvortene. Til slutt startet det, gitt. Hvor langt på overtid er du? Mine første rier begynte 6dpo, men knotten kom ikke før 8dpo.

Jeg spiste en diger skål med rømmegrøt, gikk (forsiktig) et par ekstra ganger i trappene, hadde sex og stimulerte brystvortene. Til slutt startet det, gitt. Hvor langt på overtid er du? Mine første rier begynte 6dpo, men knotten kom ikke før 8dpo.
Hjelper grøt?
Trapper går jeg i hver dag i huset.
Sambo sier nei takk nå... He he...
Jeg er jo fortsatt til termin. Termin var igår. Men føles jo som en evighet når man aldri har gått til termindagen før. ;-)

Stort sett helt vanlig. Dagen før jeg ute og kikket på fliser og annet til huset, var på kontroll hos jordmor og fikk akupunktur der, spiste biffmiddag med samb. Hadde skikkelig mensmurringer hele dage, men sovnet greit. Det hele startet i 5-tiden.

Hadde sex natta før det startet med veldig kynnere og murringer dagen etter, besøkte nesten hele slekta den dagen og påfølgende natt gikk vannet og snuppa var ute 12 timer etterpå:D
Har min teori om at sex gjorde susen i dette tilfellet, eller kanskje var det all fartinga!

Stort sett helt vanlig. Dagen før jeg ute og kikket på fliser og annet til huset, var på kontroll hos jordmor og fikk akupunktur der, spiste biffmiddag med samb. Hadde skikkelig mensmurringer hele dage, men sovnet greit. Det hele startet i 5-tiden.
Fungerer akupunktur?
Har du tatt det flere ganger?

De sier jo at fødsel starter når man er i ro- derfor mange dom starter om natta ;)

Lite vits å slite seg ut før den store dagen! Blir ganske slitsomt raskt etterpå for å si det sånn!

Sov sov sov er mitt starte-fødsel-tips!

Jeg var i middagsbesøk da riene startet! Hadde ikke gjort annet den dagen enn å slappe av og gå en liten tur (10 min). Jeg hadde prøvd mye før den dagen (kanel, sex, trappegåing, chili, turgåing, avspenning), men til slutt ga jeg opp alt stresset og noen dager etterpå startet altså riene.

Jeg var i middagsbesøk da riene startet! Hadde ikke gjort annet den dagen enn å slappe av og gå en liten tur (10 min). Jeg hadde prøvd mye før den dagen (kanel, sex, trappegåing, chili, turgåing, avspenning), men til slutt ga jeg opp alt stresset og noen dager etterpå startet altså riene.
Avslapping høres vedlig bra ut! :-)
Nå er jeg så trøtt etter nattens våkninger at jeg kunne sovmet på flekken.
Men... alene hjemme med minste idag, så kan ikke akkurat legge meg til å sove heller.

Fungerer akupunktur?
Har du tatt det flere ganger?
Vet egentlig ikke. Prøvde det bare den dagen. Var den kommunale jordmoren min sitt forslag siden hun kunne det. Jeg hadde som sagt mensmurringer hele den dagen og nesten konstant med kynnere. Vet ikke om dette ble noe verre etter akupunkturen, men det var veldig godt å ligge med nålene. Holdt på å sovne :) så om det uansett hadde startet eller om akupunkturen ga det siste dyttet for at det skulle starte får jeg vel aldri vite ;)

Jeg var altfor aktiv! Var på marked i byen og spiste middag ute med mannen, og rundet av med å vaske masse på kvelden før det hele satte i gang. Det anbefales IKKE. Sov og slapp av så godt du kan. Vi har ingen andre barn heller, så jo mer hvile du kan få, jo bedre :)

Sex kl 22 og det startet kl 4 ;-) jrg var veldig aktiv - hjalp sambo med riving av vegger 2 dager før termin/fødsel og vasket huset dagen før.. var litt løs i magen hele dagen før.. spiste normalt..

Hjelper grøt?
Trapper går jeg i hver dag i huset.
Sambo sier nei takk nå... He he...
Jeg er jo fortsatt til termin. Termin var igår. Men føles jo som en evighet når man aldri har gått til termindagen før. ;-)

Jeg aner ikke om grøt hjalp, altså. Jeg gjorde jo så mange ting der på slutten, umulig å si. ;) men det var godt med rømmegrøt, i hvert fall!

Ro og hvile, pluss hadde alt klart, absolutt alt. Husvask og babyutstyr

Slimproppen gikk tidlig om morgenen, så begynte maseriene. De holdt på lenge men plutselig tabbet de av etter mange timer, vi prøvde sengekos trikset og det fikk fart på sakene! Vannet gikk halv 4, da begynte de skikkelige riene. Prinsen var ute 3 timer etterpå♡

Back
Topp