Dere som har født

Rikken

Flørter med forumet
Hei! Dere som allerede har fått April-barna deres, kan dere fortelle hvilken størrelse dere brukte med en gang, og hvor lenge dere brukte den før dere gikk opp en størrelse.

Termin om en uke. Og jeg grubler på om jeg har kjøpt in nok klær, og håper at jeg får brukt alle bodyene (for det har jeg klart å kjøpe veeldig mye av - og en del gaver)

Og så lurer jeg på hvor mye dere skifter, og hvor mange bodyer, strømper, bukser, jakker/gensere/cardigans dere syns man bør ha. :nailbiting:

Så en ting til: Hvis man fullammer, er det nødvendig å pumpe hver dag? Får dere ofte brystspreng?
Hvor mange BH-størrelser gikk dere opp? Og ble de evt. mindre igjen etter noen dager/uker? Noen som har fått brystbetennelse?

Og hvordan er nettene deres? :)

Hehe.. mange spørsmål..

Her går det i str 50. Den førsre uka har vi vel brukt alle klærne opptil flere ganger pga gulping eller tisseuhell.. dvs hatt i gjennomsnitt 3 antrekk per dag. Bodyer og heldresser går det mye av, bukser og jakker blir sjeldnere skittent.. antall spørs jo hvor mye en vasker.. tenker at 50 fint vil passe en mnd til her - han er en uke idag..

Jeg pumper ikke... Har heller ikke no særlig brystspreng.. det hadde jeg kun et par dager like etter melka kom før det regulerte seg.. de dagene var også puppene som hovne meloner.. nå er de ca som da jrg gikk gravid.. ca 2-3 str over det jeg hadde før..

Nettene her er ganske bra. Ammer i 23-24tiden, i 3-4 (5) tiden og rundt kl 7-8-9.. snill gutt som sover mye her :-)

Her går det mye i 50 og kommer sikkert til å gjøre det en stund:) hjemme går det stort sett i body og strømpebukse. Går som lizzed skriver at ca 3 skift vær dag pga uhell. Men klær kan enn kjøpe mer av etter de har kommet. Med første måte jeg kjøpe sykt med bodyer til pga gulp og bæsj. Også er det gøy å handle etter de er kommet også;)
Pumpe gjør jeg aldri, eventuelt håndmelker jeg hvis brystene er veldig fulle, dette gjør jeg i dusjen også tømmer jeg bare slik at lille får tak i puppen. Jo mer enn pumper jo mer melk får enn:) jeg bruker bare ammesinglet, men sånn som det ser ut har brystene økt værtfall to str, hvis ikke tre.
Nettene variere veldig, men første økta sover han gjerne i 4-5 timer også annenhver time. Men dette er veldig individuelt;)

Her går det i størrelse 44 og 50 noe som kommer til å passe EM stund enda (hun er 2,5 uker i dag, men var litt liten da hun ble født). Skifter ikke så mye 0-2 ganger per dag, men har ikke en gulpebaby (fiser desto mer ;)). Har oftere uhell den lille tiden det tar å ta bort en bleie og legge under en ny. Dette lille vinduet er tydeligvis veslas yndlingstid for å kjøre på med både det ene og det andre... :p

Pumpet meg på den ene puppen og ga melken fra kopp en dag pga så mye spreng at vesla ikke fikk tak, men har ikke brukt pumpa siden. Cottermansgrep har fungert bra her ved moderat spreng. :) Størrelsen er litt større enn da jeg var gravi, jeg synes det er godt at bhen ikke strammer nå som både pupper og brystvorter er litt ømme i tillegg til at det er greit å ha god plass til ammeinnlegg :)

Her varierer nettene veldig. Gode netter består av 2-3,5 timer sammenhengene søvn mellom ammingen. Dårlige netter består av mye våking og byssing hvor ofte eneste løsning for å få søvn er å ha henne på brystet.

Her bruker vi str 50, selvom snuppa var 51-52 når hu ble født. 56 er jo aaaaaltfor stort! Vi skifter en gang om dagen. Ikke noen gulpebaby her ;) pumpe har jeg ikke gjort enda. Puppene ble store ett par dager etter fødsel pga spreng, men er nå ca på str med slik de var under svangerskapet :)
Om natten spiser hun 2-3 ganger, bare ammet og legges i vuggen sin igjen og sover videre :)

Hei! Dere som allerede har fått April-barna deres, kan dere fortelle hvilken størrelse dere brukte med en gang, og hvor lenge dere brukte den før dere gikk opp en størrelse.

Termin om en uke. Og jeg grubler på om jeg har kjøpt in nok klær, og håper at jeg får brukt alle bodyene (for det har jeg klart å kjøpe veeldig mye av - og en del gaver)

Og så lurer jeg på hvor mye dere skifter, og hvor mange bodyer, strømper, bukser, jakker/gensere/cardigans dere syns man bør ha. :nailbiting:

Så en ting til: Hvis man fullammer, er det nødvendig å pumpe hver dag? Får dere ofte brystspreng?
Hvor mange BH-størrelser gikk dere opp? Og ble de evt. mindre igjen etter noen dager/uker? Noen som har fått brystbetennelse?

Og hvordan er nettene deres? :)

Jeg startet med 50, og det passer fremdeles etter tre uker. ;) Gutten min var 2964 gr og 50 cm ved fødsel. Jeg bruker 50 og 52 om hverandre.

Personlig liker jeg best body, strømpebukser eller sparkebukse.
Jeg hadde bare noen få, så måtte handle inn litt til. Enkelte dager må jeg bytte både en og to ganger i løpet av en dag avhengig om han gulper. Han kan finne på å tisse på klærne sine også under bleieskift. :P

Det er ikke nødvendig å pumpe. Jeg har ikke en pumpe engang. ;) Jeg får ikke ofte brystspreng.
I dagene etter fødsel før melkeproduksjonen tilpasser seg forespørselen, blir puppene gigantiske. Da ble ammebh-ene litt for små, men det gikk fint, sprengen ga seg jo innen en uke. Brystene mine er ikke blitt særlig større enn da jeg ikke ammet. Har aldri hatt brystbetennelse.

Nettene er ca slik, men med unntak innimellom: vi legger oss ca kl 23-00. Han ammes i søvn. Så er det mat ca 02-03, 04-05 og 07.

Hei :) Lille var 48 cm da hun kom til, og 3,3 kg. 50 var alt for stort til henne, men hun vaks fort inn i det. Hun bruker fortsatt 50, er 10 dager nå, og kan nok bruke 50 en god stund enda. 56 er det nok en stund til hun kan bruke tror jeg.

Jeg hadde 1 body i 50, så det ble handling på mannen etter fødsel :) Har også fått en del i 50 i gaver, etter ønske. Det går med en del bodyer og nattiser, mtp søl under amming, gulping osv. Bukser har vi noen få av, og trenger ikke fler. Bruker mest heldrakter/nattiser.

Jeg ammer, men hun får nan om natten da hun sover mye lenger da. Pumper ikke. Hadde skikkelig brystspreng da vi var på sykehuset, har ikke hatt noe særlig av det siden. Har mye melk. Har ikke gått opp noe særlig i bh-størrelse, fortsatt A. Hun sover ca 3 timer og våkner for mat, så 3 timer osv. :)

Sniker fra februar jeg :-) Vi brukte 50 den første mnd, snuppa var 49cm/3480g ved fødsel og har ligget på gjennomsnittet siden. Stort sett bare ett klesskift per dag - buksene brukte vi gjerne flere dager men ny body hver dag pga gulp. Vi klarte oss fint med 4-5 pysjer, 7-8 bodyer, 4-5 bukser/strømpebukser og ett ullsett med bukse og jakke. Hadde myyye mer, men brukte bare favorittene stort sett :-) Pumpe trenger du ikke gjøre nei, jeg pumpa litt de første dagene hjemme pga ekstreeem spreng, men går fint å håndmelke også. Har hatt lite spreng etter de første dagene, bare om morgenen når hun har sovet hele natta :-) Bruker lite BH, mest ammesinglet. Var nok opp noen størrelser de dagene med mest spreng (4-5 dager etter fødsel) men nå er de omtrent som før fødselen. Har gått opp 10cm i omkrets fordi hun presset ribbeina mine utover på slutten da! Jeg har ikke hatt brystbetennelse. Noen er mye plaget med det, noen får det aldri. Nettene her har vært greie hele tiden, hun har sovet 5-8t i strekk siden hun var en uke gammel :-)

Hei :) Lille var 48 cm da hun kom til, og 3,3 kg. 50 var alt for stort til henne, men hun vaks fort inn i det. Hun bruker fortsatt 50, er 10 dager nå, og kan nok bruke 50 en god stund enda. 56 er det nok en stund til hun kan bruke tror jeg.

Jeg hadde 1 body i 50, så det ble handling på mannen etter fødsel :) Har også fått en del i 50 i gaver, etter ønske. Det går med en del bodyer og nattiser, mtp søl under amming, gulping osv. Bukser har vi noen få av, og trenger ikke fler. Bruker mest heldrakter/nattiser.

Jeg ammer, men hun får nan om natten da hun sover mye lenger da. Pumper ikke. Hadde skikkelig brystspreng da vi var på sykehuset, har ikke hatt noe særlig av det siden. Har mye melk. Har ikke gått opp noe særlig i bh-størrelse, fortsatt A. Hun sover ca 3 timer og våkner for mat, så 3 timer osv. :)

Ser det er flere som sier 50 passer mange uker, kanskje jeg må ut å kjøpe str. 50 etter fødsel jeg og!

Sniker fra februar jeg :) Vi brukte 50 den første mnd, snuppa var 49cm/3480g ved fødsel og har ligget på gjennomsnittet siden. Stort sett bare ett klesskift per dag - buksene brukte vi gjerne flere dager men ny body hver dag pga gulp. Vi klarte oss fint med 4-5 pysjer, 7-8 bodyer, 4-5 bukser/strømpebukser og ett ullsett med bukse og jakke. Hadde myyye mer, men brukte bare favorittene stort sett :) Pumpe trenger du ikke gjøre nei, jeg pumpa litt de første dagene hjemme pga ekstreeem spreng, men går fint å håndmelke også. Har hatt lite spreng etter de første dagene, bare om morgenen når hun har sovet hele natta :) Bruker lite BH, mest ammesinglet. Var nok opp noen størrelser de dagene med mest spreng (4-5 dager etter fødsel) men nå er de omtrent som før fødselen. Har gått opp 10cm i omkrets fordi hun presset ribbeina mine utover på slutten da! Jeg har ikke hatt brystbetennelse. Noen er mye plaget med det, noen får det aldri. Nettene her har vært greie hele tiden, hun har sovet 5-8t i strekk siden hun var en uke gammel :)

Du har gått opp 10 cm i omkrets? Ribbeina dine altså? Vil de gå tilbake? visste ikke det var mulig, jeg!

soden det allerede var en tråd for dere som har født spør jeg her jeg.. :p

Jeg har hatt kjempemange regelmesdige kynnere i 2dager, vonde å ikke såå vonde.. de gir seg ikke så lurer på om det er rier innimellom også.. ringer nok for skjekk idag om det fortsetter..
spm mitt er - når dere har hatt skikkelig modning hvordan var puppene deres da? mine har begynt å renne og melka blir gulere og gulere.. tidligere kom det bare når jeg klemte men etter disse to dagene renner det :o flere som har vært borti at det skjer, over nattan omtrent?

Du har gått opp 10 cm i omkrets? Ribbeina dine altså? Vil de gå tilbake? visste ikke det var mulig, jeg!

Ja! Vet ikke om det vil gå tilbake hos meg, men har hørt om flere som har noenlunde permanent økning i omkrets pga presset på ribbeina under svangerskapet. Det er helt utrolig, 10 cm er mye! :eek: Tidligere kunne jeg lett bruke 75 i omkrets (og på det innerste "hakket"), nå er det bare såvidt 85 holder :p

Frøkna her var 50 cm men vi kan fint bruke 56 på henne ihvertfall med klær fra neewbie og name it uten og brette opp :) Men hu er litt rund og god da ;)

soden det allerede var en tråd for dere som har født spør jeg her jeg.. :p

Jeg har hatt kjempemange regelmesdige kynnere i 2dager, vonde å ikke såå vonde.. de gir seg ikke så lurer på om det er rier innimellom også.. ringer nok for skjekk idag om det fortsetter..
spm mitt er - når dere har hatt skikkelig modning hvordan var puppene deres da? mine har begynt å renne og melka blir gulere og gulere.. tidligere kom det bare når jeg klemte men etter disse to dagene renner det :o flere som har vært borti at det skjer, over nattan omtrent?
Råmelk!
Det er vel oxytocin som styrer både melk og rier. Så da kan det jo tenkes at nivået av det er økende hos deg nå :) Det er vel ikke lenge igjen uansett?

Back
Topp