Dere som har født

dija

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Er det noen som har fått hemoroider under fødsel og har det gått bort nå.

Jeg fikk to store hemoroider under fødselen om tirsdag og fikk en stikkpille på sykehuset og smører meg med salve.

Jordmor sa at om det ikke gikk bort på 1 uke så måtte jeg inn og skjære dem bort. Er så redd for dette. Håper selvfølgelig at dem går bort av seg selv.

Jeg fikk to store hemoroider under fødselen om tirsdag og fikk en stikkpille på sykehuset og smører meg med salve.

Jordmor sa at om det ikke gikk bort på 1 uke så måtte jeg inn og skjære dem bort. Er så redd for dette. Håper selvfølgelig at dem går bort av seg selv.
Hva slags krem har du fått?? Jeg fikk sånne etter sist fødsel og sleit veldig! Prøvde flere kremer uten st det funka, men så Fikk jeg tips om en AC3 comfort krem og brukte den, borte etter en uke! Kjøpes på apoteket.

Hemorider er helt forferdelig, håper du blir kvitt dem!

Hva slags krem har du fått?? Jeg fikk sånne etter sist fødsel og sleit veldig! Prøvde flere kremer uten st det funka, men så Fikk jeg tips om en AC3 comfort krem og brukte den, borte etter en uke! Kjøpes på apoteket.

Hemorider er helt forferdelig, håper du blir kvitt dem!
Jeg fikk sheriproct vet ikke helt hvordan man skriver det.

Men du anbefaler altså ac3 men hadde du ganske store eller helt normal størrelse på dem.

Men du anbefaler altså ac3 men hadde du ganske store eller helt normal størrelse på dem.
De var store!! Sheriproct funka ikke i det hele tatt, følte at bare gjorde mer vondt av å bruke det!! Rart at JM sa du måtte skjære dem bort hvis de ikke forsvant etter en uke?? Noen kremer funker ikke før det har gått 4 uker! Derfor sverger jeg til ac3, den funka med en gang. Men det tok ca en til to uker før de blei borte- ihvertfall mye mindre.

Merkelig at jordmor sa at du må skjære de bort. Dette er ikke sant! Ikke la deg skremme! Veldig uprofesjonelt å si!

Sørg for (og dette er utrolig viktig - snakker av erfaring) å ha myk avføring. Spis mye pære og kiwi, gjerne noen svisker og drikk mye! Smør med krem, ikke sitt mye(god unnskyldning til å ligge på sofaen;)), ikke bli sittende lenge på toalettet, ikke press ut avføringen, vent heller til du må såpass på do at den kommer med en gang. Kan du dytte hemoroiden inn, gjør det. Skyll gjerne med kaldt vann etter du har vært på do, da kan den trekke seg litt sammen pluss at du blir helt ren.

Den kommer til å bli bedre! Den forsvinner ikke nødvendigvis 100%, men den blir så liten at den ikke plager deg mer. Eller i beste fall forsvinner den!

Jeg vet såå godt hvor mye en så liten ting kan tære på psyken, men ikke la dumme kommentarer fra jordmødre som tydeligvis ikke har peiling knekke deg! :)

Åååå Tusen takk dere. Følte meg så fortvila men skal på apoteket med en gang å kjøpe den kremen. Er litt redd for å gå på do å Gjøre nr 2 men bruker laktulose da. Så får jeg gå til innkjøp av pærer og kiwi.

Hva? Skjære de bort?? I alle dager :o jeg fikk med første babyen min og jeg har den ennå etter ca 4 år, den tømte seg selv etter en stund og nå må jeg bare være obs ;) Sheriproct er bra å bruke ;)

Har hatt siden første fødsel for snart 6 år siden, har ikke fått dem bort men de har blitt mindre så jeg ikke merker dem så godt:) Var helt pyton etter fødsel nr to da de ble store som fy! Så denne gangen er jeg forberedt med svisker i fødebag, jeg smører hver dag med krem og skal ha med potetmel for det lindrer og tørker inn!:) Et annet godt tips er å fryse ned et god natt bind så man kan legge der bak for lindring første dagene, det hadde de faktisk på føden sist:) Dårlig av jordmor å si det da!! Hvis du ikke får dem bort med krem etter så å så lang tid er det jo noe å vurdere men hallo en uke ette fødsel!? Her skal de fjernes innen dette året hvis de ikke går bort denne gangen tenker jeg:) Lykke til!

Jeg fikk en ganske stor hemoroide 4 dager før fødselen, og starta på Sheriproct. På pakken står det at den skal brukes i en uke - etter det må lege kontaktes. Jeg har brukt den en uke nå, hemoroiden gjør ikke vondt lenger, men den er ikke borte.
Tar duphalac også for å holde avføringsm mjuk, og tror nok jeg blir å bestille time hos legen nå ja for videre behandling. Vil ikke ha den i rompa mi hvis jeg på noen måte kan få den vekk. Jordmora på sykehuset hos meg sa også at den muligens måtte opereres bort (den er utenpå og ikke inni endetarmen). Jeg operer gjerne den bort hvis set er det jeg må :oops:

Jeg fikk en ganske stor hemoroide 4 dager før fødselen, og starta på Sheriproct. På pakken står det at den skal brukes i en uke - etter det må lege kontaktes. Jeg har brukt den en uke nå, hemoroiden gjør ikke vondt lenger, men den er ikke borte.
Tar duphalac også for å holde avføringsm mjuk, og tror nok jeg blir å bestille time hos legen nå ja for videre behandling. Vil ikke ha den i rompa mi hvis jeg på noen måte kan få den vekk. Jordmora på sykehuset hos meg sa også at den muligens måtte opereres bort (den er utenpå og ikke inni endetarmen). Jeg operer gjerne den bort hvis set er det jeg må :oops:
Før du går til legen så hadde jeg prøvd Ac3 comfort krem som du får kjøpt på apoteket! Den funker og jeg anbefaler denne på det sterkeste! Sheriproct funka dårlig på meg og gjorde alt nesten bare værre!

Den du har fått funker ikke. Den har jeg brukt pg de er dårlig syns jeg. Har kjøpt ac3 til å ha med når jeg sjal føde, fanske sikker på at de hemoroidene kommer tilbake igjen da :/

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Den du har fått funker ikke. Den har jeg brukt pg de er dårlig syns jeg. Har kjøpt ac3 til å ha med når jeg sjal føde, fanske sikker på at de hemoroidene kommer tilbake igjen da :/

Før du går til legen så hadde jeg prøvd Ac3 comfort krem som du får kjøpt på apoteket! Den funker og jeg anbefaler denne på det sterkeste! Sheriproct funka dårlig på meg og gjorde alt nesten bare værre!
Ok- jeg får prøve den da- det er jo flere uker til legetime :O
Så ac3 fjerner hemoriden altså?

Har utrolig dårlig erfaring med Sheriproct jeg også! Den hersens salven førte bare til at det begynte å klø i tillegg! Skal aldri bruke den igjen!!

Åååå Tusen takk dere. Følte meg så fortvila men skal på apoteket med en gang å kjøpe den kremen. Er litt redd for å gå på do å Gjøre nr 2 men bruker laktulose da. Så får jeg gå til innkjøp av pærer og kiwi.

Pass på å drikke nok væske visst du begynner på laktulose da! Har aldri gått på det selv, men har fått inntrykk av at det funker bra - men at det virker mot sin hensikt om du ikke drikker nok! :)

Merkelig at jordmor sa at du må skjære de bort. Dette er ikke sant! Ikke la deg skremme! Veldig uprofesjonelt å si!

Sørg for (og dette er utrolig viktig - snakker av erfaring) å ha myk avføring. Spis mye pære og kiwi, gjerne noen svisker og drikk mye! Smør med krem, ikke sitt mye(god unnskyldning til å ligge på sofaen;)), ikke bli sittende lenge på toalettet, ikke press ut avføringen, vent heller til du må såpass på do at den kommer med en gang. Kan du dytte hemoroiden inn, gjør det. Skyll gjerne med kaldt vann etter du har vært på do, da kan den trekke seg litt sammen pluss at du blir helt ren.

Den kommer til å bli bedre! Den forsvinner ikke nødvendigvis 100%, men den blir så liten at den ikke plager deg mer. Eller i beste fall forsvinner den!

Jeg vet såå godt hvor mye en så liten ting kan tære på psyken, men ikke la dumme kommentarer fra jordmødre som tydeligvis ikke har peiling knekke deg! :)
Etter hvor mange dager med smøring begynte dem å bli mindre? Jeg er på dag 3 med smøring og føler det er litt bedre men ikke mye.

Har hatt dem siden første fødsel. Bare roer deg ned. Forsvinner ikke. Like plaget nå som da. Men aldri fått tilbud om å gjøre noe mer med det en sheriproct salve og piller.

Etter hvor mange dager med smøring begynte dem å bli mindre? Jeg er på dag 3 med smøring og føler det er litt bedre men ikke mye.

Det husker jeg ikke helt, 4 år siden nå.. Men maks en uke. Men hos meg forsvant de aldri helt altså! Men ble såpass bra at de ikke har plaget meg på flere år. (Bortsettfra det faktum at den ER der da - men den er ingenting mot det ubehaget når de er store)..
Men igjen - sørg for å ha avføring som er så myk at du slipper å presse og sitte lenge på do. Korte doturer er alfa omega!

Jeg fikk det med første. Og kjøpte med meg ac3 denne gangen, men slapp unna :)

Ac3 lindret kløe for min del, men hjalp ikke på selve smerten fra hemoroiden. Scheriproct har jeg brukt i tre dager nå, og har ikke smerter lenger, så den hjelper for meg.

Back
Topp