Dere som har født - str. på babyklær?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Dere som har født:

Har dere fått mye bruk for str. 50, eller passer str. 56 like godt?
Skriv gjerne hvor stor baby var ved fødsel også da, for regner med at det har litt å si... :-)

Jeg husker fra sist at jeg hadde bare 2 bodyer i str 50. Resten i 56. De i 56 var vel egentlig for store de første 2-3 ukene, jeg bare bretta opp armene. Han var 3530g og 51cm.
Denne gangen har jeg kjøpt noen bodyer og pysjer i 50, bare sånn i tilfelle. De var latterlig billige, og passer på "lillebror" dukka som vi "øver" på så blir ikke helt bortkasta uansett ;)

Jeg husker fra sist at jeg hadde bare 2 bodyer i str 50. Resten i 56. De i 56 var vel egentlig for store de første 2-3 ukene, jeg bare bretta opp armene. Han var 3530g og 51cm.
Denne gangen har jeg kjøpt noen bodyer og pysjer i 50, bare sånn i tilfelle. De var latterlig billige, og passer på "lillebror" dukka som vi "øver" på så blir ikke helt bortkasta uansett ;)
Takk for svar! :-)
Jeg husker ikke hvilke str. vi hadde, og denne gangen får vi gutt, som antakelig blir litt større enn jentene var.

Synes det er vanskelig pga årstiden også. Det skal jo bli en varm sommer, så dumt å kjøpe varme klær i str. 56, om de da er for store i april/mai, men for varme når de passer! :-)

Mini er 10 dager og svømmer i 56. Jeg hadde nesten ikke kjøpt noen ting i str 50 fordi jeg ble fortalt at "du bretter da bare opp", noen bodyer har jeg vasket på kokvask for å krympe men buksene er håpløst. Men, heldigvis er jo butikkene åpne etter fødsel også ;) han var 3200gram og 49cm.

Her går det bare i 50 klær, og de er veldig store på vår lille gutt på kun 2960.

Vi brukte 50 leeeenge på begge to.. Ene var 48 cm og 2500gr og andre 52 cm og 3500gr .. Legen mente at denne var liten også så har en del 50

Vi hadde kjøpt inn stort sett 56. Jenta vår på 3170 svømte mange uker i disse, gutten vår på 3770 var de litt for store til.. Nå har jeg kjøpt to boder i 50 og to strømpebukser i 50/56, ellers bare klær i 56..

Her er str 50 veeldig romslig enda! Hun veide 3075g og er 48cm :)

Nå har ikke jeg født enda, men pakket baggen i dag og reagerer på at det er så sykt stor forskjell på størrelsene fra kjede til kjede! Har kjøpt inn kun 2 bodyer i str 50, men mange av de som er 56 er like små når jeg sammenligner de.. litt irriterende:p forøvrig umulig å velge ut hva som skal få bli med på sykehuset, vil pakke med alt! ;)

Nå har ikke jeg født enda, men pakket baggen i dag og reagerer på at det er så sykt stor forskjell på størrelsene fra kjede til kjede! Har kjøpt inn kun 2 bodyer i str 50, men mange av de som er 56 er like små når jeg sammenligner de.. litt irriterende:p forøvrig umulig å velge ut hva som skal få bli med på sykehuset, vil pakke med alt! ;)

jeg også har noen det står str 56 i, men som når jeg måler mot str 50 er like store.
Har vel kanskje 3 i str 50(inkl de store i "56") men tenker at hvis vi trenger flere så kjøper vi da. Er så kjedelig å kjøpe inn masse også får vi ikke brukt det..

Mine var 47 og 48 cm lange ;) da druknet de i str 56... De er født i henholdsvis uke 37 og 40

Vi hadde kjøpt inn stort sett 56. Jenta vår på 3170 svømte mange uker i disse, gutten vår på 3770 var de litt for store til.. Nå har jeg kjøpt to boder i 50 og to strømpebukser i 50/56, ellers bare klær i 56..
Wow så mye klær du har om du har kjøpt 2 BODER i 50 ;)

Har ikke prøvd, men 50 er nok passelig til min lille pjokk på 2964. ;) Jenta vår var 3170 og like lang (50cm) som han her, og hun brukte også 50.
56 tror jeg hun ikke brukte før hun var nærmere 1 måned.

Har ikke født enda, men holder på å pakke sykehusbaggen og begynte å sammenligne strørrelsene.. Bakerste er 50, i midten 54 og fremste 50.. så er tydeligvis veeldig stor forskjell på hvor stor størrelsen er ut i fra hvor man kjøper klærne!
Snapchat--3935181002364701004.jpg

Har ikke født enda, men holder på å pakke sykehusbaggen og begynte å sammenligne strørrelsene.. Bakerste er 50, i midten 54 og fremste 50.. så er tydeligvis veeldig stor forskjell på hvor stor størrelsen er ut i fra hvor man kjøper klærne!
Vis vedlegget 109897

Oi, det var forskjell!
Jeg har kjøpt de fleste på Cubus og HM.

Vis vedlegget 109897
Det var forskjell ja!
Hvor har du kjøpt de?
Visste ikke at str. 54 fantes engang jeg.
Eller mente du 56? :-)

Det var forskjell ja!
Hvor har du kjøpt de?
Visste ikke at str. 54 fantes engang jeg.
Eller mente du 56? :)
Bakerste er fra hm, den i midten vet jeg ikke hvor er fra for den har jeg fått i gave, og den fremste er fra ellos :) Visste heller ikke at 54 fantes, men der står 54 (1 mnd) inni.

Frøkna var 3540 og 51 cm, 56 var alt for stort, men gikk bare 2-3 uker før jeg hoppet fra 50 til 56 :)

Nå er hun 7 uker og ca 5 kg og jeg bruker 56 bodyer enda, men 62 bukser :) må strax over på 62 bodyer.

Størstesøster var 2,8 kg og brukte str 50 i nesten 2 mnd hvis jeg ikke husker feil :)

Back
Topp