Dere som har født på Kalnes sykehus

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Hei damer. Jeg bor i Fredrikstad og skal føde på det nye Kalnessykehuset. Gleder meg egentlig, for tenker at siden det er et nytt sykehus må det da være bra. Sikkert annerledes fra Fredrikstad sykehuset.

Hvordan var inntrykket deres, var dere fornøyd med fødselstilbudet på Kalnes?

Lure jeg på å...var superfornøyd med Fredrikstad forrige gang...og OUL var iallfall en positiv opplevelse på kalnes...selv om Snikus ikke ville vise hva den er...Hehe..

Lure jeg på å...var superfornøyd med Fredrikstad forrige gang...og OUL var iallfall en positiv opplevelse på kalnes...selv om Snikus ikke ville vise hva den er...Hehe..
Hvordan var det med OUL da? Var det lett å finne frem og sånt? Samme greia der man betaler 50 k for bildene? Hyggelige folk? :) Fikk dere omvisning på sykehuset så dere vet hvor dere skal gå når fødselen starter?

Jeg jobbet på sykehuset i Fredrikstad på renhold og kjente hvert rom på alle fødeavdelingene i blinde :P Er litt frustrerende å ikke være helt kjent på det nye :P

Hei damer. Jeg bor i Fredrikstad og skal føde på det nye Kalnessykehuset. Gleder meg egentlig, for tenker at siden det er et nytt sykehus må det da være bra. Sikkert annerledes fra Fredrikstad sykehuset.

Hvordan var inntrykket deres, var dere fornøyd med fødselstilbudet på Kalnes?
Jeg fødte der nå, fødselstilbudet fikk jeg ikke utnyttet så mye da jeg var veldig kort på fødestuen, men jeg hadde en fantastisk jordmor. Lystgass og badekar kunne jeg få men rakk ikke Barsel avdelingen var også veldig bra:) vi fikk enerom med bad og tv, og en dobbeltseng, og alle var veldig hyggelige der:) første dagen vi var der fikk vi være helt ifred og slappe av, andre dagen kom legen og sånt. Mannen betalte heller ingenting for og sove der, maten var også helt okej:) mannen måtte kjøpe mat i kantina til ansattpris

Jeg fødte der nå, fødselstilbudet fikk jeg ikke utnyttet så mye da jeg var veldig kort på fødestuen, men jeg hadde en fantastisk jordmor. Lystgass og badekar kunne jeg få men rakk ikke Barsel avdelingen var også veldig bra:) vi fikk enerom med bad og tv, og en dobbeltseng, og alle var veldig hyggelige der:) første dagen vi var der fikk vi være helt ifred og slappe av, andre dagen kom legen og sånt. Mannen betalte heller ingenting for og sove der, maten var også helt okej:) mannen måtte kjøpe mat i kantina til ansattpris
Det høres jo herlig ut :)

Jeg fødte på kalnes for 3 uker siden. Er veldig fornøyd. Badekar og lystgass tilgjengelig. Var et badekar på delibg mellom to, så lurt å si ifra tidlig om man ønsker badekar. Mulig å få lystgass i badekaret også. Enerom på barselavdelibgen med mulighet for at far kan overnatte. Fint og moderne og veldig hyggelige folk! Jeg er andregangs, fødte på torsdag og ble til lørdag :) Så skrekkhistorier om at man blir sendt hjem timer etter fødsel stemmer ikke! Med mindre man veldig gjerne ønsker det selv da :P

Jeg fødte på kalnes for 3 uker siden. Er veldig fornøyd. Badekar og lystgass tilgjengelig. Var et badekar på delibg mellom to, så lurt å si ifra tidlig om man ønsker badekar. Mulig å få lystgass i badekaret også. Enerom på barselavdelibgen med mulighet for at far kan overnatte. Fint og moderne og veldig hyggelige folk! Jeg er andregangs, fødte på torsdag og ble til lørdag :) Så skrekkhistorier om at man blir sendt hjem timer etter fødsel stemmer ikke! Med mindre man veldig gjerne ønsker det selv da :p
Så topp :) Er andregangs selv, så det betyr at pappaen må være hjemme med snuppa hehe. Deilig med dobbeltseng, det var det jeg ønsket meg med første og. Var det lett å finne frem på sykehuset og får man omvisning på forhånd?

Så topp :) Er andregangs selv, så det betyr at pappaen må være hjemme med snuppa hehe. Deilig med dobbeltseng, det var det jeg ønsket meg med første og. Var det lett å finne frem på sykehuset og får man omvisning på forhånd?
Jeg vet ikke om det tilbys omvisning. Det hørte ikke jeg noen ting om i hvert fall. Du kan jo spørre jm?

Jeg fikk ikke dobbeltseng da, men var en enkeltseng i veggen der som man kunne slå ut. Jeg syns ikke det var så lett å finne frem der inne, så måtte stoppe og spørre ansatte der om veien et par ganger :P

Var ganske langt uti fødselen da vi kom dit da, så hadde ganske hyppige og vonde rier, så ble liksom opp til mannen å orientere seg. Jeg bare hang på liksom :D

Jeg vet ikke om det tilbys omvisning. Det hørte ikke jeg noen ting om i hvert fall. Du kan jo spørre jm?

Jeg fikk ikke dobbeltseng da, men var en enkeltseng i veggen der som man kunne slå ut. Jeg syns ikke det var så lett å finne frem der inne, så måtte stoppe og spørre ansatte der om veien et par ganger :p

Var ganske langt uti fødselen da vi kom dit da, så hadde ganske hyppige og vonde rier, så ble liksom opp til mannen å orientere seg. Jeg bare hang på liksom :D
Ja det er det der som engster meg litt. Har ikke lyst til å ikke ha kontroll på hvor vi skal når fødselen har startet for mannen er ikke så flink på sånt :P Vi får ta en luftetur rundt på sykehuset etter OUL tror jeg :) memorere gangene litt.

Får dere ingen til å passe støresøster..? Du kan be om omvisning om du vil :-) Jeg har gjort det. Men nå har jeg vært der så mange ganger at jeg er blitt kjent uansett :-P

Ja det er det der som engster meg litt. Har ikke lyst til å ikke ha kontroll på hvor vi skal når fødselen har startet for mannen er ikke så flink på sånt :P Vi får ta en luftetur rundt på sykehuset etter OUL tror jeg :) memorere gangene litt.
Hehe, det høres veldig lurt ut!! :)

Får dere ingen til å passe støresøster..? Du kan be om omvisning om du vil :) Jeg har gjort det. Men nå har jeg vært der så mange ganger at jeg er blitt kjent uansett :p
Jo noen kan nok passe storesøster (herremin), men pappaen dro litt frem og tilbake med henne også, så jeg tror ikke egentlig at han har så lyst til å bare være på sykehuset de dagene. De får heller komme på turer :) Han har 10 dager fri fra jobben etter fødsel, så han får nok av tid til hilse på lille.

Jo noen kan nok passe storesøster (herremin), men pappaen dro litt frem og tilbake med henne også, så jeg tror ikke egentlig at han har så lyst til å bare være på sykehuset de dagene. De får heller komme på turer :) Han har 10 dager fri fra jobben etter fødsel, så han får nok av tid til hilse på lille.
Åja, trodde du mente selve fødselen jeg se :-P Hehe... Ja nei da er vi i samme båten; sambo må være hjemme med storesøster her og, mens jeg er på barsel. Så de kommer heller på besøk :)

Åja, trodde du mente selve fødselen jeg se :p Hehe... Ja nei da er vi i samme båten; sambo må være hjemme med storesøster her og, mens jeg er på barsel. Så de kommer heller på besøk :)
Åja hehe :P Da så. Nei han får pent være med på fødsel, vi hadde det så koselig sist. Med Mc- Donalsdburgere og brus og chips :) Det var digg det, og veldig koselig ^^

Hvordan var det med OUL da? Var det lett å finne frem og sånt? Samme greia der man betaler 50 k for bildene? Hyggelige folk? :) Fikk dere omvisning på sykehuset så dere vet hvor dere skal gå når fødselen starter?
Det var litt uvant å finne frem...måtte først sjekke inn som på fly...så fikk man beskjed hvor man skulle...og måtte følge en fargekode...så stor JM i gangen og ventet da vi kom fordi hun hadde sett vi hadde sjekket inn...vi fikk ikke noe bilder...da mini lå på tvers...og fikk heller ikke vite kjønn av samme grunn da hun ikke så det... Ikke noe omvisning...men spurte heller ikke,...fikk ikke dét på gamle heller da vi fødte der... Men hun Jm vi var hos var i allefall hyggelig :(

Jeg har ikke født enda, men skal føde på Kalnes i løpet av få dager nå (sitter i skrivende stund hjemme med rier, etter å ha vært på sykehuset for igangsettelse i dag). Har vært både på poliklinikken og på fødeavdelingen på kontroller flere ganger den siste måneden, og er kjempefornøyd med både hvordan det er der og de ansatte jeg har møtt. Har også fått sett på en fødestue og et barselrom, og jeg gleder meg til å benytte det! Alt er nytt og fint, og det lukter ikke sykehus der.

Man kan få omvisning. Spurte sist jeg var på ktr på fødepol, måtte høre med de på barselpol. Men så glemte jeg det... :p

Back
Topp