Dere som har født nr. 3

Løve87

Andre møte med forumet
Hvordan var fødsel nummer 3, sammenlignet med de 2 andre? :happy:

Når kom barnet (før/etter termin og sammenlignet med de andre to)?

Hvor lang var fødselen (sammenlignet med de andre to)? Det sies jo at nr. 3 er en luring :happy090

Og hvordan kom du deg etterpå (sammenlignet med de andre to)? :)

Nr1 34+6 (35+0) rier, vannet tatt, epidural, unormalt forløp, risikerte ks men fikk født i siste liten. Tok under 10 timer fra første rie, tok “evigheter” å komme tilbake i god form etterpå.
Nr2 39+0 - vannavgang kl 02, stormrier og ungen ute på under tre timer senere! oppegående med engang og i veldig fin form
Nr3 38+2(3) - vannavgang kl 22 ca - uten rier i starten, sendt hjem fra føden tross tidligere styrtfødsel og det endte med ambulanse i full utrykking når stormriene begyndte, rakk så vidt sykehuset! samme som med nr2 veldig rask på beina og i fin form
Nr4 - 39+0(1) rier, litt for lange og tette så vi droninn for sjekk og var 2-3cm kl 01 - kl 02 gikk vannet og stormriene tok over enda en gang :p født 03:42 ;) jeg sykt sprek etterpå! har ikke fått noe smertestillende med de tre siste, er åpenbart en fødemaskin og jordmor denne gangen svev rundt på en sky og sa hun hadde fått masse ny jordmor energi av denne fødselen :)
Ja nr3 var luringen min, hadde gjerne vært uten ambulanseturen hvor jeg ikke fikk presse, ble litt traumatisert av akkurat den fødselen

Nr 1 kom 40+3, nr 2 kom 37+1 og nr 3 40+1.

tre uker med åpning og regelmessige maserier før det ble alvor. Stripping hjalp ikke. Da det først var i gang gikk det fort og greit, hun kom på første ri etter full åpning, hadde ikke pressrier, hu bare kom av seg sjøl da vannet ble tatt på ti cm.
Tipptopp form etter fødsel, men det har jeg hatt hver gang

Nr 1 og 2 kom i uke 36. Nr 3 kom to dager før termin. Nr 3 var den lengste og mest smertefulle fødselen jeg har hatt, men også den eneste uten komplikasjoner. Var i veldig god form etterpå. Vært i god form med de andre to også, men best form etter nr 3.

3 fødsel var tvillingfødsel, så de tok vannet 4 uker før termin.
Den beste fødselen, minst smerter ifbm riene, (hatt 2 fødsler med stormrier) selv pressriene var like grusomme.
Var i fin form noen timer etter fødsel, og ble utskriven fra barsel etter 1/2 døgn. Flyttet over til nyfødtintensiven da, men var ikke selv innlagt.
Med de 2 andre fødslene var jeg i elendig form i over 1 uke etterpå. Ene gangen innlagt i 1 uke også, pga komplikasjoner hos meg.

Fødsel nr 3 tok nøyaktig 12 t fra de tok vannet til begge var født. Det var den lengste fødselen jeg har hatt. Hatt styrtfødsel som nr2 og en på 7,5 t som førstegangs.

Masse lykke til når det skjer :)

Takk for svar!

Begge de forrige fødslene har startet med vannavgang, så blir spennende å se med denne!

Nr. 1 gikk vannet på natta kl 03 i uke 36+5, barnet ble født 7 timer etter :)

Med nr. 2 gikk vannet kl. 19 i uke 40+1, barnet ble født 21:45.

Det trenger ikke så gå så mye fortere enn det, for da blir det vanskelig å henge med i svingene ;)

Han kom sytten dager før termin, mot en uke før, og fire dager etter med de to første. Fødselen var ikke så ulik de to andre, gikk bare raskere.

Alle mine fødsler har startet med rier. Har kommet meg veldig fort etter alle seks.

Den tredje fødselen var definitivt den verste. Hadde 2 "enkle" raske fødsler bak meg. Regnet med at det kom til å gå superfort denne gangen. Men det gjorde det altså ikke...
Jeg fødte nr 1 i uke 35. Nr 2 i uke 38+5 og denne gangen fødte jeg 38+6. Vannet gikk med nr 1 og 3.
Fødte på 1,5 time begge ganger. Mens nå tok det 6 timer fra vannet gikk. Riene startet umiddelbart.
Tredjemann var stjernekikker og en god del større enn de forrige, derfor det tok lengere tid denne gangen. Men har aldri sydd et eneste sting!
Det tok lengere tid å komme seg etter nr 3. Men det var på bakgrunn av stort blodtap.. Men følte meg likevel heldig da jeg følte meg normal igjen på dag 3 :)

Det var 7 år mellom fødsel nr 2 og 3 da. Kan ha noe å si det også kanskje... :)

Hvor lang var fødselen (sammenlignet med de andre to)? Det sies jo at nr. 3 er en luring :happy090

Første kom 39+0 spontant. 3,5 t fra start. Rier hvert 5 minutt, men konstant press i magen. Måtte sy noen sting. Tok en til to uker før jeg kunne gå tur uten smerter.

Nr 2 ble igangsatt pga langvarig fostervann. Fikk drypp, men fikk ikke rier før jeg var koblet av. Føltes som en uendelig lang rie. 1,50 min fra start. Følte meg veldig sliten etter fødsel. Fortsatte å miste mye blod. Holdt på å gå i bakken.. Lå på grensen for blodoverføring.. Salte men sikkert ble det bedre. Begynte å lekke fostervann 39+4. Ble satt i gang 39+5 og fødte 39+6

Så var det 3.mann da. Termin kom og gikk sin vei. Dagene gikk. Fikk termin kontroll og overtidskontroll. Fikk time for igangsetting 42+0.. Eneste som har kommet etter termin..
42+0 våknet jeg og måtte på do. Hadde kjempe svake sammentrekninger. Og nr 3 er jo omtalt som en luring.. Jeg hadde derfor ikke travelt.. Desverre.. Etter 50 min ringte jeg til min sjåfør.. Da var klokken 6:00.
Da hadde riene økt i styrke, men kom hvert 7.min.. Desverre gikk dem fra 7 til 2,23 min mellomrom og ganske intense. Kom endelig frem til sykehuset og gikk ut av bilen. All vannet gikk. Haltet meg til inngangen. Ringte på døren. Hodet begynte å falle ut. Jeg ble hjulpet på en båreseng og det ble løpt av gårde med meg. Desverre endte det dårlig. Sengen veltet hodet mitt deiste i gulvet. Fikk gigantisk Donald kul. Så plutselig var jeg på fødestuen og de sa jeg kan presse. Ok. Et lite press og hele ungen kom ut. Store smerter, hodet, nedentil og raskt også i magen. Morkaken ville ikke ut og livmoren ville ikke trekke seg sammen. Så de hoppet nærmest på magen min. Tok litt tid å komme seg

Nr 1: Ble satt i gang pga. vannet gikk uten at noe skjedde. Fikk epidural som hjalp godt, og pressa i 40-50 min ca før han endelig var ute. Ca 3,6 kg. Tok vel nesten 1 døgn.

nr 2: Begynte av seg selv med vannavgang. Fikk blodtrykksfall som bivirkning på epiduralen, og besvimte et par ganger. Det kom seg etter epiduralen ble tatt vekk.
Hun kom etter 10 min pressing. Ca 3,6 kg hun også.

nr 3: satt i gang 11 dager på overtid. Fikk nok en gang blodtrykksfall av epiduralen (som bare virket på ene siden), men jeg ble gitt mye væske, og det gikk greit. Jeg hadde trykketrang lenge før det var full åpning, og når det først ble 10 cm dabbet riene av.
Så viste det seg at han satt fast med skuldra bak skambeinet. Gyn måtte inn å snu han og lirke løs skuldra. Herregud for en opplevelse. Men takk og lov så fikk de han løs uten å måtte knekke kragebenet. Han kom ut og var helt perfekt, og kom seg fort. Masse masse langt hår og 4,7 kg nesten. Helt sprøtt. ikke noe svangerskapsdiabetes.
på vekstkontroll få dager tidligere ble han estimert til rundt 4 kg.

3 perfekte små:Heartbigred

Nr.1 41+3: Ble satt i gang ei uke over termin. Riene starta 18.00 og jenta var ute 23.08
Nr. 2 41+4: Startet av seg selv med svake murringer, som jeg etterhvert fant ut var rier. Drøyde litt med å dra inn, og riene ble ganske intense akkurat da jeg om inn dørene på sykehuset. Fødte 1,5 time senere 00.22.
Nr. 3 41+4: Startet av seg selv med rier rundt 22.00. Startet med mer kraftigere rier enn forrige gang. Dro på sykehuset med det samme. Ble sjekket 22.30 og hadde 4 cm. Riene to seg gradvis opp og jeg fødte 01.38.

Det som er veldig spesielt er at alle tre har vært ca like lenge i magen ut ifra termin. De er født med kun 2,5 timers mellomrom!

Nr 1: kom 39+5, spontan vannavgang, rier kom etter noen timer og barnet kom 18 timer etter at vannet gikk. Aktiv fødsel i 5 timer. Hadde bekkenløsning og store problemer med å gå etterpå. Måtte sy en del.
Nr 2: kom 40+2, startet med smårier, barnet kom 6 timer senere, aktiv fødsel 15 minutter. Var i toppform etterpå. Den vondeste fødselen.
Nr 3: kom 40+4, startet med smårier, barnet kom 4 timer senere, aktiv fødsel 25 minutter. Var i toppform etterpå.

Første kom 39+0 spontant. 3,5 t fra start. Rier hvert 5 minutt, men konstant press i magen. Måtte sy noen sting. Tok en til to uker før jeg kunne gå tur uten smerter.

Nr 2 ble igangsatt pga langvarig fostervann. Fikk drypp, men fikk ikke rier før jeg var koblet av. Føltes som en uendelig lang rie. 1,50 min fra start. Følte meg veldig sliten etter fødsel. Fortsatte å miste mye blod. Holdt på å gå i bakken.. Lå på grensen for blodoverføring.. Salte men sikkert ble det bedre. Begynte å lekke fostervann 39+4. Ble satt i gang 39+5 og fødte 39+6

Så var det 3.mann da. Termin kom og gikk sin vei. Dagene gikk. Fikk termin kontroll og overtidskontroll. Fikk time for igangsetting 42+0.. Eneste som har kommet etter termin..
42+0 våknet jeg og måtte på do. Hadde kjempe svake sammentrekninger. Og nr 3 er jo omtalt som en luring.. Jeg hadde derfor ikke travelt.. Desverre.. Etter 50 min ringte jeg til min sjåfør.. Da var klokken 6:00.
Da hadde riene økt i styrke, men kom hvert 7.min.. Desverre gikk dem fra 7 til 2,23 min mellomrom og ganske intense. Kom endelig frem til sykehuset og gikk ut av bilen. All vannet gikk. Haltet meg til inngangen. Ringte på døren. Hodet begynte å falle ut. Jeg ble hjulpet på en båreseng og det ble løpt av gårde med meg. Desverre endte det dårlig. Sengen veltet hodet mitt deiste i gulvet. Fikk gigantisk Donald kul. Så plutselig var jeg på fødestuen og de sa jeg kan presse. Ok. Et lite press og hele ungen kom ut. Store smerter, hodet, nedentil og raskt også i magen. Morkaken ville ikke ut og livmoren ville ikke trekke seg sammen. Så de hoppet nærmest på magen min. Tok litt tid å komme seg
Woow.. Litt av en syk opplevelse

Fødsel nr 3 var den lengste og hardeste. Ble igangsatt pga stort barn -så kroppen var ikke klar.

Ryggen og bekkenet var veldig vondt i mange uker etter fødsel, kunne omtrent ikke gå:wideyed:
..men likevel prøver vi hardt på en nr 4 nå:hilarious:

Noen flere som vil svare på denne?

Nr 1 - 3 dager over termin, normal "lett" fødsel
Nr 2 - 10 dager over termin, tatt med sugekopp og litt komplikasjoner
Nr 3 - 10 dager over termin, normal "lett" fødsel.

Barna har vært fra 4080gr til 4668gr

Back
Topp