Dere som har født flere ganger..

Ja....nr1: 14 dager på overtid, igangsatt. Fødselen tok 20 timer. Nr2: 8 dager på overtid. Startet naturlig. Fødsel fra 1cm åpning til han var ute......15 minutter.....

Ja....nr1: 14 dager på overtid, igangsatt. Fødselen tok 20 timer. Nr2: 8 dager på overtid. Startet naturlig. Fødsel fra 1cm åpning til han var ute......15 minutter.....
Åj satan det var forskjell.... Første min tok 4 timer, 7 timer om jeg teller fra vannavgang, så jeg er spent på hvordan det blir om neste blir raskere...

Ja, men motsatt av de fleste:
1: startet med vannavgang, 5 1/2 time senere var hun ute, lang pressetid.
2. måtte bli satt i gang 8 dager på overtid (de tok vannet), 12 t 15 minutter etter kom han ut. Kort pressetid.

Med førstemann var det åpningsriene som var verst, og med andremann var det pressingen.
Første fødsel tok vell ca 18 timer pga åpningen, mens andre fødsel hadde jeg 4cm da vi kom til sykehuset, og da valgte jeg epidural med en gang fordi jeg var redd for at det skulle bli like vondt som sist... Det endte opp med 7-8 unødvendige timer siden åpningsprosessen stoppet helt opp. Med en gang de skrudde av epiduralen gikk det 30 min fra 5cm til hun var ute :p Så ja.. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre med neste.

Jeg gikk selv 14 dager på overtid og ble satt i gang. Håper jeg slipper å bli satt i gang den her gangen, føler riene kom PANG og var kjempevonde helt fra første rie

Jeg gikk selv 14 dager på overtid og ble satt i gang. Håper jeg slipper å bli satt i gang den her gangen, føler riene kom PANG og var kjempevonde helt fra første rie

Gikk åtte dager over første gang. Andre gang tok jeg modningsakupunktur og gikk seks dager over

Ingen forskjell , hadde bare ikke smertelindring med nr 2 ;) håper at jeg slipper det med nr 3 også :) med første mann måtte jeg ha Pga at jeg hadde hatt omgangssyke i 3 dager før fødselen satte i gang , jeg besvimte under riene ! Så de ville jeg skulle få slappe av med smertelindring , så jeg var litt mer uthvilt til pressriene :) men slik i forhold til hvor jævli fødselen var , så synes jeg ikke det var noen stor forskjell !! mamma hadde store forskjeller på sine fødsler , jeg er førstefødte og etter den fødselen skulle hun aldri ha flere! Jeg veide 3280 , så ble hun gravid Igjen og skulle ha min bror. Hadde en kjempe fin og lett fødsel , å han var en stor gutt på 4900 :nailbiting:

Last edited:
Gikk åtte dager over første gang. Andre gang tok jeg modningsakupunktur og gikk seks dager over
Jeg tok også det.. "Du kommer garantert til å føde før termin" :p eller ikke.. Men det hjalp meg til å slappe av, sovnet under behandlingene

Ja det var forskjell. Første var dramatisk og ikke kontrollert. Hadde nesten ikke jordmor hos oss, var innom av og til. Kom inn 18.30 med 3-4 cm vannet gikk kl 19.00, hadde nesten ikke pause mellom riene, gikk fort..da jordmor kom inn fant hun ikke fosterlyd. Så da gikk vi fra å være alene til å få 8 helsepersonell inn på rommet. Ikke noe var lagt klart til fødsel, de sprang for å finne kateter på et annet rom..var bare kaos, ikke fikk de tak på barnelege.
Babyen ble forsøkt å tatt med sugekopp som røk flere ganger. Jeg fikk o2 på maske uten oksygen i, så følte jeg ble kvalt.
Da legen fikk ut babyen til slutt sto blodspruten i været til andre enden av rommet, fikk blod på en bag vi hadde der, vi trudde de hadde kutta i babyen. Men var klemma på navlestrengen som hadde røket. Å d var HELT STILLE ,trudde ho var død. Kom seg heldigvis av seg selv etter litt. Hun var ute kl 20.50. Så en rask fødsel som ikke var så hyggelig å oppleve. De satte bøylene som man har beina i under fødsel feil veg, og for å toppe det hele helt de på å sette en annen mors navn på babyen vår.

Fødsel nr to var helt vanlig fødsel, de passa godt på oss spesielt siden opplevelsen med nr 1. Trudde denne skulle gå fortere siden nr 1 var en rask fødsel. Men måtte ta vannet etter tre timer med 2-3cm åpning. Syns alt gikk tregt, hadde 4 cm rundt kl 4-5 på morgenen. Hun var ute kl 08.38 gikk egentlig veldig fort den og men sakte i forhold til den første. Var helt grusomt å ha pressrier men hadde ikke så mange før hun var ute. Hun skreik med en gang. Jordmor sa hun skreik før hun kom ut..he he.

1. 37 timer, med epidural. 2. 8tima. Fra første rie til babyen var ute, kun med lystgass..

Jeg har hatt to veldig fine fødsler, men de var også veldig forskjellige. Første tok nesten to døgn med skikkelige rier, og det tok lang tid å komme i form igjen. Andre tok kanskje 2-3 timer totalt, men bare 10 minutter med sterke rier. Etterpå merket jeg ikke på kroppen at jeg hadde født i det hele tatt.

Jeg tok også det.. "Du kommer garantert til å føde før termin" :p eller ikke.. Men det hjalp meg til å slappe av, sovnet under behandlingene
Følte hvertfall at jeg hadde gjort NOE :p gikk gravid sammen med svigerinnen min og hun ble satt igang 11 dager over termin. Fikk angst at jeg skulle gjøre det samme så da begynte jeg med modningsakupunktur :p

Ja! Nr 1 forventa jeg kom til å bli et helvete, men ble overraska over hvor fort det gikk. Med nr 2 forventa jeg en enda lettere fødsel, men den dro ut litt, så den opplevdes mye værre. (Men var kjapp og grei den også-sett utenfra..)
Tror mye handler om innstilling i forkant av fødselen, hvordan den faktisk oppleves.

Akkurat det samme skjedde meg - håper også neste blir lettere:) selv om det er 5 år i mellom..

Gikk litt raskere med Lillesøster, ellers relativt like.

Back
Topp