Dere som har født før..

Startade med rier onsdags eftermiddag. Åkte in til föden på kvällen och på morgonen efter blev han tatt med ks då han inte ville komma ner som han skulle.
 
Her ble jeg satt i gang 8 dager på overtid, men riene hadde ingen effekt og ingenting skjedde omtrent så 10 dager på overtid ble hun tatt med keisersnitt. .
 
Med en vannpøl på soveromsgulvet torsdag morgen, fredag kl 14.20 ble hun født :)
 
Ryggsmerter og rier som begynte i 18-19-tida på søndagskvelden. De tok vannet på sykehuset klokka 5 neste morgen og så kom han 7,5 timer seinere:)
 
Våknet av svaker rier om morgenen, riene ble bare sterkere og sterkere utover dagen, til slutt uutholdelig.Vannet ble tatt på sykehuset. 16 timer etter riestart fikk jeg endelig epidural og 1 time etter dette igjen kom hun til verden :)
 
Med svake sammentrekninger med 10 min mellomrom natt til 16 desember. Hun kom kl 23.33 den 16.
 
Ble satt i gang med gel så tok de vannet så satt på drypp men etter tre dager med rier kun 3 cm opning ble det haste ks.
Fikk en jente på 4778 kg så glad det ble ks. Har søkt om det nå å:)

Åja gikk 16 dager over:(
 
Med første fikk jeg en blodstripe i en klump med slim, kanskje deler av slimproppen. Så begynte murringer som gikk over til tak i mage og rygg :) Andre gangen startet det med rier bare :)
 
1. gang med maserier tidlig søndags morgen. De tok seg liksom aldri helt opp og ble regelmessige. Ikke gikk vannet heller, så de tok vannet mitt og jeg fikk drypp. Onsdags morgen vr hun ute.
2. gang hadde jeg egentlig bare sinnsykt med nedpress og blodtilblandet slim. Og siden jeg ikke skulle få lov å føde vaginalt pga oligohydramnion og seteleie, ble jeg innlagt til obervasjon på lørdag. Mandags morgen fant de ut de skulle ta henne samme dag (3 dager før planlagt), og godt var det. Var absolutt ingen fostervann igjen der inne, og ikke hadde jeg noen lekkasje noe sted heller..
 
Ble satt i gang med gel så tok de vannet så satt på drypp men etter tre dager med rier kun 3 cm opning ble det haste ks.
Fikk en jente på 4778 kg så glad det ble ks. Har søkt om det nå å:)

Åja gikk 16 dager over:(
Min pjokk var 4620gr, og jeg fikk føde vaginalt. Gikk bra det også ;) og han kom på termin, så denne gangen skal jeg ikke gå en halv dag over, har jeg bestemt!!
 
Startet med vannavgang 15 dager før termin. Riene kom igang etter noen timer. Gutten satt fast og etter en og en halv time med pressrier ble han tatt med sugekopp, og endte med over en times sying etter mye klipping. Håper på en enklere fødsel denne gangen :)
 
Back
Topp