dere som har født å revnet mye

venter på nr2!

Elsker forumet
hvor lang tid tok det før du ble bra igjen??
hvor mye revnet du?? eg revnet 3b grad no. i tilegg så e bekken bunnen blitt skadet.[8|]

Satt på ekstra pute i 2 mnd[;)]
Vet ikke nøyaktig hvor mye, men havna vel nesten på en 3. revna bak, men ikke over muskelen[:)]

revna mye, en 3b tror jeg det var, kjente ikke så  mye til det etter 14dager, jeg var nok en av de heldige, kjente det lengst i halebeinet.. stinga løstna etter 1uke ca og alle forsvant vel i løppet av 3uker

men jeg var flink til og sette stumpen i grønsåpe + skylle med grønsåpe etter hvert do besøk

desuten fikk jeg parafin 3ganger daglig de 4 første dagene(sån at det ikek skulle bli vondt og gjøre nr 2) + at jeg tok smertestilende også da

var også på sjekk ei stund etter hos legen som sydde for og se at alt hadde grod fint og blitt syd ortlig og at jeg ikke hadde noe problemer med og tisse og bæsje

ORIGINAL: Puseline

revna mye, en 3b tror jeg det var, kjente ikke så  mye til det etter 14dager, jeg var nok en av de heldige, kjente det lengst i halebeinet.. stinga løstna etter 1uke ca og alle forsvant vel i løppet av 3uker

men jeg var flink til og sette stumpen i grønsåpe + skylle med grønsåpe etter hvert do besøk

desuten fikk jeg parafin 3ganger daglig de 4 første dagene(sån at det ikek skulle bli vondt og gjøre nr 2) + at jeg tok smertestilende også da

var også på sjekk ei stund etter hos legen som sydde for og se at alt hadde grod fint og blitt syd ortlig og at jeg ikke hadde noe problemer med og tisse og bæsje

eg å skal på kontroll på sykehuset etter 3 mnd.  skal der i januar.

ORIGINAL: S.Reve

Jeg revna en grad 3b i februar ifjor og kjenner det fremdeles når vi har sex..
Men var helt ødelagt i flere måneder etterpå!fikk en rift oppi rumpen,så var rett før det var helt åpent..

Sydde masse både innvendig og utvendig,lå i nesten 2 timer og ble sydd!

Men jeg merker det som sagt kun under samleie nå,håper på å slippe denne graden revning ved neste fødsel,var fælt!

Måtte i dusjen og spyle etter do besøk også tørke med hårføner da jeg ikke klarte og tørke meg..
Satt med stumpen i grønnsåpe mye og det hjalp godt [:)]
Men kniping er fint!!
4 måneder etterpå så hadde jeg bedre kontroll men nå er det ganske ok igjen,men har en kant som ikke er sydd inn som gjør at jeg kan få ubehag ved samleie,så blir nok litt pynting etter fødsel

Hvordan føles det for deg nå da?

det føles helt greit. har hatt mye ondt. men eg merker ikke at eg må på ndo for å tisse???
klarer ikke å gå mye då begynner eg å få ondt. men det e jo bare litt over 3 uker siden fødselen..

ORIGINAL: S.Reve

Jeg revna en grad 3b i februar ifjor og kjenner det fremdeles når vi har sex..
Men var helt ødelagt i flere måneder etterpå!fikk en rift oppi rumpen,så var rett før det var helt åpent..

Sydde masse både innvendig og utvendig,lå i nesten 2 timer og ble sydd!

Men jeg merker det som sagt kun under samleie nå,håper på å slippe denne graden revning ved neste fødsel,var fælt!

Måtte i dusjen og spyle etter do besøk også tørke med hårføner da jeg ikke klarte og tørke meg..
Satt med stumpen i grønnsåpe mye og det hjalp godt [:)]
Men kniping er fint!!
4 måneder etterpå så hadde jeg bedre kontroll men nå er det ganske ok igjen,men har en kant som ikke er sydd inn som gjør at jeg kan få ubehag ved samleie,så blir nok litt pynting etter fødsel

Hvordan føles det for deg nå da?

Oi, shit!!
Også tørr du føde igjen! Det er tøft gjort[:)]

Revnet ikke like mye.. var kun 2b eller noe slikt fordi min kjære datter hadde hånda på hodet sitt når hun skulle ut..

Jeg kjente ikke noe til at jeg hadde revnet annet enn når jeg skulle tisse, og sex kunne jeg ikke nyte på rundt 2 år etter....

revnet grad 4, Mia var så breiskuldret at hun tok med seg det hun kunne på veien ut[&:] sydd evig lenge, vet faktisk ikke hvor lenge, fikk heldigvis ha med baby og kose samtidig[:)]

på tre mnd. kontrollen på sykehuset, mente gyn. at jeg var good as new igjen. Ikke det at det har blitt så fryktelig mye på meg siste året, at jeg har sjekket om det gjør vondt, men jeg føler ikke det er normalt igjen, føler jeg kjenner akkurat der stingene går og kjenner at jeg har ett arr hele veien oppover.

Revnet grad 3C, tror jeg var ganske heldig med tanke på hvor mye jeg revnet. Stingene forsvant etter 2-3 uker og følte at jeg hadde lite smerter i ukene etter fødselen egentlig....
Har ikke vært noe plaget i ettertid og kontrollen 1 år etter fødselen viste at alt var tilbake til normalen. Fikk beskjed om at det bare er 5% sjanse for at det skal skje meg igjen og det er jo god statistikk[:)]

Off. herregud! Angrer på jeg gikk inn å leste egentlig [&:] 
Dere må være utrolig stolte av dere selv som vil føde igjen etter det der! Og ikke minst typen!
Vet ikke om flinke er det rette ordet, men sier det likevel! Så flinke dere er!![:)]

Håper for alt i hele verden at jeg slipper å sprekke sånn!

Jeg har ikke blitt helt god igjen - og kommer nok aldri til å bli det heller.
Revnet 3a, ble ikke sydd fordi det ble ikke oppdaget før mange mnd etter fødsel og da var det for sent å fikse det + jeg fikk påvist nerveskader. 
Er hovedårsaken til hvorfor jeg hadde planlagt KS nå sist.

Jeg ble ikke normal igjen før jeg fødte andre gang, 1,5 år etter[8D] Vet ikke hvilken grad eller noe, men de syde både innvendig og hele veien bak. Anbefaler virkelig ALLE å smøre og strekke litt med jordnøttolje. Man kjenner veldig tydelig at man blir langt mere tøyelig. Dette gjorde jeg andre gang, og måtte kun sy ett pyntesting. Og enda var hun 2 cm bredere rundt hodet, og nesten 1 kg tyngre[:D]

ORIGINAL: ladylovelylux

Dere må være utrolig stolte av dere selv som vil føde igjen etter det der! Og ikke minst typen!
Vet ikke om flinke er det rette ordet, men sier det likevel! Så flinke dere er!![:)]

jeg må bare si at jeg merket overhode ingenting til at jeg revnet, husker det svei litt etterpå når hun var ute (men jeg "sprakk" ikke på utsiden da, revnet kun innvendig.
men en er altså så full i adrenalin at man ikke kjenner at hele muskulaturen i endetarmen revner[8D] så akkurat det, gruer jeg meg ikke til igjen, det jeg gruer meg til er åpningsrier

ORIGINAL: Black Beauty

ORIGINAL: ladylovelylux

jeg må bare si at jeg merket overhode ingenting til at jeg revnet, husker det svei litt etterpå når hun var ute (men jeg "sprakk" ikke på utsiden da, revnet kun innvendig.
men en er altså så full i adrenalin at man ikke kjenner at hele muskulaturen i endetarmen revner[8D] så akkurat det, gruer jeg meg ikke til igjen, det jeg gruer meg til er åpningsrier

Enig, man kjenner ikke revningen.... Det nektet jeg å tro på før jeg opplevde det selv...[:D] Så akkurat DET er ingenting å grue seg til. Verre med ukene i ettertid[8D] Dusjing, tissing og.. nr 2.. i starten[8|][;)]

Jeg har aldri blitt HELT bra igjen. Men, tok vel 3 mnd før jeg kunne gå på toalettet som normalt. 2 mnd etter var det meste ganske OK igjen. Kunne sitte etter to uker.

Revnet også grad 3B.

Det er bare 4% sjanse for at det skjer igjen. Men, det er visse riskofaktorer de ser etter. Jeg har flere av disse faktorene og har derfor fått innvilget planlagt KS denne gangen.

revna samt blei klipt alle veian m første (klipt bak revna oppover kvær sia a klitten samt en vei t sia)
di brukte over 2tima samt 3farge på tråen på å få mæ sydd sammen (blei mæst tråkla sammen)
sputre kor mange sting d va, då lo di å sa at d gidda di ikkje holle telling på
tok væl ca 6mnd før æ følte mæ nogen nunne normal dær nede.
3,5år etter samt en fødsel t så e d ennu "ubehageli" v enkelte situasjona

fødsel 2 va kun 4 små sting

Jeg hadde en totalruptur i desember 05, dvs, at jeg revna fra vagina og bakover med hele lukkemuskelen.. Jeg kjente ikke at jeg revna,men hørte godt da de klipte!
Hadde ikke så ille smerter etterpå, men lukkemuskelen er ødelagt, klarer ikke alltid holde på luft og avføring, så er i gang med andre runde med trening ved hjelp av et apparat, håper det skal hjelpe meg[:(][:(] Hvis ikke må jeg vel opereres, men har fått beskjed om at det er ikke sikkert jeg blir helt bra da heller..

ORIGINAL: camilla82

Jeg hadde en totalruptur i desember 05, dvs, at jeg revna fra vagina og bakover med hele lukkemuskelen.. Jeg kjente ikke at jeg revna,men hørte godt da de klipte!
Hadde ikke så ille smerter etterpå, men lukkemuskelen er ødelagt, klarer ikke alltid holde på luft og avføring, så er i gang med andre runde med trening ved hjelp av et apparat, håper det skal hjelpe meg[:(][:(] Hvis ikke må jeg vel opereres, men har fått beskjed om at det er ikke sikkert jeg blir helt bra da heller..

Jeg føler virkelig med deg...![:(][:(]

Håper du merker bedring med elektrostimuleringsapparatet (går ut i fra at det er det du bruker?). Det kan få nerver til å reaktiveres.[:)]

Bio feedback apparat har ikke annen hensikt enn å sikre at en gjør knipeøvelser på riktig måte. Skriver det siste her kun fordi at en del leger ikke virker å forstå dette, og kan ha forskrevet det til deg.
Operasjon er usikkert ja - jeg kan ikke opereres pga nerveskader, og sjangsen for å gjøre alt verre ved operasjon er til stede.
Men det finnes en annen type operasjon hvor de opererer inn et implantat - har de nevnt dette for deg?

og hvorfor i all verden gikk jeg inn å leste dette kun få strakser før fødsel, når jeg vet at jeg er LIVREDD for å revne... Har tilogmed sagt det til føden og jm og alle rundt meg... Jeg er jo passe dum da... Men nå vet jeg jo også ut fra dette at jeg mest sannsynlig ikke merker det under selve fødselen, men nå gruer jeg meg jo til etterpå også..
Jeg som sprekker og begynner å blø litt bare ved vanlig samleie, og om jeg er bittelitt hard i magen... (og jeg har faktisk veldig store hofter og fin plass...)

Nei, dere er tøffe jenter! Uff, tror jeg skal gå å ikke se om det er mulig å få ut ungen gjennom munnen istedenfor jeg altså :P uff, jeg må lære meg å holde meg unna visse forum, jeg skremmer meg jo nesten halvt ihjel...

Men igjen, dere er så tøffe, som går gjennom dette, og likevel velger å gjøre det fler ganger... For de herlige barna deres :)

ORIGINAL: Ninen1986

og hvorfor i all verden gikk jeg inn å leste dette kun få strakser før fødsel, når jeg vet at jeg er LIVREDD for å revne... Har tilogmed sagt det til føden og jm og alle rundt meg... Jeg er jo passe dum da... Men nå vet jeg jo også ut fra dette at jeg mest sannsynlig ikke merker det under selve fødselen, men nå gruer jeg meg jo til etterpå også..
Jeg som sprekker og begynner å blø litt bare ved vanlig samleie, og om jeg er bittelitt hard i magen... (og jeg har faktisk veldig store hofter og fin plass...)

Nei, dere er tøffe jenter! Uff, tror jeg skal gå å ikke se om det er mulig å få ut ungen gjennom munnen istedenfor jeg altså :P uff, jeg må lære meg å holde meg unna visse forum, jeg skremmer meg jo nesten halvt ihjel...

Men igjen, dere er så tøffe, som går gjennom dette, og likevel velger å gjøre det fler ganger... For de herlige barna deres :)

Får du en flink JM er det mye hun kan gjøre for å prøve å hindre store revninger hos deg. Jeg var som deg; livredd for å revne, det var det eneste jeg grudde meg til i forhold til fødselen som førstegangsfødende.

Spør om hun kan "Finskegrepet", bruke varme kluter og oljer osv osv.
Det er en større sjanse for at du ikke får en stor revne, enn at du får det. Så oddsen er iallfall på din side.

Jeg synes jeg var tøff som valgte å bli gravid igjen med de plagene jeg har etter sist fødsel. (plagene blir nemlig ofte verre under svangerskapet). Men å føde vaginalt igjen hadde aldri kommet på tale. Så "tøff" er nemlig ikke jeg. Har vært gjennom nok Helvete mtp de skadene og plagene jeg har, har ikke endt opp med utlagt tarm eller avhengig av å gå med bleier heldigvis, og slik ville jeg gjerne forbli.[:)]

Back
Topp