Dere som har fått prednisolon

Ja, se der! Jeg hadde også innsett nå, uten prednisolon - så det er jo ikke sånn at du må ha det tenker jeg ;) Men hvis det ikke går, så kan du jo følge opp med det. Det var det hun legen min sa, at det var litt sånn i grenseland fordi prøven ER tross alt innenfor normalverdi. Når jeg fortalte henne at mitt fjerde innsett ikke gikk så mente hun at jeg burde prøve. Jeg vet ikke hvordan det er for deg (hvor mange innsett du har hatt), men jeg begynner å bli desperat:nailbiting: Så nå neste gang prøver jeg ALT.
Har også hatt 4 yepps, blir femte nå, så er også litt sånn....jah jeg må finne flere ting jeg kan prøve. Tror det e også den følelsen at man gjør NOE som hjelper litt. Om det e kostilskudd, akupunktur eller et eller anna ny test/blodprøve

Prednisolon ved IVF er brukt til de som har en inflammasjons-tilstand. Altså de som allerede har en autoimmun sykdom som gjør at kroppen er over-ivrig på å beskytte, som gjør at den angriper seg selv istedet. Derfor er det noen steder som anbefaler Prednisolon til de som har en autoimmun sykdom/tilstand.
Det er ikke farlig å gå på en lav dose Prednisolon over en kortere periode, men å dempe reaksjonsevnen til cellene uten at de har intensjon om å gjøre noe er i utgangspunktet ikke noe man ønsker å gjøre.
Har du tatt blodprøver for å sjekke immunglobulin?
Og ikke relevant til Prednisolon, men har du testet deg for bakteriell vaginose?

Prednisolon ved IVF er brukt til de som har en inflammasjons-tilstand. Altså de som allerede har en autoimmun sykdom som gjør at kroppen er over-ivrig på å beskytte, som gjør at den angriper seg selv istedet. Derfor er det noen steder som anbefaler Prednisolon til de som har en autoimmun sykdom/tilstand.
Det er ikke farlig å gå på en lav dose Prednisolon over en kortere periode, men å dempe reaksjonsevnen til cellene uten at de har intensjon om å gjøre noe er i utgangspunktet ikke noe man ønsker å gjøre.
Og ikke relevant til Prednisolon, men har du testet deg for bakteriell vaginose?
Immunglobulin? Hm, det vet jeg faktisk ikke, har ikke heller fått tilbud om det? Det skal googles, hehe! Har tatt en sånn..blod koagulerings panel, der sjekket de veldig mye, men vet desverre ikke konret va, bare at alt kom tilbake normalt. Bakteriell vaginose er senest sjekket i sommer og har ikke noe symptomer på det heller.
Jeg også har lest at man tar blodfortynnende (nå vet jeg ikke om de må tas sammen med prednisolon eller hva er greie, leser ofte at man tar begge ved ivf) som jeg også lurer litt på om jeg kunne prøvd. Har veldig høy blodprosent (altså hemoglobin) men igjen, ingen lege reagerer på det, så da stoler man vel bare på de.

Den immunglobulin...er det noe man kunne bare spurt fastlegen om å sjekke? Eller noe mer omfattende som skal til?

Den immunglobulin...er det noe man kunne bare spurt fastlegen om å sjekke? Eller noe mer omfattende som skal til?

Forhøyet IgA og IgG vises ofte ved forhøyede immunresponser som f.eks ved en autoimmun sykdom/tilstand. Hvis du ikke har noen forhøyede immunresponser eller kjente inflammasjoner så skal du i utgangspunktet ikke trenge immundempende. Men jeg er ikke ekspert i IVF-feltet. Men hør med legen, enten fast eller privat om å få ta noen blodprøver bare for å utelukke forhøyede immunresponser. Om det er noe du ønsker så skal du i utgangspunktet få det.

Jeg har fått prednisolon av det offentlige etter og ha mistet 5 ganger da med forhøyet crp.,blir skikkelig syk, influensasymptomer.

Men så bra at de tar i hvertfall sånne tilfeller. Men du hadde ikke tatt noe extra blodprøver for å få "konstatert" at du trenger prednisolon? Crp var sikkert bra nok indikator tenker jeg
Nei ingen blodprøver, crp var av legen og legen og klinikken snakker ikke sammen…

Back
Topp