Dere som har erfaring med stripping...

Jeg ble strippet i dag på termin. Jordmor sa det var tre mulige utfall, sånn ca:
1/3 får maserier
1/3 har effekt
1/3 har null effekt

Ser ut som det siste gjelder for meg, men så lå ikke hodet til baby langt nok ned. Jeg synes ikke det var vondt. Litt ubehagelig, men ikke direkte vondt.
 
Hvordan opplevde dere strippingen? Var det vondt? Hjalp det i forhold til å sette i gang fødsel?
Jeg skal til jordmor i dag, og hun sa vi kunne prøve stripping dersom ingenting har skjedd enda (og det har det jo ikke...). Jeg er 40+6 i dag og har hatt mange modningstegn i to uker, så hun mente det kunne ha effekt.
det er ubehagelig, men kommer an på hvem som gjør det.. med min første så var det ei dame fra polen eller bulgaria.. jeg trodde jeg skulle drepe ho. det gjorde såå vondt. men med min andre, så merket jeg det nesten ikke :) tror det kommer veldig an på dama ;)
 
Hadde håpet å bli strippet i dag, så det kanskje kunne skje noe før igangsetting på torsdag, men lillebror ligger for langt ned til at legen klarte å sjekke hvor moden jeg evnt er:p
 
Hadde håpet å bli strippet i dag, så det kanskje kunne skje noe før igangsetting på torsdag, men lillebror ligger for langt ned til at legen klarte å sjekke hvor moden jeg evnt er:p

Haha, det skal jammen ikke være greit. Din ligger for langt ned og min ligger for langt opp. :p
 
Dere som har blitt strippet; hvor moden var dere da dere ble strippet? Jeg har 2-3 cm åpning (sjekket i helgen på føden), avflatet mormunn, baktil (?). Skal til kontroll idag og håper det kan starte ting igjen :) Var innlagt føden i helga med rier men det stoppet opp.
 
Ble strippet på overtidskontroll og påfølgende natt var riene i gang. Det ble fødsel 41+6, så vanskelig å si om det hadde blitt da uansett eller om strippingen hjalp. Men vondt var det hvertfall! :(
 
Ble strippet på overtidskontroll i dag. Skikkelig ubehagelig, men i håp om at det kan starte fødsel før igangsetting på søndag vil jeg bli strippet i morgen og på fredag igjen. Jeg har 3-4 cm åpning og er førstegangsfødende.
 
Dere som har blitt strippet; hvor moden var dere da dere ble strippet? Jeg har 2-3 cm åpning (sjekket i helgen på føden), avflatet mormunn, baktil (?). Skal til kontroll idag og håper det kan starte ting igjen :) Var innlagt føden i helga med rier men det stoppet opp.

Hadde 3-4cm og var veldig moden, hun kjente hodet
 
Ble strippet på overtidskontroll i dag. Skikkelig ubehagelig, men i håp om at det kan starte fødsel før igangsetting på søndag vil jeg bli strippet i morgen og på fredag igjen. Jeg har 3-4 cm åpning og er førstegangsfødende.
Hadde det noen effekt på deg nå som det har gått en natt? Skal på overtidskontroll i dag og har lyst til å spørre om de kan gjøre det på meg. Kan vel ikke skade selv om resultatene er varierende. Ironisk nok har jeg ikke lyst til å at det skal gjøre vondt hehe :p
 
Jeg syntes det kjennes som hvis man har sex og penis treffer livmormunnen på en måte. Det er jo ikke noe godt, men det er ikke noe man ikke holder ut heller. Skal høre om stripping i morgen jeg også, hvis jeg er blitt mer moden.
 
Vet ikke hvilken jordmor eller situasjon dere har vært i når dere ble strippet, men jeg kjente ingenting annet enn at hun hadde fingene oppi der. Ingen vondt, ingen ubehag! o_O Nå mente hun jeg var myk og lett å komme til på da, så det kn godt ha en sammenheng . Krysser fingrene for resultater!
 
Jeg ble strippet dagen på termin. Hadde over 4 cm åpning, fødselen satte igang samme kveld :) tror man må være ganske moden for at det skal funke. Hadde ingen effekt med førstemann i allefall.
 
Hadde det noen effekt på deg nå som det har gått en natt? Skal på overtidskontroll i dag og har lyst til å spørre om de kan gjøre det på meg. Kan vel ikke skade selv om resultatene er varierende. Ironisk nok har jeg ikke lyst til å at det skal gjøre vondt hehe :p
Sov fra 1 til ca 10.30, og fra ca kl 5-7 natta kom det noen få rier/maserier, tror jeg bare kjente dem hvis jeg var våken. Så våknet jeg og det kom noen få maserier til mens jeg spiste frokost, da tenkte jeg at det lureste ville vært å prøve å slappe av/sove litt til. Sov til kl 14 uten å våkne, og når jeg endelig sto opp kom det maserier med 5-20 minutters mellomrom. Rundt kl 20 hadde jeg noen regelmessige (mase)rier med 5min mellomrom, men så ble de uregelmessige igjen. Så kom det noen regelmessige (mase)rier med 3min mellomrom, og så ble de uregelmessige.
Poenget er, vet ikke om disse kan kalles for rier eller om det bare er maserier.
Etter det har de økt i styrken og kommer sånn ca regelmessig. Rignte til føden og de sa jeg kunne komme når jeg hadde lyst. Skal spise og dra snart :)
 
Sov fra 1 til ca 10.30, og fra ca kl 5-7 natta kom det noen få rier/maserier, tror jeg bare kjente dem hvis jeg var våken. Så våknet jeg og det kom noen få maserier til mens jeg spiste frokost, da tenkte jeg at det lureste ville vært å prøve å slappe av/sove litt til. Sov til kl 14 uten å våkne, og når jeg endelig sto opp kom det maserier med 5-20 minutters mellomrom. Rundt kl 20 hadde jeg noen regelmessige (mase)rier med 5min mellomrom, men så ble de uregelmessige igjen. Så kom det noen regelmessige (mase)rier med 3min mellomrom, og så ble de uregelmessige.
Poenget er, vet ikke om disse kan kalles for rier eller om det bare er maserier.
Etter det har de økt i styrken og kommer sånn ca regelmessig. Rignte til føden og de sa jeg kunne komme når jeg hadde lyst. Skal spise og dra snart :)
Akkkurat :) Her har jeg hatt litt samme greia, men har roet seg ned nå, så har slått meg til ro med at strippingen bare førte til litt modning, uten at det blir fødsel enda.
Lykke til :)
 
Back
Topp