Dere som har erfaring med bilstol...

Er greit at babyen ikke skal sitte så lenge i bilstolen, men når babyen sover og du skal en kjapp tur innom en klesbutikk eller noe, så er det veldig greit å sette den på vognen. Jeg brukte ikke dette til førstemann, men ble veldig mye brukt til andre, og tenkte med meg selv hvorfor i all verden jeg ikke brukte det første gang. Syns det var kjempegreier med bilstolen på vogna.. Men er jo opp til hver enkel. Man kan ikke savne det man aldri har brukt :D

Jeg elsket adapteren til min bilstol sist. Det er et must for meg denne gangen også. Er så greit om en skal en kjapp tur ut av bilen og babyen sover f.eks. Kommer til å bli avhengig av det denne gangen når jeg for eksempel skal levere storebror i barnehagen. Da har jeg ikke sjans til å bære både bilstol og ham. Men det er selvsagt ikke alle som har behov for det. Brukte det jo ikke dersom jeg skulle på matbutikk (da satt jeg bare stolen i handlevognen). Og ved lengre turer på kjøpesenter og lignende bruker en selvsagt vognbag. Men ved kjappe inn og ut, dersom en har mye og bære, eventuelt må gå langt mellom hus og bil slik jeg ofte måtte der vi bodde før var det helt redningen for ryggen min i alle fall. De blir fort tunge i lengden disse små ;-)

Jeg savnet aldri adapter til maxicosi'en. I matbutikken satte jeg hele greia oppi handlevognen, eller brukte de med barnesete. På kjøpesenter o.l hadde jeg alltid med vognen. Det er heller ikke bra for babyryggen å sitte for mange timer i bilsetet. Skal ikke ha adapter nå heller. :) Men når du først skal ha maxicosi er basen et must synes jeg. Veldig enkelt, og større sjanse for feil festing med belter.
What she said!

Back
Topp