Dere som har eldre barn

Januarskatt

Andre møte med forumet
Når har dere lagt barna i junior senger? Er det for tidlig når barnet er 2 1/2 år?

Det er ikke for tidlig nei. Kjempe fin alder det emoticon Min gutt blir 3 i juni, vi er litt seine med juniorseng grunnet at han ikke kan gå og er veldig glad i sengen sin. Men til høsten skal han få juniorseng, slik at han vender seg av med grindsengen til nestemann må ha den. Tror ikke han blir happy om babyen kommer og stjeler sengen hans før han har blitt vant til en annen ;) 

Mine var ca 2 1/2 år da de fikk junior seng.Det gikk kjempe fint, la bare den gamle madrassen til sprinkelsenga på gulvet ved siden av senga de første ukene. (hadde en liten frøken som lå litt urolig) emoticon  

Håper da ikke det, for her skal måtten over i det når han er rundt 2 pga. nestemann :-) Prata med noen som også hadde det gjort det rundt 2..

Sønnen min blir to i August, og vi bytter nok snart ut sprinkelsengen. Han er ikke noe glad i senga si, og ikke lett å legge. Men jeg tenkte å gjøre litt "stas" på å få "storguttseng", så kanskje det hjelper :) 

Tror nok ikke det er for tidlig å bytte seng, hvis barnet er 2,5 år. :)

sønnen min var 2 år, var kjempe stolt av å ligge i stor seng;)
han la seg til der også, så d ble sååå greit:))

Storebror fikk junior seng da han var rundt 2,5 år. og det gikk kjempe fint. vi kjøpte sengehest til han.
Lillesøster ligger ennda i vokse sprinkel senga,men skal få junior seng hun også. Men vi venter til hun får det nye rommet

Okei, det høres veldig bra ut... Da kan vvi trygt legge vesla i junir seng nå den nye babyen trenger sprinkelsengen :)

Samme her, største tulla var 2 år og 7 mnd. når vi bytta, så nå får lillesøster på 2 ligge i sprinkelsenga frem til hun er 2,5 år - så må vi bytte tenker jeg.. Hun er ganske klar for det allerede, slutta med bleier og roper at hun må på du.. Blir tungt å løfte henne ut og inn i dag..

Jenta vår er 1,5. Hun sover fremdeles inne hos oss, delvis i sprinkelsenga, delvis (mest) i vår seng. Vi har akkurat satt opp køyeseng på rommet hennes, som hun skal begynne å sove i nå. Hun sov i den et par netter, og det gikk kjempefint, men så ble hun syk, så nå venter vi til hun er frisk igjen så vi kan begynne på nytt.

Hun er klar for det nå, og vi trenger litt plass i senga etterhvert som magen min vokser og bekkenet sansynligvis krangler mer og mer. Sprinkelsenga begynner å bli trang for henne, for hun sover så urolig, og vi så inegn grunn til å ikke gå rett til seng med full lengde. Da har den også den fordelen at gjester kan låne den når de overnatter, så kan hun sove inne hos oss.

Den er selvfølgelig veldig lun og koselig :)

Min ble 2 i februar og skal få junior seng i løpet av sommeren/tidlig høst. Kunne nok helt fint ha bytta nå, men venter til han får nytt rom. Babyen skal få hans gamle rom så blir den liggende nærmest oss også slipper vi å gjøre om så mye :P

lnie skrev:
Håper da ikke det, for her skal måtten over i det når han er rundt 2 pga. nestemann :-) Prata med noen som også hadde det gjort det rundt 2..

Samme her :) Da skal bebbis ta over senga..

Thea er 2 år og 8 månder,men ligger fortsatt i sprinkelsenga,men skal flytte henne i juniorseng til sommeren tenker jeg.Lille spiren i magen skal få sprinkelsenga,så vi må venne henne av senga snart :)

Her gav vi henne  stor seng  et par mnd før hun fylte 3.
Men det tok en stund før hun sluttet å stå opp  og gå ut av sengen.

Blir bytte før han blir 2,5 her også. Da trenger vi jo sprinkelsengen til den nye. Men usikker på om det blir stor seng eller om han skal ligge i mannens gamle utrekksseng litt først:)

Back
Topp