Dere som har eldre barn *syden*

Piñata

Gift med forumet
Oktoberskattene 2015
...og har vært i syden med baby før.

Kan dere være så snille å komme med gode tips til pakking og hva som er lurt/unødvendig å ha med? [:)]

Også lurer jeg på hvor mange kg man kan ha med, og om man får ha med en ekstra håndbagasje til mini?

Merker jeg begynner å bli stressa, vi reiser om 1 mnd og jeg aner feks ikke hvordan vi skal gjøre det med rengjøring av flasker.
Trenger jeg koke flasker når han er over 6mnd?

Er det hotell eller leilighet?

Ta med en vannkoker, de på hotellet er NASTY. mme og grøt, alt annet får du der nede

Du kan få kokt flasker på hotellet, de er snill med sånt, evt så ringer du, hører om de har micro, kan du låne min micro sterelisator den uken

hadde med egne bleier... aaaaaaaaltfor mye klær [8D] vært nok med 2 skift på 14 dager,... brukte jo ikke klær, bare uv-drakt når hun var i sola (med solhatt..)

ellers hadde vi ikke med noe spesielle babyting... apotekene der vi var var alltid åpne om det var noe vi trengte akutt.

er det ikke ok å ta med bleier,grøt og sånn for en stund-syns noen sa det var så dyrt. om du har plass iallefall=) så er du jo uansett kvitt det meste på vei hjem med tanke på shopping der nede og kg.

ville nok uansett kokt flaskene der nede=)

ikke noen tips,ikke vært i syden med små enda=)

vi var når lille H var 5-6 mnd, kokte flaskene der!

Har ikke vært i syden med baby, men jeg ville ha kokt flaskene, men vann jeg hadde KJØPT. I de fleste "syden-land" skal man jo ikke drikke vann rett fra krana pga bakterier. Bare for sikkerhetsskyld [:D]

Ha en fin tur! Misunner dere! [:D]

ORIGINAL: MammaOgLilleS

Har ikke vært i syden med baby, men jeg ville ha kokt flaskene, men vann jeg hadde KJØPT. I de fleste "syden-land" skal man jo ikke drikke vann rett fra krana pga bakterier. Bare for sikkerhetsskyld [:D]

Ha en fin tur! Misunner dere! [:D]

Ja, vi kommer til å kjøpe vann til maten hans :)
Takk for det, vi gleder oss til litt varmere vær :)

ORIGINAL: *Minibønna*

Ta med en vannkoker, de på hotellet er NASTY. mme og grøt, alt annet får du der nede

Du kan få kokt flasker på hotellet, de er snill med sånt, evt så ringer du, hører om de har micro, kan du låne min micro sterelisator den uken

Det er hotellrom, ikke leilighet... (hadde vi bestilt tur selv, hadde vi selvsagt bestilt leilighet. Men nå er det Mysen Fotball som bestilte tur.. :-/)
Ja, vi kan kanskje sende mail og høre hvordan det er med flaskekoking evt. Hvor mange flasker hadde du med, husker du?
Trenger kanskje bare ha med til 1 døgn, også koke hver dag..

Må ha med grøt og mme herfra tror jeg, stoler ikke helt på det man får kjøpt i tyrkia.. [8D]
Og middagsglassene og grøten er kanskje annerledes enn her? Med sukker?

Vi har en liten reise vannkoker vi har med på tur. Uv drakt med lange armer, sol hatt. Litt løse klær med lange armer. Ikke ta med for mye, bruker det samme hele tiden.

Vi reiste 3 uker i Thailand med 19 kg på alle 3.

ORIGINAL: malone

Vi har en liten reise vannkoker vi har med på tur. Uv drakt med lange armer, sol hatt. Litt løse klær med lange armer. Ikke ta med for mye, bruker det samme hele tiden.

Vi reiste 3 uker i Thailand med 19 kg på alle 3.

Oj, det var godt gjort med tanke på pakking [:)]
Kanskje jeg kan koke flaskedelene oppi vannkokeren...?

ORIGINAL: Smulan*

ORIGINAL: *Minibønna*

Det er hotellrom, ikke leilighet... (hadde vi bestilt tur selv, hadde vi selvsagt bestilt leilighet. Men nå er det Mysen Fotball som bestilte tur.. :-/)
Ja, vi kan kanskje sende mail og høre hvordan det er med flaskekoking evt. Hvor mange flasker hadde du med, husker du?
Trenger kanskje bare ha med til 1 døgn, også koke hver dag..

Må ha med grøt og mme herfra tror jeg, stoler ikke helt på det man får kjøpt i tyrkia.. [8D]
Og middagsglassene og grøten er kanskje annerledes enn her? Med sukker?

Hadde med 6 stykker... holdt i lange baner, kjøpte vann og kokte det(hysterisk)
jeg hadde tatt med, gjorde det da vi dro den gangen!

Vi var når mini var 7 1/2 måned...
Ta med bleier og grøt og flaskeer og mme selvfølgelig[:)]

Jeg kjøpte flasker med vann og kokte det i gryte som jeg brukte til mme og grøt..
Flaskene vasket jeg bare veldig godt i kokvarmt vann..

Ha med masse klær[:D]

Mini blir regnet som egen passasjer så du får med 20 kg til han også tror jeg...
Vogn og reiseseng kommer utenom[:)]

Dersom du skal ha med deg vogn, SJEKK vognen NØYE både når du lander her og lander der nede om den er ødelagt..
Dersom du forlater flyplassen uten å ha sjekket vogn, og den er ødelagt så er det MYE vanskeligere å få noe igjen for den!
Der er jeg en erfaring rikere!!

Back
Topp