Dere som har doppler...

Hmm1987

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
... hvor ofte bruker dere den?

Kan det være skadelig for baby?

Hørte hjertelyden hjemme for første gang på lørdag.
I natt drømte jeg at jeg hadde mistet så måtte sjekke nå. Fant den heldigvis :Heartred
Men er det innafor å bruke den 1-2 ganger i løpet av en uke?
Prøvde å Google litt men der var det mye forskjellig
 
Doppler bruker lydbølger, det gjør også ultralyd (bare en annen frekvens). Ettersom jeg har fått med meg er det ikke skadelig for baby så lenge man bruker det innen rimelighetens grenser, noe det virker som du gjør. Det er noen som mener ultralyd kan være skadelig i store mengder, men da snakker vi om maaaaange timer.

Kos deg med hjertelyden :Heartred
 
Doppler bruker lydbølger, det gjør også ultralyd (bare en annen frekvens). Ettersom jeg har fått med meg er det ikke skadelig for baby så lenge man bruker det innen rimelighetens grenser, noe det virker som du gjør. Det er noen som mener ultralyd kan være skadelig i store mengder, men da snakker vi om maaaaange timer.

Kos deg med hjertelyden :Heartred
Tusen takk for svar!
Prøver å begrense bruken til så lite som mulig, men PR nå er det jo faktisk den eneste bekreftelsen på at det er noe der inne.
Har vært på ultralyd for noen uker siden også, men mye kan skje likevel.

Gleder meg veldig til å kjenne spark, ser ikke for meg at doppleren brukes etter det :)
 
Kan jeg spørre hvor mange uker du var da du hørte hjertelyden med doppler første gang? Jeg er mellom 8+4 og 9+2 og har prøvd noen ganger men ikke funnet den enda. Utålmodig selv om jeg vet det er tidlig:bag: husker ikke når jeg fant den sist, men lurer på om jeg var litt over 10 uker eller noe.
 
Kan jeg spørre hvor mange uker du var da du hørte hjertelyden med doppler første gang? Jeg er mellom 8+4 og 9+2 og har prøvd noen ganger men ikke funnet den enda. Utålmodig selv om jeg vet det er tidlig:bag: husker ikke når jeg fant den sist, men lurer på om jeg var litt over 10 uker eller noe.
Jeg prøvde også rundt uke 9, men fant ikke noe.

fant første gang 10+1. Gjorde det på morgenen med full blære sånn at livmora kommer litt ekstra høyere opp :)
 
Jeg prøvde også rundt uke 9, men fant ikke noe.

fant første gang 10+1. Gjorde det på morgenen med full blære sånn at livmora kommer litt ekstra høyere opp :)
Takk, det var lurt! Skal prøve å vente en uke med å lete igjen men det er vanskelig å la være ☺️
 
Er i uke 12 i dag og finner fortsatt bare min egen puls :/
 
Jeg tror faktisk ikke jeg bør skaffe meg en Doppler selv! Jeg tror det ville vært mer skadelig for meg enn for barnet. Sannsynligheten for at barnet har det helt fint når man har kommet så langt at man kan høre hjertelyd, er veldig stor! Men jeg ville garantert blitt opphengt i å sjekke for hver minste lille småting og blitt veldig stresset, og hvis jeg da ikke hadde funnet hjertelyd fordi barnet hadde snudd seg til litt feil eller noe, ville jeg sikkert blitt unødvendig bekymret av det også, til tross for at det egentlig var helt naturlig!
 
Jeg kjøpte en på eBay for 12 år siden, husker ikke hvilket merke det er:)
 
Jeg finner ingen hjertelyd selv om jeg er forbi uke 12.... Leste om det og det er visst veldig vanlig å ikke finne den også.
 
Haha, nå har jeg prøvd doppleren, men jeg klarer jo ikke engang å finne mine egne hjerteslag:facepalm: hører bare susing. Så ett eller annet gjør jeg feil. Har veldig mye gel på og prøver heelt nederst på magen, men kanskje jeg ikke presser hardt nok ned.
 
Jeg er 12 uker i morgen og hørte nettopp på hjertelyden med doppleren min. Jeg plasserer doppleren litt nedenfor navlen og leter først etter min puls ved å gli ut mot siden, enten på venstre eller høyre side. Da finner jeg min med en gang. Så beveger jeg doppleren sakte inn mot midten av magen igjen og jeg pleier å trykke litt ned og vri doppleren litt så undersiden peker mot beina mine. Finner hjertelyden ganske fort hvis jeg holder på slik og trykker ned og sakte vrir litt på doppleren.
 
Jeg fant hjertelyden i dag, 9+1 :love7
 
Jeg er 12 uker i morgen og hørte nettopp på hjertelyden med doppleren min. Jeg plasserer doppleren litt nedenfor navlen og leter først etter min puls ved å gli ut mot siden, enten på venstre eller høyre side. Da finner jeg min med en gang. Så beveger jeg doppleren sakte inn mot midten av magen igjen og jeg pleier å trykke litt ned og vri doppleren litt så undersiden peker mot beina mine. Finner hjertelyden ganske fort hvis jeg holder på slik og trykker ned og sakte vrir litt på doppleren.
Takk for tips:)Kanskje jeg skal prøve det. Fant jo verken min egen eller fostret sin hjertelyd.
 
Back
Topp