Dere som har doppler...

Mamusia

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Hvor ofte bruker dere den? Jeg kjenner jo at fristelsen å 'sjekke' at hjertet slår er så stor at jeg kunne gjøre det daglig... ( Hadde en ma i uke 13 i februar og er litt i overkant hysterisk denne gangen... ) Jeg vil ikke utsette babyen for noe som kanskje er skadelig så selvfølgelig skal jeg ikke sjekke hver dag.
Hvor ofte hører dere etter? Er en gang i uka ok?

Jeg sjekket en gang i uka, og finner jeg ikke hjertelyd en dag, venter jeg et par dager og prøver igjen.

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Jeg sjekker to-tre ganger i uka ;)
Da jeg gikk gravid sist hørte keg hver kveld (men da var det pga blødninger, var litt greit å få bekreftet liv da)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det kan gå dager mellom hver gang, eller det kan være hver dag. Da hører jeg litt, maks 1 minutt, så legger jeg den vekk.
I overkant hysterisk etter 2 ma/sa på rappen kanskje, men oddsene er høy og nervene i helspenn.

Hvor ofte bruker dere den? Jeg kjenner jo at fristelsen å 'sjekke' at hjertet slår er så stor at jeg kunne gjøre det daglig... ( Hadde en ma i uke 13 i februar og er litt i overkant hysterisk denne gangen... ) Jeg vil ikke utsette babyen for noe som kanskje er skadelig så selvfølgelig skal jeg ikke sjekke hver dag.
Hvor ofte hører dere etter? Er en gang i uka ok?

Jeg bruker min hver lørdag, for da begynner jeg på en ny svangerskapsuke :-) Det er ikke noe farlig å sjekke daglig. Barnet tar ikke skade av det, fordi doppleren ikke utstråler varme (jeg spurte om det da jeg var på ultralyd). Det er vel mer for din egen del at du kanskje ikke bør sjekke daglig...

Jeg sjekker to-tre ganger i uka ;)
Da jeg gikk gravid sist hørte keg hver kveld (men da var det pga blødninger, var litt greit å få bekreftet liv da)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Så bra at du hadde god nytte av doppleren :-)

Det kan gå dager mellom hver gang, eller det kan være hver dag. Da hører jeg litt, maks 1 minutt, så legger jeg den vekk.
I overkant hysterisk etter 2 ma/sa på rappen kanskje, men oddsene er høy og nervene i helspenn.

Ja, det skjønner jeg veldig godt. Men nå har du jo kommet mye lengre enn da du mistet! Det går bra denne gangen :-) Men jeg må spørre; mener du at du hører hjertelyden i ett minutt etter at du har funnet den? :-)

Jeg bruker min hver lørdag, for da begynner jeg på en ny svangerskapsuke :) Det er ikke noe farlig å sjekke daglig. Barnet tar ikke skade av det, fordi doppleren ikke utstråler varme (jeg spurte om det da jeg var på ultralyd). Det er vel mer for din egen del at du kanskje ikke bør sjekke daglig...

Jeg har lest så mye forskjellig ang dette, det føles som alle leger sier noe annet... Men tror nok også at det ikke hadde vært lov å selge det, hvis det hadde vært kjempefarlig...

Jeg har lest så mye forskjellig ang dette, det føles som alle leger sier noe annet... Men tror nok også at det ikke hadde vært lov å selge det, hvis det hadde vært kjempefarlig...

Å få blandede beskjeder som gravid, er noe man bare må bli vant til. Men det er som du sier, hadde det vært så farlig så hadde det vel ikke blitt solgt. Man trenger ikke å ligge og lytte i flere timer - det holder med 5-15 minutter. Nå vet jeg hvor jeg finner lyden, så jeg bruker ikke lang tid på å lete - og da lytter jeg ikke for lenge heller :-)

Ja, det skjønner jeg veldig godt. Men nå har du jo kommet mye lengre enn da du mistet! Det går bra denne gangen :) Men jeg må spørre; mener du at du hører hjertelyden i ett minutt etter at du har funnet den? :)

Hehe, nei, ikke et helt minutt kanskje? Lytter bare lenge nok så jeg hører at alt er bra :)

Jeg lytter bare 30-60 sek når jeg gjør det. Er bare for å bekrefte at det er liv i'n :)

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

En gang i uka ca. Er en gang jeg ikke fant den, prøvde igjen dagen etter. Ikke veldig redd sa/ma egentlig. Teller slagene over ett minutt et par ganger...artig å se om de ligger på ca det samme. Om det er forskjell på når den beveger seg og ikke.

Vi prøver å holde oss til en dag i uken.. Den siste uken har vi lyttet to ganger..

Min er sporløst borte, så har enda ikke fått sjekket hjertelyden på denne. Kjenner det hadde vært litt betryggende å vite at det faktisk er liv der inne. Men så hjertet slå i uke åtte da, så prøver å slappe av med at alt sikkert er i orden.

Jeg har, men tør ikke å bruke den :p Er redd jeg ikke skal finne noen hjertelyd... Har prøvd et par ganger uten videre hell.

Har også plagdes veldig med å finne lyden, men i dag fant jeg den klart og sterkt :) Veldig stas :) Er 14+1 i dag :)

• Liker
Reactions: BMC
Hører en til to ganger i uken, en ekstra gang kanskje hvis jeg har vondt eller er bekymret.. :-)

Har ikke sjekket på en uke nå, men sånn en gang hver uke eller hver annen uke tenker jeg. Bare koselig å høre av og til :)

Nr. 2 er på vei ~ 20. Februar 2014

Back
Topp