• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Dere som har bygget hus! :)

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Hvor stort bygget dere?:) Hadde dere kjeller?

Fornøyd med størrelsen, eller skulle dere ønske dere bygget mindre/større?

vi bygger nå på noe over 300kvm, vi skal leie ut 80 av dem. Så vi bygger underetg (grunnmur) der har vi utleien og kjellerstue. og  1,5etg oppå, vi har litt høyere vegger i 2etg enn en vanlig 1/2 etg så er ikke så veldige skråvegger.
Foreløbig er vi veldig fornøyd med størrelsen, men har ikke flytta inn enda. :D

160 kvm. Skulle gjerne hatt litt større, slik at vi fekk 1 soverom til+ større vaskerom, dobbelt så stort kjøkken. Men størrelsen vi har nå er Igrunn perfekt, med tanke på at huset skal vaskes ukentlig osv:)

Huset vi bygget er 150 kvm ca. Er helt ok størrelse, men kunne godt tenkt meg en litt større stue og et soverom til. Har full kjeller, som står foreløbig tom da, og som derfor ikke regnes med. Nå skal vi flytte etterhvert, for å komme nærmere familie. Der holder vi på å pusse opp et gammelt hus på 220-230 kvm. Det blir stort tror jeg, men med alt vi ønsker oss ;)

Holder på å bygge nå, ca 230 kvm, to etasjer. Hovedetasjen oppe. Tror vi kommer til å bli veldig fornøyde! Bor på skarve 90 kvm nå, så jeg gleeeeder meg!!! :D

cleo_84 skrev:
Huset vi bygget er 150 kvm ca. Er helt ok størrelse, men kunne godt tenkt meg en litt større stue og et soverom til. Har full kjeller, som står foreløbig tom da, og som derfor ikke regnes med. Nå skal vi flytte etterhvert, for å komme nærmere familie. Der holder vi på å pusse opp et gammelt hus på 220-230 kvm. Det blir stort tror jeg, men med alt vi ønsker oss ;)

Det vi tenker vi skal bygge er 171 kvm, så det er jo ikke så mye større enn det dere bor i :) Hvor mange soverom har dere? Og hvor stor er stua, om du vet?
Vi fikk beskjed av byggfirmaet at det var et stoort hus vi skulle bygge, men når vi sammenligner med andre hus med det samme bebygde arealet (bya), så var det jo ikke så himla stort, liksom:) Vi bryr oss ikke om å bygge et enormt hus, men vil jo ha ok plass når vi først skal bygge:)

tigerbebis skrev:
Holder på å bygge nå, ca 230 kvm, to etasjer. Hovedetasjen oppe. Tror vi kommer til å bli veldig fornøyde! Bor på skarve 90 kvm nå, så jeg gleeeeder meg!!! :D

Vi bor også på ca.90. Litt mer, men det rommet er omtrent ikke i bruk så det teller egentlig ikke:) Skal bli herlig med litt mer plass, ja!!:)

Bompibomp skrev:
160 kvm. Skulle gjerne hatt litt større, slik at vi fekk 1 soverom til+ større vaskerom, dobbelt så stort kjøkken. Men størrelsen vi har nå er Igrunn perfekt, med tanke på at huset skal vaskes ukentlig osv:)

Ja, det er jo igrunn nok. Er det jeg også tenker på, det skal holdes rent og fint også:) Hvor mange soverom har dere? Vi får bare 3, og kunne godt tenkt meg ett til, sånn eegentlig. Men tenker at man kan ikke få alt man vil heller:)

j02j06g09 skrev:
vi bygger nå på noe over 300kvm, vi skal leie ut 80 av dem. Så vi bygger underetg (grunnmur) der har vi utleien og kjellerstue. og  1,5etg oppå, vi har litt høyere vegger i 2etg enn en vanlig 1/2 etg så er ikke så veldige skråvegger.
Foreløbig er vi veldig fornøyd med størrelsen, men har ikke flytta inn enda. :D

Samme her - meget fornøyd!! Flyttet inn for 1,5 år siden vi, og alt føles bare topp!! Mye plass for store og små!

Vårt hus er 165kvm. 1,5 etg med forhøyede knevegger. Vi har 3 soverom, i tillegg skal vi innrede loftetagen over garasjen til kontor. Jeg er veldig fornøyd med plassen så langt

LillianneLie skrev:

cleo_84 skrev:

Det vi tenker vi skal bygge er 171 kvm, så det er jo ikke så mye større enn det dere bor i :) Hvor mange soverom har dere? Og hvor stor er stua, om du vet?
Vi fikk beskjed av byggfirmaet at det var et stoort hus vi skulle bygge, men når vi sammenligner med andre hus med det samme bebygde arealet (bya), så var det jo ikke så himla stort, liksom:) Vi bryr oss ikke om å bygge et enormt hus, men vil jo ha ok plass når vi først skal bygge:)

Vi har tre soverom. Og det er egentlig et for lite ;) Både med to, og nå etterhvert tre barn ;) Men har loftstue, så skulle vi bodd her, så hadde vi nok gjort den om til soverom tenker jeg. Stua er 37,5 kvm. Og selv om det er helt greit, så er det masse vindu og dør til veranda, kjøkken og gang... så blir liksom mye plass som går bort.

Back
Topp