Dere som har/bygger hus...

ORIGINAL: Star83

Vi får forhøre oss litt...Hvis ikke så skal det nok fint kunne gå an å få tak i tomter rett rundt der senere og![:)]
Er ikke bare,bare med en inntekt nei...Og ikke bedre at det da er inntekt fra selvstendig virksomhet...
Har tydeligvis valgt litt feil bank oppi her og,så kommer nok til å bytte...Må bare finne den rette![:)]

Det som blir utfordringen vår også... Sånn det ser ut nå så vil jeg ikke tro vi har noe problem med å få kjøpt huset til far, tror jeg skal klare å få en grei pris på det som ikke ligger så langt unna det vi har nå... Men det å få lån for å bygge kan jo bli spennende... Må nok gi meg/oss ett par år til å tjene opp litt mer kroner før det blir bygging....

Er jo greit å være litt nærme skole da! Og veldig greit med tomt som ungene kan boltre seg på!!![:)]

Det jeg mener også!
Og plassmessig så får vi fint plass alle tre i huset som det er nå, større det enn det vi har for å si det sånn... Negative med huset er at det er ett lite bad og det er gammelt noe som gjør at det er litt kaldt, særlig langs gulvet...

Men da har dere jo starten isåfall...Et veldig godt utgangspunkt!!![:)]

Jada... Det skal ikke være noe problem med tak over hodet.
Dillemma er vel at barndomshjemmet til typen hadde vært mer hus for pengene (ant kvm) enn det huset til far er, men... Så var det alle de andre tingene da... De tror jeg at jeg ser mer enn typen...

Vedlig spent på svar fra Linni og Snusken..[;)]

[:D] Så ikke denne før nå jeg Star [:D]
Men nå skal jeg svare!
Interesang og bra tråd foresten

Huset vi skal bygge er i hovedsak tegnet av min onkel. Han bor i en bygd der det er bare bratte fjellsider så han er vant med å tegne hus som passer inn til skråtomter.
Pga at vi har så VELDIG bratt skråtomt måtte vi velge hus ut i fra hva som passet inn og kunne ikke velge fritt slik en kan med en enkel tomt!
Det som ble nesten viktigere for oss å tenke på enn husvalg, var planløsningen på tomta! Så den fikk vi også hjelp til av min onkel.

Huset min onkel hadde tegnet forandret sambo litt på (han tegnet selv på dataen) til vi ble fornøyd.
Det er et enkelt stilrent hus og vi skal ikke leige ut kjelleren slik som mange gjør i dag så da valgte vi å satse på en grunnflate på 84. I boareal blir det noe over 200.
Vi leiger ikke ut pga dette er en liten bygd og det er allerede mange som har tomme leiligheter [&:] så vi ville ikke satse på å måtte ha den inntekten.
Og jeg synes det er deilig å ha hele huset, 2.5 etasjer å boltre seg på alene [;)]

Siden vi har en skråtomt har vi valgt å ha inngangen nede. Det er en entre, så en større gang, to store soverom, et bad og to boder nede. Den ene veggen mellom soverom og bod skal vi ha sånn at vi kan rive senere og få en kjellerstue [:)]

Når du kommer opp i andre etasje er det gang, stue, kjøkken, vaskerom (med utgang bak huset), et kontor/soverom og lite gjestedo.

Øverst er det en loftstue, stort bad, stort foreldresoverom og to små barnerom.

Det er altså 5 soverom+kontor som skal brukes til soverom i første omgang.
Så det er nok ikke bare du Star som vil ha mange soverom [:D]
Jeg tenkte på det at vi har familie som kommer langveis fra og at vi har Anders som også trenger rom.
Når vi får bygget oss garasje skal Anders få rom oppå den [:)]

Kan jo også ta med hvorfor vi bestemte oss for å bygge hus.
Det er ikke mange hus til salgs her i bygda [&o] Og de få som er til salgs er DYRE for folk byr veldig på dem!
Ikke hadde jeg lyst til å kjøpe et hus jeg ikke likte veldig godt heller så da ble det bygging på oss [:D]
Men tomter var det heller ikke flust av her akkurat [8|]
Så vi måtte senke kravene for drømmehuset og tenke mer på hvordan vi skulle få opparbeidet tomta [:D]

Glemte å si at det var veldig mange fine hus her!!!
Hadde vi hatt en enkel tomt ville vi sett enda mer i husbrosjyrer [:)]

Dere kan gå inn på nettsiden vår og se tegningene av huset: www.skarpeid.net/Oversikt.htm
Nettsiden er ikke oppdatert pga kamera vårt [:-]

ORIGINAL: snusken

Vedlig spent på svar fra Linni og Snusken..[;)]

[:D] Så ikke denne før nå jeg Star [:D]
Men nå skal jeg svare!
Interesang og bra tråd foresten

[:)][:)][:)]

ORIGINAL: Silje25

ja, arkitekt tegna det. litt over 2 mill.. far min laga te tomta gratis (har gravemaskin sjølv) gjor mykje innvendig sjølv.. + betalte tomta av sparepeng.. hadde nok komt på over 3 mill skulle vi leigd folk

Oj...Så greit da!!! Var jo ikke gæli pris igrunn det!!!
Hvor stor tomt har dere!?

Høres jo kjempe greit ut da snusken!!! Og skjønner godt dere dropper utleie...[;)]
Titta på siden deres og huset ser jo virkelig flott utog!!![:)]
Merker jeg får enda mer lyst til å bygge nå ja!!![;)]

Back
Topp