Dere som har/bygger hus...

Lucki83

Gammelt medlem
VIP
Hvor stort er/blir det!?(bra/boa) Hvor mange soverom!? For dere som bygger - er det standard hus utifra katalog!?
Og for dere som drømmer om å bygge hus...Hvordan ser dere for dere et eventuelt hus!?[:)]

Jeg ser for meg huset vårt med kjeller hvor det er vaskerom, kjellerstue, lite bad og et gjesterom. 1 etasje med stue, kjøkken, wc, entre. 2 etasje som har 4 soverom og hovedbadet.

Hadde sikkert gjordt det anderledes hvis jeg hadde tegnet det, men dette er basistanken.
Klemmer

Har sitti å tegna plantegning på hus her i dag se...Og litt nysgjerrig på åssen andre tenker på det...
Tegna opp et avlangt hus på en flate(20*9/ ev 20*10),hvor jeg fikk med 6 soverom og vaskerom og alt...
Avhengig av om kortveggen er 9 eller 10 m(dette avhengig av str på badet),så ville det da blitt 120 boa,eller 200 boa...

He,he,he...Er ikke lett...Sett mye på hus fra kataloger,men ikke finni det idè'elle der...
Sånn for oss så tipper jeg vi kommer til å trenge 5 soverom,og vil jo være greit med et gjesterom og...
+ eventuelt et kontor...På det jeg har tegna nå,så har jeg integrert kontor og garderobe rom på "master bed- rommet"![:D]

ORIGINAL: Mrs J.

Ønsket er 250 boa,helst nærmere 300[:)]

Såpass ja...Er ikke ille ute å kjører jeg da,om jeg får til hus med alt som er nødvendig for oss på rett rundt 200 boa![;)]

Er så dårlig på å få med alt jeg vil ha. Så det blir nok en ganske lang prosess å tegne drømmehuset, hvis det ikke plutselig er der....
Men må ha 4 soverom, stort kjøkken og stort bad.

He,he...Bare meg som vil ha mange-mange soverom...[:-]
Stort kjøkken er også et mer eller mindre "must"...Og må være kjølerom og...[;)]

Stort kjøkken og stort hovedbad er sef et must. Og kjølehjørne på kjøkkenet. Eller et kjølerom og side by side på kjøkkenet. Innbyggingsovn og integrert kjøkkenutstyr er også noe jeg vil ha.
Boareal på ca 200 burde holde tror jeg.

Klemmer

Vi har kjøpt, vi har tre soverom, men foreløpig har vi delt av kjeller stuen og i to rom så egentlig er det 5. Huset har et bo areal på 186. Ikke helt drømme huset, men jeg elsker stedet og hvordan det er tilrette lagt for småbarn i lokal området. Dessuten har vi pusset opp en god del blant anntet bygget helt nytt kjøkken og til sommeren skal vi bygge en deilig terrasse og da blir alt så bra så....[:D]

Jeg ønsker meg murhus, jeg.. mindre vedlikehold[;)]

Liker dette jeg da.... men har IKKE råd med det første nei![;)]

ORIGINAL: Chill24

Damn Chill24 !!! Det så veldig exclusivt ut. Hvem bygger det ???

Vi kjøpte jo nå som skal total renoveres. Med garasjen er det 200 kvm,
men er ikke sikker på hva det faktiske målet er. (garasjen er inni huset
på bakkeplanet)
Blir fem soverom. Ett til hver av de snart to barna, ett felles lekerom m/
sovesofa til gjester, ett gjesterom og ett til meg og gubben. Tror vi skal
klare oss med det...

For oss er det viktig med gjesterom, plass til stort spisebord og en god
standard på bad og kjøkken. Ellers er det ikke så mye man må ha...

Så mye på 'ferdighus' i kataloger, men fant aldri noen som passet. De som
var store hadde som regel veldig dårlig planløsning, så om vi skulle hatt
drømmeboligen hadde det blitt DYRT!!! Bedre å kjøpe et og pusse opp så
man har det antall rom og den standaren man vil ha til halvparten av summen.

Har ikke planer om å bygge hus, Er i grunn veldig fornøyd slik vi har det og slik vi kan få det med litt utbygginger......................om et par ,fem,sju år eller no:-)
Vi HAr barnehage i seperat del av huset, og er egentlig i gang med å lage bad+ loftstue  oppe, men det det er nedprioritert siden vi bygger hytte på heia(Og det er såååå gøy, men tar tid.)
jeg skal finne link til hytta for de som er int.

ORIGINAL: Chill24

Hvor stort er det og sånn da!?[:)]

For å se hytta må dere trykke på hytter og så på Eurora og så på aurora 604. Sorry ble ikke direktelink.

Back
Topp