Dere som har brukt crinone i begynnelsen av svanerskapet

RedBushTea

Glad i forumet!
Er det normalt at hele Crinone kommer ut som en stor klump dagen etter? Legen fortalt meg at jeg må sette den inn veldig forsiktig og da tør jeg jeg ikke å gå så veldig dypt inn i skjeden. Jeg har aldri brukt Crinone før og under forsøkene har jeg brukt Lutinus. Derfor har ikke noe tidligere erfaring med det.
Hva er deres erfaring?

Ja, det kommer ut i klumper, ofte som cottage cheese hos meg. Jeg måtte rense det forsiktig ut med en ren finger i dusjen, for det størkner også (det blir som pappmassje oppi der). Så jeg ble redd det ikke skulle bli plass til ny dose etter hvert. Det kan også bli misfarget, det kan komme ut som rosa, grønn, gul, brun osv. Det kan skape irritasjon i slimhinnene og gi småblødninger også, det er ufarlig. Det kan også irritere sånn at man får irritasjon nedentil (tørt, kløe). Jeg har byttet fra Crinone til Lutinus, og foretrekker Lutinus. Begge deler er noe griseri, men Lutinus renner i det minste ut av seg selv. Bortsett fra det er jo de to egentlig det samme. Jeg har kjøpt masse Imse Vimse tøy-truseinnlegg så jeg slipper å gå lenge med engangs-truseinnlegg som jeg synes fort blir klamme og ekle.

Åh takk for svar! Det er sånn opplevde jeg også med tør brun farge i midten, veldig ekel! Ble litt stresset at får ikke nok medisin. :D
Jeg går også med trusseinlegg av billig variant. ;) De brukes opp veldig rask. :D

Da jeg var gravid og brukte crinone fikk jeg beskjed om å sette den som vanlig. Det med restene er litt plagsomt, men syntes det gikk greit.

Jeg foretrekker faktisk Crinone fremfor Lutinus:-) Jeg syr mine egne truseinnlegg i bambus, og de redder meg fra soppinfeksjoner. Det er de beste jeg har brukt. Kjøper stoffene i Finland:-) Crinone kommer ut som pappmasje, ja - og i mange fargevarianter, det kan jeg skrive under på. Det som jeg fikk beskjed om på apoteket en gang, var at man skal holde pinnen i klem når man tar den ut - sånn får man ut all medisinen.

Jeg foretrekker faktisk Crinone fremfor Lutinus:) Jeg syr mine egne truseinnlegg i bambus, og de redder meg fra soppinfeksjoner. Det er de beste jeg har brukt. Kjøper stoffene i Finland:) Crinone kommer ut som pappmasje, ja - og i mange fargevarianter, det kan jeg skrive under på. Det som jeg fikk beskjed om på apoteket en gang, var at man skal holde pinnen i klem når man tar den ut - sånn får man ut all medisinen.
Det var en god tips med å holde pinnen i klem.
Vet du hva er årsaken til disse fargene? :D Det er skummelt når de kommer ut med farge.
Litt dyrt å reise til finland for å kjøpe truseinnlegg i bambus ;) finnes de i Norge?

Det var en god tips med å holde pinnen i klem.
Vet du hva er årsaken til disse fargene? :D Det er skummelt når de kommer ut med farge.
Litt dyrt å reise til finland for å kjøpe truseinnlegg i bambus ;) finnes de i Norge?

Akupunktøren min sa noe om at farget utflod er overskudd fra livmoren, så da er det kanskje det? Vet ikke..
Hehe... Sjekk myllymuksut.com. De har mye bambus, både ferdig sydde truseinnlegg, DIY-kit for å sy selv, samt at de selger stoffer. Kjøper på nett altså. Bambus er antibakterielt, og suger veldig godt opp fuktighet. Mye bedre enn bomull. Jeg skal bruke tøybleier i bambus hvis jeg er så heldig å bli mamma:-) Det eneste negative er at det tørker litt saktere enn bomull, så derfor lurt å ha noe bomull i tillegg. Vasker truseinnleggene i vaskepose sammen med håndklær på 60 grader. Null stress;-)

Back
Topp