Dere som har brukt/bruker søskenvogn?

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hvor gammel var den eldste i vogna, hvor lenge brukte dere den og hvilken type brukte du? Anbefaler du?

Jeg har termin 1.desember og da er storebror 21mnd. Er jo tidlig enda, men skal jo gjerne ikke bruke vogna så lenge så derfor vil jeg kjøpe den brukt, og må begynne å kikke tidlig :)

Jeg tenker at jeg må ha søskenvogn, siden det er snakk om hele vinteren og vi gjerne skal gå til barnehagen og sånt. Men far i huset mener det gjerne ikke er vits med søskenvogn. Men jeg mener selv at en som ikke er 2 år engang gjerne ikke alltid gidder å gå, og det er jo uaktuelt å bære han mens man dytter en vogn. Er jo jeg som bestemmer siden det er jeg som kommer til å bruke vogna da men :P

Lurer på hva dere tenker/har gjort i samme situasjon :)

Nå vet du jo at jeg ikke er helt i den kategorien du ønsker råd fra, men jeg tenker som så at en søskenvogn er greit å ha når man skal gå til og fra barnehage etc. Det er både fint og flott at en toåring skal kunne gå litt selv, men noen ganger passer det bare ikke sånn. Det kan være glatt, veldig vått, en usikker strekning eller at poden har mer lyst å se på ting i veikanten når du egentlig har litt hastverk.

Jeg ville helt klart hatt søskenvogn, men ser jo litt poenget til mannen din om at det kanskje er liten vits.
Han blir fort for stor for den vogna pga vekt og da må du likevel ha ny.
Kan et ståbrett fungere for dere? Nå er kanskje vintermånedene litt utfordrende der :p

Vi vurderer å kjøpe det, og da blir det i så fall emmaljunga super viking. Syns den virker veldig grei. Den kan brukes som enkeltvogn også :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har 22 mnd mellom våre. Hadde en phil and teds. Den er billig, lett og tar liten plass. Var helt super til vårt bruk. Hadde den med på ferier frem til eldste ble 4 år.

Jeg hadde søskenvogn til mine. Ble brukt 5ganger. Er 20mnd mellom mine. Så unødvendig kjøp her.

Oliver 25.01.12 Victor 25.11.13

Det er 2 år og 4 mnd mellom mi eldste og neste, vi brukte ståbrett til barnehagen. Detta var kjempe kjekt å stå på.
Ho måtte gå eller stå på brettet når vi var ute å køyrde vogn.
Dersom vi var to vaksne, så hadde vi ei enkel trilla ho kunne sitja i.
Trur ikkje vi var inne på tanken på søskenvogn ...

22 mndr mellom mine. Brukte den 1 år. Eldste sov på dagen, så vår ble brukt masse.

Jeg har 2,5 år mellom de to minste, og kjøpte samme vogna igjen. Blir ikke like mye brukt denne gang.

Har Easywalker duowalker. Den er super. Lang i ryggen!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her var det mye forskjellige erfaringer. :) Gjerne jeg skal legge det på is, og heller prøve ut ståbrett i første omgang. ;) så får vi heller ta det som det kommer!

Sent from my iPad using BV Forum

Har 11 mnd mellom mine. Brukt den masse. Har vært mye alene med de,så den har vi hatt masse bruk for.
Har bare hatt en billig en fra 4me. Betalte vel 2600 med mykbaggen. Vært kjempefornøyd! :-)
Når han var ca 2 år ville han ikke sitte i vogn mer,så vi bruker den ikke mer nå :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Mine skiller akkurat 24 mnd, og for oss var den uvurderlig. Eldste sov fortsatt litt, og sånn vi tenkte var at det var greit når vi bare var en voksen og skulle steder. På ferie var det perfekt. Og på f.eks 17.mai, dyreparken, og andre "happenings". Da var barna samlet på et sted, og det var enklere å holde kontroll. I tillegg bruker vi ca 45 min å gå en vei til bhg, og planen var å gå, og det hadde blitt langt for en 2-åring.

Vi har brukt den mye, og helt frem til han var 3,5 år. (Men vet noen som har brukt den enda lengre enn det. Kommer jo an på barnet også)

Jeg hadde ingen annen mulighet, har bare 15 mnd mellom og hadde begge hjemme til eldste var 2,5 år.

Skal du trille de mye alene så JA trenger du, skal dere eks kjøre til bhg og ærend er det noe annet. Og om mannen kan være med om dere skal et sted dere må ha vogn og dere kan trille hvert deres barn.

20 mnd mellom de minste. Phil and teds vogn er virkelig beste kjøp for oss. Prøvde ståbrett, men det var ok til/fra barnehagen ( jeg må gå siden jeg ikke har bil) . Men når en skal gå lenge/ evnt i ferier så var det godt for den eldste å få plass i vognen da han fortsatt sov en gang på dagtid alt etter hvor sliten han ble.

Sist vognen ble brukt som søskenvogn var i sept i fjor, da var vi i kreta. Nå er eldste 4,5 år, så han kommer ikke til å bruke den vogna lenger, men lillesøster skal bruke den ut sommeren i ferien. :)

Har 11 måneder mellom nr1 og nr 2, og 21 måneder mellom nr2 og nr3. Jeg hadde søskenvogn og brukte den mye.

Har nå to små igjen med 1års mellomrom og har søskenvogn. Kunne ikke klart meg uten. Har mountain buggy duet, og er veldig fornøyd :-)

Har brukt carena double-swing siden andremann kom. Fint å kunne ha babyen mot meg mens eldste sitter andre veien og kikker på verden. Bruker den ennå til jentene på 2 pg 6 mnd, av og til får 3åringen sitte i.

19 mnd mellom de to eldste, og jeg brukte vogna to ganger. Eldste nektet å bruke vogn fra han var halvannet år. Ting tok litt lenger tid, men han gikk han. ;)

Nå har jeg easy walker. Veldig fornøyd, men jeg har jo tvillinger, så nå måtte jeg jo ha dobbel vogn. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

2,5 år mellom nr 1 og 2. Eldste har fremdeles behov for en hvil på dager der dt skjer mye (er 4 nå), og på ferie hadde vil rett og slett inne klart oss uten. Ellers er den grei å ha da det kan bli litt langt hjem igjen fra tur, og hverken jeg eller pappan har så gode rygger at det alltid passer at hun sitter på skuldrene våre en stund.

Vi har tfk, men syns ikke den var verdt pengene. Skulle jeg kjøpt nå ville jeg kjøpt bumbleride i die twin.

Her var det 25 mnd mellom, vi kjøpte heller ett søskenbrett til city crossen. Og det var ett helt genialt kjøp! Vi har brukt det så masse. :-) Her hadde en søskenvogn vært helt unødvendig. Men så tror jeg det er veldig forskjell på barn og. Nå er jo storebror kjempe flink til å gå på tur. :-) vi har vært på lengre turer 2 ganger. Da hadde vi med trillen til storebror.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her trengs det enda er ett år mellom mine men eldste på to og halv vill fortsatt sitte i vogn vis vi går langt osv så selv om den ikke blir brukt så mye nekter jeg og kvitte meg med den. Venter nr 3 til høsten så spent på hvordan ting blir da

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app

Vi har 19 mnd mellom de to eldste. Kjøpte MB duo, nettopp av samme grunn som du, til og fra bhg og litt småturer innimellom. Var det ett godt kjøp? JA! Den har blitt brukt mye, hele veien. Eldste satt i den jevnlig til han var tre og ett halvt, da ble plassen opptatt av ny baby. Vognen er fremdeles i bruk tre - fire dager i uken, tre år etter at vi kjøpte den. Den har virkelig vært verdt hver krone vi brukte for å kjøpe den...

Back
Topp