Dere som har brukt/ bruker Minifom

BitiLiten

❤️ mamma til 2 maiskatter ❤️
♡ Maibarna ♡
Hva gjorde/gjør dere på natta?

Det står at man skal gi 10 dråper før hvert måltid, men den skal også oppbevares i kjøleskap og er vel derfor ikke egnet å ha stående på nattbordet. Når lille våknet sulten i natt var ikke tanken der på å gå ned på kjøkkenet å hente Minifom.

Hvor mye har det å si for effekten om noen måltider blir uten?

Ikke alltid jeg husker å gi lille her, men har merket stor forskjell uansett så tror det ikke skal hva nå problem :)

har desverre ikke noen tips men er en tråd på april 2015 som du kanskje kan få svar på spm ditt, om du får lite respons her ;) (mener det var spirt om noe av det samme der)

Hva gjorde/gjør dere på natta?

Det står at man skal gi 10 dråper før hvert måltid, men den skal også oppbevares i kjøleskap og er vel derfor ikke egnet å ha stående på nattbordet. Når lille våknet sulten i natt var ikke tanken der på å gå ned på kjøkkenet å hente Minifom.

Hvor mye har det å si for effekten om noen måltider blir uten?
Tar du det til hvert måltid? I melken eller? Og hva er grunnen?
Mange spørsmål hehe :)
Mini presser så fælt til tider at han våkner av det, og det virker som han sliter av og til. Kan man gi det kun av og til (f.eks. annenhver dag)?

Jeg gir til ca 2/3 deler av måltidene. Det er dråper som jeg gir med skje. Sophie er plaget med mye luft, og hun har vondt for å få det ut. Presser så hun er ildrød i hele ansiktet, og gråter en del. Minifom skal hjelpe mot det, og ser allerede virkning nå etter 2 dager, men jeg må nok fortsette en dag eller to til. Det står at man skal merke virkning etter 2-3 dager, ev kontakte lege om smertene vedvarer. Usikker på om det far noe effekt hvis du bre tar av og til, men jeg orker ikke løpe i halvsøvne ned på kjøkkenet for å hente den midt på natta, så de ammingene der foregår uten :)

Jeg gir til ca 2/3 deler av måltidene. Det er dråper som jeg gir med skje. Sophie er plaget med mye luft, og hun har vondt for å få det ut. Presser så hun er ildrød i hele ansiktet, og gråter en del. Minifom skal hjelpe mot det, og ser allerede virkning nå etter 2 dager, men jeg må nok fortsette en dag eller to til. Det står at man skal merke virkning etter 2-3 dager, ev kontakte lege om smertene vedvarer. Usikker på om det far noe effekt hvis du bre tar av og til, men jeg orker ikke løpe i halvsøvne ned på kjøkkenet for å hente den midt på natta, så de ammingene der foregår uten :)
Fant en tråd på april, og der var det ei med akkurat samme "problem" som meg, så jeg dro og kjøpte det nå i kveld. Skal se om det blir noe endring på Konrad i forhold til søvn osv. Han kaver en del og har vanskelig for å sovne alene. Var ikke sånn før. Det hadde hjulpet for henne :)
Skjønner at du ikke gidder å løpe ned å hente når du ikke MÅ, men det har nok en effekt ja når hun får det resten av døgnet. Håper du ikke må kontakte lege eller noe, men at ting bare løsner :)

Er det bare min baby, eller merker dere også mer gulp ved bruk av minifom?

Mini gulper ikke, foreløpig..

I går brukte jeg sikkert over 10 gulpekluter, skiftet klær på frøkna 4-5 ganger, samt byttet 2 topper og bukser selv! Har vært en del mer enn vanlig de siste to dagene. Kanskje det er MME. Bruker HIPP. Hvilken bruker du? Kanskje jeg skal prøve å bytte merke. Har jo lest at de normalt gulper mindre når de får MME.

Oj, da har hun gulpet mye stakar :( Jeg bruker Nan, men han har stort sett alltid gulpet lite. Når han gulper så kommer det en del, men aldri sprutgulp heldigvis. Kanskje du kunne prøvd Nan?
Jeg begynte å bruke minifom på lillemann fredag kveld, og han hadde en del vondt i magen i går. Vet ikke om det kom av den eller av noe jeg har spist (ammer jo også), men det løsnet i hvertfall i magen og han hadde 4 bæsjebleier og ende flere tissebleier.

Jeg gir før hvert måltid, siden hun sliter enormt med magen hvis jeg hopper over en gang.

Hun nekter å amme (takk til den jordmora som flere ganger tvang puppen i henne på sykehuset og ga henne fullstendig angst...), så jeg må stå opp for å blande MME midt på natta uansett...

Back
Topp