Dere som har blitt satt igang...

Desemberbaby86

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Dere som har blitt satt igang på overtid, hvordan ble dere satt igang, hvor lang tid tok det før dere fødte og hvilke erfaringer har dere fra det?

Jeg har fått time til igangsettelse på mandag, da med ballong. Fikk beskjed om at jeg vil bli sendt hjem igjen, for så å komme tilbake på tirsdagen. Syns det er lenge å vente på mandagen nå, og liker ikke helt det at jeg eventuelt blir sendt hjem igjen også...

Jeg var moden, så trengte ikke ballong. Fikk piller som skulle trigge videre modning. Når man får piller blir man ikke sendt hjem, men blir innlagt. Det kan være kjedelig nok det :p Når du får ballong kommer du til å få beskjed om å komme tilbake hvis den detter ut innen tirsdag. Da betyr det at den har effekt og kroppen er klar for neste steg. Hvor langt på vei er du på mandag?

Jeg var moden, så trengte ikke ballong. Fikk piller som skulle trigge videre modning. Når man får piller blir man ikke sendt hjem, men blir innlagt. Det kan være kjedelig nok det :p Når du får ballong kommer du til å få beskjed om å komme tilbake hvis den detter ut innen tirsdag. Da betyr det at den har effekt og kroppen er klar for neste steg. Hvor langt på vei er du på mandag?
Ja, jeg leste litt om sånn ballong på nett nå å, forstod det som at det er noe de bruker kun hvis man ikke er moden.
Er 42 uker på mandag, 11 dager over da...
Hadde håpet på å få en time i løpet av helgen, syns det er lenge å skulle gå fire dager til nå, men de hadde ikke kapasitet før på mandag. At han kommer av seg selv har jeg gitt opp, kommer ikke til å skje noe her før jeg eventuelt blir satt igang...

Dere som har blitt satt igang på overtid, hvordan ble dere satt igang, hvor lang tid tok det før dere fødte og hvilke erfaringer har dere fra det?

Jeg har fått time til igangsettelse på mandag, da med ballong. Fikk beskjed om at jeg vil bli sendt hjem igjen, for så å komme tilbake på tirsdagen. Syns det er lenge å vente på mandagen nå, og liker ikke helt det at jeg eventuelt blir sendt hjem igjen også...

Sniker! Jeg ble satt i gang med ballong (men var på sykehus fordi jeg hadde svangerskapsforgiftning, ellers kunne jeg reist hjem). Man blir sendt hjem for å vente på effekt, men det er jo bedre å være hjemme og vente enn på sykehus. De vil ha en viss modning før man går videre med tabletter. Hos meg hadde ballongen rask effekt, fikk rier etter 15 min og den datt ut etter noen timer. En i gangster fødsel kan være langvarig og krever oftere ks eller tang/vakuum. Kan også ta noen døgn før aktiv fødsel er i gang (hos meg skjedde det raskt og på ballong, men tror ikke det er vanlig. Gikk dog tregt med aktiv fødsel hos meg tross drypp og at vannet var tatt....)

Ja, jeg leste litt om sånn ballong på nett nå å, forstod det som at det er noe de bruker kun hvis man ikke er moden.
Er 42 uker på mandag, 11 dager over da...
Hadde håpet på å få en time i løpet av helgen, syns det er lenge å skulle gå fire dager til nå, men de hadde ikke kapasitet før på mandag. At han kommer av seg selv har jeg gitt opp, kommer ikke til å skje noe her før jeg eventuelt blir satt igang...

Jeg hadde det på samme viset, var 8 dager over og sikker på at mini aldri ville komme på egen hånd da jeg ikke hadde noen som helst tegn. Men plutselig neste natt, mens jeg lå våken og var sur av at jeg aldri fødte, satt det i gang av seg selv! Så ikke mist motet! :)

Håper det bare starter av seg selv i løpet av helgen!! Jeg hadde ingen tegn med nr.1. Nå gikk ikke jeg over.. Men var overbevist om at jeg kom til å gå over nettopp fordi jeg ikke kjente noe til nært forestående fødsel. Så det er håp;)

Jeg ble igangsatt tre uker før termin, men var ganske modent, så jeg slapp ballong. Hadde 3-4 cm åpning, så ble strippet og fikk en modningspille. Den ga meg bare kynnere, så etter et par timer tok de vannet. Da gikk det fort fremover, begynte med rier etter noen få minutter, og litt over en time senere var mini født. Ble forøvrig igangsatt med forrige og, da var mormunn myk og flat, men ikke åpning. Da fikk jeg også modningspille, og fødte ca 4 timer etter innsett av den.

Jeg ble igangsatt tre uker før termin, men var ganske modent, så jeg slapp ballong. Hadde 3-4 cm åpning, så ble strippet og fikk en modningspille. Den ga meg bare kynnere, så etter et par timer tok de vannet. Da gikk det fort fremover, begynte med rier etter noen få minutter, og litt over en time senere var mini født. Ble forøvrig igangsatt med forrige og, da var mormunn myk og flat, men ikke åpning. Da fikk jeg også modningspille, og fødte ca 4 timer etter innsett av den.
Her har det ikke skjedd noe mer, så regner med at det blir igangsettelse på mandag. Spent på om kroppen er blitt mer moden til da, eller om jeg må ha ballong... Hadde håpet kroppen skulle fikse dette på egenhånd, men har gitt opp...

Jeg ble igangsatt 6 dager før termin. Var såpass moden og hadde nok åpning til at de bare tok vannet mitt. 5 min etter startet riene for fullt og 4 timer etter var lillegull ute. :-)

Jeg ble igangsatt med ballong fem dager før teemin forrige gang, og da datt ballongen ut etter 3-4 timer og gutten var ute åtte timer etter.

Denne gangen, to uker før termin, prøvde de å sette meg i gang med ballong, men jeg var for moden og ballongen datt ut med en gang. Jeg fikk da tablett som ga meg kynnere, men det førte ikke til noe fremgang. Rundt seks timer etter tredje tabletten var det klart til at vannet kunne tas.
Dette ble dessverre ikke gjort før ni timer senere. Fra vannet ble tatt og til gutten var ute tok det ti timer, tre timer fra 4 cm til han var ute.

For meg fungerte ballongen absolutt bedre enn tablettene, men regner med det er individuelt.

Ble satt i gang etter vannavgang dagen før. Ble satt i gang med drypp! Tok da 1t og 40 min før barnet var ute! 1 t og 30 min med rier, så det gikk fryktelig fort!!

Sniker, satt ballongkateter onsdagen, lå hjemme med rier som ga seg på kvelden. Time på sykehuset kl.18 neste dag(torsdag) da var jeg såpass moden at de tok vannet. Skjedde ikke så mye mer, så fikk epidural og drypp.. Fredag 13.55 var hun ute.. så det tok tid gitt. De måtte avbryte dryppet 2 ganger da hjerterytmen hennes sank da de satte det opp. Så da var det rykk tilbake til start et par ganger.

Sniker, satt ballongkateter onsdagen, lå hjemme med rier som ga seg på kvelden. Time på sykehuset kl.18 neste dag(torsdag) da var jeg såpass moden at de tok vannet. Skjedde ikke så mye mer, så fikk epidural og drypp.. Fredag 13.55 var hun ute.. så det tok tid gitt. De måtte avbryte dryppet 2 ganger da hjerterytmen hennes sank da de satte det opp. Så da var det rykk tilbake til start et par ganger.
Jeg blir nok satt igang med ballong i morgen tidlig, med mindre det skjer noe i dag (noe som er tvilsomt...). Hvor mange dager var du over da du ble satt igang? Og hvor lang tid tok det fra du fikk satt inn ballongen til du merket noe?

Jeg blir nok satt igang med ballong i morgen tidlig, med mindre det skjer noe i dag (noe som er tvilsomt...). Hvor mange dager var du over da du ble satt igang? Og hvor lang tid tok det fra du fikk satt inn ballongen til du merket noe?

Jeg var 9 dager på overtid da i følge OUL, selv mente jeg hele tiden jeg var noen dager kortere på vei. :-) Så hun kom 11 dager over termin. Pga overvekt så hadde jeg hyppige kontroller på slutten, var veldig forskjellig hvor agressive legene var med tanke på igangsetting. "Vi setter deg i gang til mandag" "tenker vi tar en vurdering til mandag".. Da mandagen kom ville den legen jeg fikk da sette i gang, men da hadde jeg forberedt meg på onsdagen som den siste legen hadde nevnt.. Jeg fikk vilja mi :-P

Det tok bare et par timer før riene startet, og de kom såpass tett som 6 min mellom en periode.. Men så dabbet det bare av på kvelden.. På kontrollen dagen etter så trengte de bare dra lett i ballongen før den kom ut.

Back
Topp