Dere som har blitt gravid igjen etter Ma eller Sa

Lake

Forelsket i forumet
Hvordan gikk det neste gang? Måtte dere prøve lenge? Ble dere fulgt ekstra opp med tul eller måtte dere gå å vente helt til oul? Mistet dere flere ganger eller satt spiren på neste forsøk?
 
Her var begge ivf, så litt annet enn å prøve selv da. Måtte vente til syklus nr 2 pga vanlig ventetid klinikken. Var MA og måtte hasteopereres fordi kroppen ikke klarte kvitte seg med alt med cytotek.
Ble gravid igjen og hadde ukentlig ultralyd i 1.trimester. pluss at jeg ble innlagt med blødninger o uke 6/7.. er 36 uker nå på lørdag.
 
Her var begge ivf, så litt annet enn å prøve selv da. Måtte vente til syklus nr 2 pga vanlig ventetid klinikken. Var MA og måtte hasteopereres fordi kroppen ikke klarte kvitte seg med alt med cytotek.
Ble gravid igjen og hadde ukentlig ultralyd i 1.trimester. pluss at jeg ble innlagt med blødninger o uke 6/7.. er 36 uker nå på lørdag.
Uff stakkars da har du måtte gjennomgå litt:Heartred flott at du er gravid igjen nå og ikke lenge til termin. Lykke til.
 
Ventet ca 1 syklus hver gang. Blir lett gravid. :) Jeg blir tett fulgt opp nå med UL og sykemelding, men har mistet 3 ganger. Er bare 6 uker gravid nå, så tidlig å si ennå hvordan det går. Har hatt 1 SA, 1 BO og 1 MA. Hatt 2 utskrapninger. :)
 
Ventet ca 1 syklus hver gang. Blir lett gravid. :) Jeg blir tett fulgt opp nå med UL og sykemelding, men har mistet 3 ganger. Er bare 6 uker gravid nå, så tidlig å si ennå hvordan det går. Har hatt 1 SA, 1 BO og 1 MA. Hatt 2 utskrapninger. :)
Oi stakkars deg, det hørtes tøft ut å måtte gå igjennom dette så mange ganger:Heartred så bra at du blir fulgt så opp med sykemelding og ul. Skal krysse fingrene for at det går denne gangen:Heartred
Kjenner jeg gruer meg til å prøve på nytt, for vet ikke om jeg vil klare å gå igjennom nok en MA om det skulle skje en gang til:crybaby2
 
Ble fulgt hos gyn etter andre aborten (hadde en sa hvor de mistenkte at det satt i eggstokken) som var svangerskap uten foster.
Hadde mange kjemiske og tidlige spontanaborter så endte med masse støttemedisiner. Hadde flere ul i første trimester da jeg til slutt beholdt spira.
 
Brukte 1 år på første graviditet. Så brukte vi to år til og 4 SA/MA til før spiren satt...
 
Fikk først en gutt som satt på første forsøk! :)

Med nr 2 tok det 2 år og 4 aborter på rad før det nå ser ut til å gå bra med jenta i magen :) er i uke 26 nå. ❤️
Det er vondt og tungt, men det er også utrolig hva man kommer seg gjennom når man må!

Mest sannsynlig går det bra for deg neste gang ❤️
 
:Heartred:Heartred
Oi stakkars deg, det hørtes tøft ut å måtte gå igjennom dette så mange ganger:Heartred så bra at du blir fulgt så opp med sykemelding og ul. Skal krysse fingrene for at det går denne gangen:Heartred
Kjenner jeg gruer meg til å prøve på nytt, for vet ikke om jeg vil klare å gå igjennom nok en MA om det skulle skje en gang til:crybaby2
Det skjønner jeg veldig godt :Heartred jeg var ikke helt klar psykisk selv nå, så fikk litt sjokk da jeg fikk positiv graviditetstest før jeg trodde el var kommet. Men nå ser jeg bare fremover :) Det ble også enklere for meg psykisk, til tross for mange bekymringer så tidlig selvsagt, å bli gravid igjen. Synes det er så mange i min krets som er gravide nå. Jeg klarte rett og slett ikke å være sammen med dem, fordi jeg tenkte, og synes det var så forbanna urettferdig at de fikk det jeg hadde mistet, og så lett!! Men nå er det faktisk lettere, og folk tør å spørre meg hvordan det går :Heartred før var det kun fokus på de gravide, og ikke jeg som faktisk trengte støtten.
Ta vare på deg selv :Heartred det er lov å være sinna, lei seg og kjenne på følelsene. Det er ikke noe fasit svar på når man skal prøve på nytt :) Det er det kun dere som må finne ut av. Ta hensyn til følelsene dine! Masse lykke til :Heartred
 
Jeg er gravid igjen nå ser d ut til, men bare 3+4 så nå tror j dagene kommer til å gå sakte de neste ukene ..

Første EL etter ma. Så ved 4 uker d akkurat 4 uker siden j fikk cytotec pga ma.

Krysser fingra for at dette blir ett normalt svangerskap.
 
Jeg er gravid igjen nå ser d ut til, men bare 3+4 så nå tror j dagene kommer til å gå sakte de neste ukene ..

Første EL etter ma. Så ved 4 uker d akkurat 4 uker siden j fikk cytotec pga ma.

Krysser fingra for at dette blir ett normalt svangerskap.
Så godt å høre:Heartred skal krysse fingrene for deg, trenger å høre noen solskinnshistorier nå:Heartred
 
Så godt å høre:Heartred skal krysse fingrene for deg, trenger å høre noen solskinnshistorier nå:Heartred

Takk:) det skjønner jeg!!! Noe skikkelig dritt når det har gått galt og en vil bli ferdig m sa/ma og komme seg videre..
 
Lurer veldig på det samme! Så følger denne tråden :Heartred
 
2 SA og 1 EXU på 9 måneder.. deretter gikk det over ett år før jeg ble gravid igjen.. men nå sitter den, 23+5 idag.. har blitt fulgt opp med 2 private TUL før ordinær, og en ekstra UL etter OUL foreløpig:)
 
Back
Topp