dere som har blitt aleneforeldre

x1x*mammantilprinsene*

Forumet er livet
Hvordan klarer dere det? er det ikke mye papirarbeid, og hvordan går man frem? hvor lang tid tar det før man kan begynne å se itte leilighet osv???

Har flere venniner som nå er blitt alenemødre, og de føler seg litt lost i alt papirarbeidet..

vet du, har jeg og tenkt på... hvordan gjør man det liksom? 

Ta en titt på alenemor/alenefar, der står en del tips og erfaringer[:)]

hva gjør man om man ikke har jobb da? og har et hus i tillegg som man er medeier på?

ok, sosialen er nav eller?[8|]

[:)]

Tror det er litt forskjellig fra sted til sted.....og bydel.

Altså om det er NAV.

ORIGINAL: *mammantilprinsene*

ok, sosialen er nav eller?[8|]

det og lurte jeg på engang... de har søknader på nav kontorene[:)]

ORIGINAL: *mammantilprinsene*

Hvordan klarer dere det? er det ikke mye papirarbeid, og hvordan går man frem? hvor lang tid tar det før man kan begynne å se itte leilighet osv???

Har flere venniner som nå er blitt alenemødre, og de føler seg litt lost i alt papirarbeidet..

tingen er å ta ett steg om gangen [;)]
da jeg ble alene følte jeg at verden, bokstavelig talt, raste sammen. Jeg visste at et brudd var det eneste rette, men likevel så er det jo tøft - og oppå det hele så kommer alle de økonomiske bekymringne og øvrige formaliteter som må fikses..

MEN tar en det steg for steg - en ting om gangen, så går det seg til.
leste mye på nav sine hjemmesider om rettigheter, på aleneforeldreforeningen sine nettsider og ikke minst inne på aleneforeldreforumet her på BV. Man blir fort en 'mini ekspert' og sakte men sikkert føler man at man får mer tak rundt livet sitt igjen.

Og etter at det har raknet, så kan det bare gå oppover.
Jeg følte jeg gradvis fikk mer og mer kontroll , nå, etter noen mnd, så har jeg et helt nytt liv.

Mekling hos familievernkontoret er nr.1 , videre er det å søke om evt. støtte fra NAV, kanskje bestille time hos en rådgiver der for å få opplyst sine retter, gjorde jeg. Videre, se etter leilighet - få hjelp fra folk som står rundt deg til barnepass osv. det går seg til , til det bedre, etterhvert [:)] 

Jeg tror muligens du må selge huset før du får penger...

Back
Topp