Dere som har bil

Vi har stasjonsvogn. Og bilen fremstår jo egentlig som stor, men når vi er så høye og med comfort setene så blir det ikke mye plass igjen.

Akkurat samme som vår da. Nå kjenner jeg det blir spennende å se hvor god/dårlig plass det blir [emoji28]

Volvo s40, 09 modell for øyeblikket, planen er at vi skal kjøpe en stasjonsvogn, har kjøpt emmaljunga nxt90 så vi får inn vogna i denne bilen så haster ikke med ny bil men ønsker jo å ha litt ekstra plass utenom [emoji4] Ingen barn fra før!

Vi har Toyota Audis stasjonsvogn (hybrid), 2016modell. Foreløpig har vi easywalker vogn, og får plass til overraskende mye, men vi har jo sportsdelen på ;) Når bag blir tatt i bruk igjen, får vi jo litt mindre plass :) helt ok størrelse på bilen, vi er fornøyde :)

Vi har selv kjøpt Kia Optima Stasjonsvogn som konebil/familiebil :) Bagasjerommet er stort og det er plass til både understell og bag i høyden, sånn at vi også har plass til litt ved siden av :) Baksetet er også romslig.

Hadde Golf 5 fra før og det gikk akkurat med vogna (Emmaljunga Mondial De Luxe) men det ble ikke akkurat noen familiebil og planen var uansett å bytte den ut med en nyere modell i år. Mannen hadde en Kia Optima Sedan fra før men Sedan og barnevogn ble ikke noe bedre.
Vi har en wv Passat 08, den har vi god plass fremme med recaro sete i. Får fint inn Emmaljunga Edge duo, men bilen begynner å bli gammel så vi har sett på Kia optima syns den virket romslig, nå som vi skal ha to barneseter bak. Er dere fornøyd? Har dere hybrid eller "vanlig"

Vi har en wv Passat 08, den har vi god plass fremme med recaro sete i. Får fint inn Emmaljunga Edge duo, men bilen begynner å bli gammel så vi har sett på Kia optima syns den virket romslig, nå som vi skal ha to barneseter bak. Er dere fornøyd? Har dere hybrid eller "vanlig"

Vi er kjempefornøyd så langt! Vi har valgt GT-Line med alt av utstyr og det er rett og slett bare helt konge :) Fantastisk god å kjøre og kjempegode seter! Nå har vi ikke barn fra før og erfaring med hvor mye plass man trenger men vi får som nevnt barnevogna inn begge veier i høyden og plass til litt ved siden av og baksetet virker veldig stort og romslig. Den er en av de største i klassen av stasjonsvogner så veldig mye mer plass tror jeg uansett ikke man får. Vi har kjøpt diesel. Vi prøvekjørte hybrid-varianten men på grunn av batteriet ble bagasjerommet så lavt og vogna gikk ikke i høyden. Den gikk bare såvidt i bredden, optimalt sett måtte understellet stå på høykant. Så vi synes den ble for liten. Utstyrnivået i hybriden er også noe lavere, det er mer enn nok altså men det ble stusselig sammenlignet med GT-Line :) GT-Line er ganske dyr helt ny men vi sparte 100 000 på å kjøpe en demobil som har gått 6000. Mannen har som nevnt en 2015-modell fra før, i hybrid, da, og den har vi vært veldig fornøyd med! Man får veldig mye bil for pengene og Optima har virkelig tatt seg opp ift hva Kia hadde før :)

Vi har Toyota avensis stasjonsvogn. [emoji4] Veldig god plass! Men skal uansett prøve å få kjøpt en relativt lett vogn, for har problemer med kne, og da er det greit å løfte minst mulig. Vurderer emmaljunga nxt60, men har bare prøvd nxt90 i butikk enda. Synes vogn er vanskelig!

Ford smax sjuseter. God plass når man har tre fire unger men blir trangt nå og ikke plass til vogn...

Vi har en Toyota auris hybrid stasjonsvogn og vi venter barn nr 2 og vi har ganske god plass synes vi.
Vi har nå TFK joggster twist vogn og forsette med dette med nestemann som kommer i desember.

Vi er kjempefornøyd så langt! Vi har valgt GT-Line med alt av utstyr og det er rett og slett bare helt konge :) Fantastisk god å kjøre og kjempegode seter! Nå har vi ikke barn fra før og erfaring med hvor mye plass man trenger men vi får som nevnt barnevogna inn begge veier i høyden og plass til litt ved siden av og baksetet virker veldig stort og romslig. Den er en av de største i klassen av stasjonsvogner så veldig mye mer plass tror jeg uansett ikke man får. Vi har kjøpt diesel. Vi prøvekjørte hybrid-varianten men på grunn av batteriet ble bagasjerommet så lavt og vogna gikk ikke i høyden. Den gikk bare såvidt i bredden, optimalt sett måtte understellet stå på høykant. Så vi synes den ble for liten. Utstyrnivået i hybriden er også noe lavere, det er mer enn nok altså men det ble stusselig sammenlignet med GT-Line :) GT-Line er ganske dyr helt ny men vi sparte 100 000 på å kjøpe en demobil som har gått 6000. Mannen har som nevnt en 2015-modell fra før, i hybrid, da, og den har vi vært veldig fornøyd med! Man får veldig mye bil for pengene og Optima har virkelig tatt seg opp ift hva Kia hadde før :)
Etter det vi har sett av den så virker den perfekt til vårt bruk. Har bare sett i hybriden og den var jeg ikke imponert over bagasjerommet. Vi vet ikke helt om vi ønsker hybrid eller ikke. Men virker som mye bil for pengene !

Etter det vi har sett av den så virker den perfekt til vårt bruk. Har bare sett i hybriden og den var jeg ikke imponert over bagasjerommet. Vi vet ikke helt om vi ønsker hybrid eller ikke. Men virker som mye bil for pengene !

Nei, det var ikke vi heller. Det er betraktelig endel større i diesel-varianten, jeg lurer på om det var 100 liter. Vi har i hvert fall god plass i den.

Akkurat samme som vår da. Nå kjenner jeg det blir spennende å se hvor god/dårlig plass det blir [emoji28]

Mest sannsynlig så går i hvertfall beinplassen bra, vi er jo litt høyere enn dere.. :P Ikke så alt for mye, men nok til at beinplass problematikken er vekke. Pluss vi kunne jo valgt uten isofix på bilsetene, da ville vi spart noen cm der også, men vi ønsket isofix, så får heller sitte litt trangt. Og i bagasjerommet så kommer det vel også litt an på hva vogn man har valgt.

Vi hadde med oss bilen når vi valgte sete, fikk prøve modeller hos butikken, var stor forskjell på de forskjellige modellene. Vi har en emmaljunga edge duo vogn. Den går greit inni, men som sagt så må vi ta baggen av understellet for å få den inni :)

Har bestilt e-golf med ekstra nedsenket bagasjerom. Vil få plass til Emmaljunga Mondial Duo ved å ta av bag/sportsdel, uten å ta av vognene.
Går virkelig det? Har du prøvd? Har en e-golf men nedsenkbart bagasjerom, men mondialen får så vidt plass i A4'en vi har:confused:

Går virkelig det? Har du prøvd? Har en e-golf men nedsenkbart bagasjerom, men mondialen får så vidt plass i A4'en vi har:confused:

Jeg får den i hvert fall inn i en 2008 mod. Golf 5, og E-Golfen er vel til og med litt større :)

b66c85202541e9ecac00bbfda291ee44.jpg

Jeg får den i hvert fall inn i en 2008 mod. Golf 5, og E-Golfen er vel til og med litt større :)

b66c85202541e9ecac00bbfda291ee44.jpg
Se der ja! :) fikk du den inn med sittedelen også? Så fint, trodde ikke det gikk :)

Åj, denne ble postet veldig mange ganger, aner ikke hva som skjedde :/

Se der ja! :) fikk du den inn med sittedelen også? Så fint, trodde ikke det gikk :)

Åj, denne ble postet veldig mange ganger, aner ikke hva som skjedde :/

Det har jeg ikke testet men jeg ser for meg at den tar litt mindre plass så det bør gå det også :)

Jepp, vi testet en bil vi prøvekjørte før vi bestilte den. Men vi måtte bestille den UTEN ekstra høyttalere og greier bak, for å få den dyp nok. Men det gikk akkurat på centimeteren.

Vi har en Caravelle. Trenger ikke slå sammen vognen.
Neste måned får vi en tesla X, men da må vognen slåes sammen.

Back
Topp