Dere som har bil

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hvilken bil har dere? Har dere god eller dårlig plass? Hvilken barnevogn har dere valgt/tenker dere på? Har dere barn fra før?

Har Mazda 6, 13-modell.
Forsåvidt god plass i bilen, har hatt en av de største bakovervendte stolene, besafe izi plus, til storebror. Ikke god plass til den som sitter foran, men det går. Har også hatt cybex sirona og da er det helt greit.
Bagasjerommet er ikke direkte lite, men litt vanskelig å utnytte. Hadde emmaljunga Edge duo sist (har den ennå og da), ikke noe problem å få inn vogna, men får ikke plass til en passelig stor koffert f.eks i tillegg. Det som skal med må fordeles over, under og rundt vogna, men da er det plass til ganske mye altså.
Har kjøpt en Babyjogger Summit x3 i tillegg nå, men det er mer pga egenskapene til vogna enn plassen i bilen.

Vi har Ford Focus (ikke stasjonsvogn), 2012 modell.
Har kjøpt Emmaljunga Edge Duo med samme understell som du har, den går akkurat inn i bagasjerommet. Så er ikke plass til mye mer, men vi tenker at det går bra. Vi prøver ihvertfall så får vi heller bytte etterhvert dersom det blir for trangt.
Er første barnet. :)

Vi har en BMW 530. For oss som er så lange så er det skrekkelig dårlig plass inni bilen, jeg sitter helt med beina i dashbordet med barnesetet bak. (Jeg er 189, og han 192) Og bagasjerommet er ikke til å skryte av heller, vi har en emmaljunga edge duo og må ta av bagen fra understellet og sitte det ved siden av hverandre for å få det inni. Kommer ikke til å bli denne bilen igjen ved ny bil. (Bilen er fantastisk å kjøre, men ikke praktisk i forhold til våres str og alt som kommer med en baby)

Jeg har Volvo V70, 2016 model. Veldig fornøyd med plass i baksetet og bagasjerom. Skal ha bugaboo buffalo og har framdeles god plass:happy: Mens mannen holder på å bytter til Golf GTE hybrid da det er mer lønnsomt til jobben hans. Har ikke testa den i forhold til babysete eller vogn, men kommer hovedsakelig til å bruke Volvoen når mini er med.
Lurer også på om vi investerer i bugaboo bee til senter og reisevogn for å spare buffaloen.

Har hyundai i30 CW, og har Britax go next. Har hundebur og plass til vogna i baki, men må da ta et hjul av vogna:)

Har en BMW 5-serie stasjonsvogn.
Vet ikke om vogna passer godt inni bagasjerommet enda, men håper det! Vogna er TFK twin adventure. Tror det skal være plass altså. Også blir det 2 maxi-cosi barneseter i baksetet. Har ikke prøvd de heller [emoji15] satser på at det går bra. Ingen barn fra før.

Vi har en Opel Astra 2012. En av de største stasjonsvognene! Og vi har god plass med en Emmaljunga Edge Duo som vi har til eldste :)

Har også en Peugeot 307 (sånn liten, på str med golf). Der går det ikke mye mer enn vogna [emoji14]

Hadde golf 5, måtte selge den når jeg ble gravid med førstemann, kjøpte bmw 320 touring, har lyst på ny bil men kan ikke kjøpe alt man har lyst på [emoji23]
Passer helt fint med emmaljunga edge duo i bagasjerom [emoji4] har 1 barn fra før[emoji4]

Vi har Volvo 940 95-modell, stasjonsvogn. Billig og stødig bil med god plass ;)

Har e-golf og får akkurat plass til baby jogger city elite i bagasjerommet uten å ta av hjula. Om vi skal bort en helg må hjulene av og litt bagasje plasseres inni bilen, men det går:) spent på hvordan det blir med to smårollinger når den tid kommer. Kanskje jeg må kjøpe takboks:p

Har bestilt e-golf med ekstra nedsenket bagasjerom. Vil få plass til Emmaljunga Mondial Duo ved å ta av bag/sportsdel, uten å ta av vognene.

Vi har selv kjøpt Kia Optima Stasjonsvogn som konebil/familiebil :) Bagasjerommet er stort og det er plass til både understell og bag i høyden, sånn at vi også har plass til litt ved siden av :) Baksetet er også romslig.

Hadde Golf 5 fra før og det gikk akkurat med vogna (Emmaljunga Mondial De Luxe) men det ble ikke akkurat noen familiebil og planen var uansett å bytte den ut med en nyere modell i år. Mannen hadde en Kia Optima Sedan fra før men Sedan og barnevogn ble ikke noe bedre.

Vi har akkurat byttet fra Ford focus stasjonsvogn (2004) til Ford galaxy. I focusen var det god bagasjeromsplass, fikk plass til simovogna, med baggen på og bagasje ved siden av. Litt trangt når vi hadde besafe (stol nr 2) til guttungen for den som satt fremme, men det gikk. Nå må vi ha tre bilstoler (han er 6) og bilen sang på siste verset. Stod mellom s-Max og galaxy, men endte opp med sistnevnte. Nå bør vi ha plass til både oss selv, tvillingene som kommer, vogn og svigermor.

Har en AudiA4 stasjonsvogn. Har god plass til vogna. Men med 3 barn blir det for trangt inni bilen.
Vi har plan om å bytte når lille må over i bilsete nr 2.

Vi har en BMW 530. For oss som er så lange så er det skrekkelig dårlig plass inni bilen, jeg sitter helt med beina i dashbordet med barnesetet bak. (Jeg er 189, og han 192) Og bagasjerommet er ikke til å skryte av heller, vi har en emmaljunga edge duo og må ta av bagen fra understellet og sitte det ved siden av hverandre for å få det inni. Kommer ikke til å bli denne bilen igjen ved ny bil. (Bilen er fantastisk å kjøre, men ikke praktisk i forhold til våres str og alt som kommer med en baby)

Har dere stasjonsvogn eller sedan?
Ser ut som vi har ganske lik bil, men syns ikke det er dårlig plass i vår. Men så har vi ikke prøvd med barneseter og vogn enda da... også er vi 173 og 177 sånn cirka.

Vi har en Skoda Octavia stasjonsvogn nå, men sikler på en superb stasjonsvogn, som jeg håper vi får kjøpt om ikke alt for lenge:) Finansieringa er egentlig i boks, mangler bare å finne bilen, om vi ikke kjøper den ny :)
Har kjøpt Emmajunga Edge Duo, og har i tillegg hundebur som skal med :) I Octavia'n går det helt greit, men du kan ikke ha med veeeldig mye mer bagasje, eller mange andre mennesker. I Superb'n går det vesentlig bedre!

Vi har en Volvo V70 og skal ha Babyjogger City Elite. Er ikke bekymret for baggasjeplass, men er spent på hvordan det blir med 3 seter i baksetet. [emoji28]

Er det noen flere med V70 og (snart) 3 barn?

Har dere stasjonsvogn eller sedan?
Ser ut som vi har ganske lik bil, men syns ikke det er dårlig plass i vår. Men så har vi ikke prøvd med barneseter og vogn enda da... også er vi 173 og 177 sånn cirka.

Vi har stasjonsvogn. Og bilen fremstår jo egentlig som stor, men når vi er så høye og med comfort setene så blir det ikke mye plass igjen.

Back
Topp