Dere som har barn...

ella1

Gift med forumet
som faktisk SOVER om natten...HVA er oppskriften??
Jeg er nemlig så trøtt at jeg spyr snart[:'(]

her er vi oppe klokken ett o holder det gående til langt ut på formiddagen.....I need my sleeeeeeeeeep!!!
Regnet med at det ble mindre søvn med barn altså-...regnet bare ikke med at det ikke ble noe

Zzzzzzzzzzzzzz

Trikset her var tidligere leggetid. Her er det kveld mellom 18 - 18.30...Noe senere og det blir bare tull.....
Og en peride med sukkervann! Duppet smokken hennes når hun våknet slik hun skulle holde den i munnen litt lenger slik hun sovnet.... [;)]
Og rutiner, rutiner, rutiner......

Føler med deg! Håper du får avlastning......

Uff, jeg føler så med deg Ella [:(] Du fortjener en god natts søvn snart :)
Jeg vet faktisk ikke hva vi gjør riktig for at Simen skal sove om natta, han har bare vært snill og gjort det nesten hele tiden. Så vi har vært utrolig heldige.
Dessverre så er det nok sånn at noen barn er mer urolige om natta [&:] Men, de sier jo at man aldri får 2 like barn så neste gang får sikkert du en sovebaby og jeg en urokråke [8D]

Mange klemmer til deg snuppa!
Ps. jeg kan ta med meg lille Willi hjem på tirsdag vettu, så kan han sove hos meg [;)] Så kan du ta Simen :)

Nei, vi leker mye med henne om kvelden, bader henne i varmt bad av og til da.

Så er vi veldig rolige og avslappa før hu legger seg, da blir a ikke så oppjaga og gira. Skifter på henne, gir henne smokken, nattnuss på skinnet og legger henne ned. Skriker a så venter jeg 1 min går inn igjen gir henne smokken går ut igjen. Om det ikke fungerer så synger jeg henne i søvn[:)]

Uff venne !! Det høres veldig slitsomt ut!!

Jeg har desverre ingen gode råd!
Her legger vi henne med en gang vi ser hun er trøtt! ALt mellom 19 og 20!
Hun får grøt rett før hun legger seg,..

nei jeg vet ikke jeg altså!

Vi kan bytte ei stund da vettu...du kan få Ida Sofie ei stund, hun vil bare at mat 3-4 ganger om natta[:)]

her er det ikke noe soving.. så har heller ingen råd.. prøvd å innføre rutiner og alt, men nei..

ORIGINAL: Lykkepia

Her er trikset rutiner ,rutiner , rutiner ..

Her er noe jeg gjør :
* Legge han i senga til faste tider på dagen ( altså , faste klokkeslett blir det ikke siden han ikke sover til samme klslett hver dag , men like mange timer mellom ofte )
* Spise til nogenlunde faste tider på dagen
* Grøt på kveldstid - 2 timer etter melk , så han ikke er skrubbsulten
* Melk i senga
* Synger for han , ligger og koser kvarter - 20 min før han legges i senga , døsig , ikke har sovna for da våkner han fort ..
* Har en spilledåse som betyr natta , den spiller jeg ikke av utenom når han skal sove ( både dagtid og kveldstid)
* Smokk og koseklut
* Tar han ikke opp om natta om han våkner ,første gangen..
* Våkner han igjen tar jeg han opp , får han til å sovne .. Også legger jeg han ned igjen ..
* Helt mørkt rom! Ikke skru på lyset i det hele tatt om natta.
* IKKE legger jeg han i senga vår om natta ,for da er det gjort ..

Alle disse tingene har vi i det siste fått rutine på , og i natt som han for første gang hele natta ... !!

Er kanskje ikke så lurt å venne dem for mye til å få melk på senga, for når tennene kommer, er det ikke så lurt med melk etter tannpuss! Da ville jeg heller tatt melken i stuen, og så kost litt ekstra! [:)][:)]Høres ut som dere har funnet en veldig bra oppskrift for å få lille skjønningen til å sove![:)]

de er så forskjellige disse små...
noen sover bedre på mme og grøt da, men ikke alle..

her våkner hun ca hver 3 time for mat, men sovner igjen med en gang.. så det hjelper bra=)

Uff, jeg føler sååå med deg!![:(][:(] Sånn hadde vi det de første 3mnd, og plutselig fra en dag til en annen begynte hun å sove. Håper at det ordner seg av seg selv for dere og snart!

Det jeg gjør nå er å legge henne mellom 19 og 19.30. Synger nattasang og gir mat, da sovner hun etter en kvart pupp (sikkert dumt å la henne sovne på den måten, men det fungerer ihvertfall veldig bra[;)]). Så våkner hun innen en time, og da vugger jeg henne i søvn. Så våkner hun igjen rundt 21.30. Da spiser hun masse, også legger jeg henne våken i senga. Vugger på senga til hun slutter å sutre, også går jeg ut av rommet. Da sovner hun for natta. Oppe 2 ganger for mat, også våkner hun i 9-tiden[:)]

Har du forresten prøvd MME eller MM med kamillete i til natta? Vet det har virka på mange av barna til vennindene mine. Evt trekke en tepose i vannet som man lager grøt av.... Vært et forsøk. Er jo bare å få snudd rutinen ofte, de er rare sann, vant med og våkne og vere våken på natta han nå... [8|][&:]

Takk for tips o råd! Tror nok bare vi må la det gå seg til,men er FRYKTELIG slitsomt!! Også denne sutringen da[:'(].....min tolmodighet er for LENGST brukt opp,så nå får far ta kvelden o natta her[:)]

takk igjen

hehe,ja kan vi bytte et par dager[;)] beholder gjerne skjønningen Simen her for bestandig jeg[:D]
ja,hører de sier at det skjelden kommer TO urokråker etter hverandre,så da er det bare å krysse fingrene[:)]
ORIGINAL: Smulan*

Uff, jeg føler så med deg Ella [:(] Du fortjener en god natts søvn snart :)
Jeg vet faktisk ikke hva vi gjør riktig for at Simen skal sove om natta, han har bare vært snill og gjort det nesten hele tiden. Så vi har vært utrolig heldige.
Dessverre så er det nok sånn at noen barn er mer urolige om natta [&:] Men, de sier jo at man aldri får 2 like barn så neste gang får sikkert du en sovebaby og jeg en urokråke [8D]

Mange klemmer til deg snuppa!
Ps. jeg kan ta med meg lille Willi hjem på tirsdag vettu, så kan han sove hos meg [;)] Så kan du ta Simen :)

nei,det har jeg ikke prøvd,skal prøve det i morgen-hadde ikke gjort noe om det hadde funket[;)]
tusen takk[:)]
ORIGINAL: fruit

Har du forresten prøvd MME eller MM med kamillete i til natta? Vet det har virka på mange av barna til vennindene mine. Evt trekke en tepose i vannet som man lager grøt av.... Vært et forsøk. Er jo bare å få snudd rutinen ofte, de er rare sann, vant med og våkne og vere våken på natta han nå... [8|][&:]

Uff, stakkars Ella[:(] Kjedelig at du skal ha det sånn[:(]

Triks vet jeg ikke, men etter MYE klaging om denna søvnen til Smulan fikk ho meg inn på sporet om å legge han tidligere på kvelden.. Vi la han ikke før rundt 22-23 og nå er han i seng til 19:30, SENEST 20..

Vi gir jo også velling (siden han spiste så mye HIPP) og det ga jo også resultater.. I tillegg at vi nå har kommet i en god rutine. IKKE sove senere enn 17, spise kl. 19(selv om det ikke er så lenge siden forrige måltid) og i seng rett etter maten, med smokk og koseklut.. Da sover han som regel til mellom 03 og 04 før han vil ha mat igjen..

Og vi merker GODT at dersom rutinen brytes, er hele natta ødelagt..

Samme merkes her, en kveld med tull på rutinene, så er hun på KJØRET i flere dager....

Så nå blir jeg striks med rutiner på henne!

ORIGINAL: nurkis og Sander

Triks vet jeg ikke, men etter MYE klaging om denna søvnen til Smulan fikk ho meg inn på sporet om å legge han tidligere på kvelden.. Vi la han ikke før rundt 22-23 og nå er han i seng til 19:30, SENEST 20..

Vi gir jo også velling (siden han spiste så mye HIPP) og det ga jo også resultater.. I tillegg at vi nå har kommet i en god rutine. IKKE sove senere enn 17, spise kl. 19(selv om det ikke er så lenge siden forrige måltid) og i seng rett etter maten, med smokk og koseklut.. Da sover han som regel til mellom 03 og 04 før han vil ha mat igjen..

Så deilig at mine "råd" har funket så bra! Flinke Sandert [:D]

ORIGINAL: Smulan*

ORIGINAL: nurkis og Sander

Så deilig at mine "råd" har funket så bra! Flinke Sandert [:D]

Ja, til gleder for de store.. Hehe[8D][:D] Hva skulle jeg gjort uten deg[;)]

Smulan er VIS...
[:D]

offff slitsomtå ha d sånn =(
man funker ikke som man skal om man ikke får søvn =(

jeg har desverre ingen oppskrift til deg,
har vært så blessed å fått en unge som har sovet rundt siden fødselen,
men hva som gjøre d, aner jeg ikke!
noen unger er vel bare "sove-unger" - og andre ikke :/

satser på at neste gærning er en sovebaby[;)] går greit når sambo er hjemme,da kan jeg jo gå meg en tur eller no...også kan jeg legge meg på et annet rom[:)]

takk alle,råd skal prøves ut[:)]

Back
Topp