Dere som har barn med soleksem;

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
hvordan arter utslettet seg? Hvilken solkrem bruker dere? Andre kremer? Lurer litt på om det røde utslettet i ansiktet til lilleguttpå to år kan være soleksem... Først rødt og hissig, og så blir det en kviselignende sak som klør, og bruker laaang tid på å gro... Han får også små røde prikker ellers på kroppen de dagene det er varmt og sol og vi smører med solkrem (cosmica). Men det kan også dukke opp over natta. Skjønner ikke hva det kan være altså. Det kom nå i vår, men han har vært rød og tørr i kinnene gjennom vinteren. Har sjekket for allergi også, men ikke noe utslag. Kan det likevel være matallergi feks? Han spiser ikke noe nytt heller, er rimelig sær i kosten for tida...

Min får det og har fått tips fra ei som eneste en solkrem funker på. De brune solkrem flaskene, husker ikke hva de heter nå.

Sønnen min og mannen min får begge o soleksem av alle nivea kremene. Eucerin sin creme-gel, har fungeret bra ingen soleksem....

Gutten min har ikke soleksem men han har fått noen utslett i nakken/på halsen som eg har lurt på hva er. Har egentlig kommet fram til at det er varmeutslett. Han har litt mye hår så blir nok ekstra varm i nakken.

Eg har selv soleksem da. Hos meg utarter det seg med noen kviselignende klumper, ganske store, som er i begynnelsen røde men får etterhvert nesten litt grønlig farge. Klør noe hinsides men pleier ikke å få sår på dem. Det beste for meg er å få litt sol på uten solkrem men er nødt til å ta på solkrem etterhvert. Tåler omtrent ingen kremer da, men dem som har fungert best for meg er Hawaiian Tropic. Og veldig viktig å ikke ha noen andre kremer liggende på huden, parfyme er f.eks fy,fy selvom eg har tatt det på dagen før... gjør utslette myyyye værre. Men akkurat det er ikke aktuelt hos så små barn da;)

SeHvaSomSkjer! skrev:
Gutten min har ikke soleksem men han har fått noen utslett i nakken/på halsen som eg har lurt på hva er. Har egentlig kommet fram til at det er varmeutslett. Han har litt mye hår så blir nok ekstra varm i nakken.

Eg har selv soleksem da. Hos meg utarter det seg med noen kviselignende klumper, ganske store, som er i begynnelsen røde men får etterhvert nesten litt grønlig farge. Klør noe hinsides men pleier ikke å få sår på dem. Det beste for meg er å få litt sol på uten solkrem men er nødt til å ta på solkrem etterhvert. Tåler omtrent ingen kremer da, men dem som har fungert best for meg er Hawaiian Tropic. Og veldig viktig å ikke ha noen andre kremer liggende på huden, parfyme er f.eks fy,fy selvom eg har tatt det på dagen før... gjør utslette myyyye værre. Men akkurat det er ikke aktuelt hos så små barn da;)

Ja, de klumpene han får er først røde, så gulaktige her da. Og så klarer han å klore seg i stykker sånn at det blør, og så blir det sår av det... Så dumt med så masse sår i ansiktet synes jeg... blir jo arr også..

Back
Topp