Dere som har barn med kraftige ben og legger!

Karam

Flørter med forumet
Kjøpte et par støvler i merket Viking som passer akkurat rundt leggen, og virket som satt greit på foten, og han hadde ikke noe problem å gå med de. Ikke bare bare å finne noe som passer! De forrige støvlene han hadde var litt trange og "klumpet" seg hele tiden. Ble litt "klaging" fra barnehagen, og de lurte på om jeg kunne finne et par andre støvler. Som jeg da gjorde, og enda var de ikke helt fornøyd..[:@] Ærlig talt, må innrømme jeg ble litt irritert. Det var visst sånn at føttene ikke kom helt nedi støvlene..Men jeg hadde jo prøvd de, og de satt fint på foten! Forklarte de, at de måtte jo bruke litt krefter for å få på han støvlene, og at han ikke hadde føtter som bare gled nedi støvlene osv osv...............
Kom med innspill, hva synes dere om dette?!

Enig der..Unnskyld ordbruken, men jeg synes nå de er litt treig i nøtta, når de ikke klarer det en gang..! Men men..Har ikke funnet noen lave støvler enda, men nå er jeg rett og slett lei av å kjøpe støvler!! Hehe [;)]

Jeg tenker at så lenge dette er støvler jeg helt fint ville brukt på min unge hjemme, så må de kunne bruke de i bhg.

(Til sammenligning fikk jeg plutselig innspill fra bhg at de mente vi burde gå opp en str i bleiene. Det mente ikke jeg, for str større svømmer hun i, å bruker vi innemellom på natta. Men jeg hørte ikke noe mer om det, å har droppa å ta det opp.)

Når det gjelder støvler her, så har vi kjøpt et par Tretorn støvler på Lindex, disse funker kjempe bra på snuppa. Har ikke prøvd andre støvler da, men disse kan vi fint bruke med strømpis og ullsokker (ikke bukse nedi da).

Min gutt har kraftige ben, det er ikke alle typer sko som passer. Jeg kjøpte bare noen billige støvler som ser litt ut som seilerstøvler jeg, og de er kjempelette å ta på. Det er de eneste skoene han greier å ta på selv. Jeg kjøpte en størrelse større enn han bruker i sommersko da, for jeg ville ha plass til tykke ullsokker. Jeg er typen som ikke ville turt å presse foten ned i støvler eller sko, så jeg ville ikke hatt noe som krevde at jeg "bruker litt krefter".

Hvis du er sikker på at de passer, og at det ikke kreves mer kraft enn du er komfortabel med at noen andre bruker på gutten din, så kan du vel snakke med dem i barnehagen igjen? Kanskje du kan ta på støvlene mens dere snakker, og vise hva du mener med at de går greit på? Og så kan dere sammen se på dem på foten. Så får de eventuelt vise deg hva de mener er for trangt, og du vise dem hvordan du mener det er stort nok. Burde gå an å bli enige hvis dere så på det sammen.

Jeg synes det er unødvendig av barnehagen å si at dere skal kjøpe nye, når han faktisk får foten nedi.

Vi har gummistøvler som går akkurat på pga tykke legger, og vi har ikke hørt noenting om det fra barnehagen.
Cherrox fikk vi faktisk ikke tak i til ham i år, vi kjøpte til og med et par jeg trodde passet, men de måtte vi gi bort (rakk akkurat å skrive navnet hans på de).
Vi slet med å finne gummistøvler også, men har et par som går til nød. Vi har også et par som ikke passer, som pappa kjøpte på tilbud for en tid tilbake. 
Vi har også bare funnet et par joggesko som var store nok over vristen, og som ikke kostet nærmere 1000 kroner..  Blinkesko var tingen! [:D]

Etter at jeg kommenterte hva jeg mente tilbake til bhg hva jeg mente, så har jeg ikke hørt noe mer..Vil absolut ikke si at jeg/vi bruker store krefter for å få foten nedi støvlene, de er bare ikke så vide, at det bare er å sette foten lett nedi. Det blir heldigvis lettere når han blir litt eldre og kan gi en tilbakemelding om hvordan skoene/støvlene føles på foten!!

Back
Topp