Dere som har barn med eksem..

TwistedSister

Elsker forumet
Gutten min har hatt noen flekker som gikk bort når jeg smurte de. Nå så vil de ikke bort[&:] Smører med Mildison og Babyline sin krem. Bruker bare olje i vannet når han bader..

Hva gjør dere? Hvilket vaskemiddel bruker dere på klærne? Hvilken krem? Hvilken olje?

vi bruker kun nøytral vaskemiddel. ingen tøymyknings middel eller skylle middel. bruker appolar krem og LA ROCHE-POSSAY lipki baum (hudkrem) og hun får phennamin hver kveld før hun legger seg.
hun har hatt atopisk eksem siden hun var 3 mnd gammel og har det enda. er verre nå som det er kaldt ute.

Takk for svar[:)] Ser dere bruker forskjellig vaskemiddel.. Er det en avgjørende faktor for eksembarn? Jeg bruker Softlan Sensitive. Og lurer på om jeg bør gå over til nøytral...

ORIGINAL: dahliasmamma

vi bruker kun nøytral vaskemiddel. ingen tøymyknings middel eller skylle middel. bruker appolar krem og LA ROCHE-POSSAY lipki baum (hudkrem) og hun får phennamin hver kveld før hun legger seg.
hun har hatt atopisk eksem siden hun var 3 mnd gammel og har det enda. er verre nå som det er kaldt ute.

Hva er det?[:)]

Vi bruker mildison til å smøre henne med så får hun phenamin før hun legger seg(det er en klødempende medisin)har verken brukt mildison eller phenamin nå i sommer vår men med en gang kulden kommer må vi bruke det da kommereksemen for fullt.
Bruker nøytral skyllemiddel og vaksepulver.
Bader ikke ofte,holder henne unna sitrus frukter,bruker ikke ull på henne.

Vi bruker bare neutral, han reagerer på alt annet [:)]

ORIGINAL: TwistedSister

Takk for svar[:)] Ser dere bruker forskjellig vaskemiddel.. Er det en avgjørende faktor for eksembarn? Jeg bruker Softlan Sensitive. Og lurer på om jeg bør gå over til nøytral...

ja!! vi bruker kun netural eller vaske nøtter fordi jeg har selv atopisk eksem

og på vinteren er det værre

ORIGINAL: TwistedSister

ORIGINAL: dahliasmamma

Hva er det?[:)]

phennamin er et anti histamin, som gjør at det ikke klør så intenst i huden, når huden blir fuktig, varm eller klam....

Vi bruker kun Neutral vaskemidler og skyllemidler, for gutta her tåler ikke noe annet (har ikke prøvd Blenda).
I badevannet bruker vi Weleda Calendula shampo og dusj til barn, evt hvetekimolje (fra Marja Entricht) i de verste periodene. Hvetekimolje bruker vi også til å smøre på innimellom, men vi bruker A-krem aller mest. [:)]

Når A-kremen ikke funker, må vi ty til kortison-salven Mildison.

to venninner av meg har barn med eksem, og de har erfart at ulla klør mer. Den ene får eksem når hun har ulltøy på.

Bruker kun neutral vaskemiddel og skyllemiddel og jeg bruker kun liten mengde.

I barnehagen har han dr.greve allround krem som han smører i ansiktet før han går ut.

Hjemme smører vi med elocon der det er utbrudd.

Dexem ved begynnende utbrudd.

Aderma over hele kroppen etter bad.

Bruker den såpefrie "såpen" fra dr.greve når han bader.

Jeg leste "dere som har barn med EKSEN" jeg...

Skjønte ingenting når jeg begynte å lese...[:)]

ORIGINAL: Heidileidy

to venninner av meg har barn med eksem, og de har erfart at ulla klør mer. Den ene får eksem når hun har ulltøy på.

stemmer det, mini har haddde ull på i 3 dager forrige uke, og da blusset det opp, og hele gutten ble rød og klødde... så her er det bomull under og ull/fleece dress utenpå.

Bruker ikke skyllemiddel, men vanlig OMO vaskepulver..
bader han i coop angelmark produktene.

Her var det mange flotte tips, takk[:)]

Jeg bruker ull på han, men ikke fra nøstebarn. Merket at det blusset opp av det. Så bruker ull fra Janus, cubus og H&M. Bør jeg kutte ut det da?.. Kjøpe ull som er bomull på innsiden, kanskje..

Bruker nøytral vaskepulver, ingen skyllemiddel. Bruker babyline babyolje i badevannet, og unngår å bade for ofte. Bruker aldri såpe. Smører vanligvis med locobase repair. Vi bruker kun bomull innerst mot huden, ull kan både irritere og tørke ut huden. Har hørt mange som erfarer at noen typer ull går bra, men jeg tåler ikke ull selv, og bruker det ikke på babyen.

Exomega dherma er god ja!
bruker kremen og har også kjøpt olje til badevannet nå.

mine har ikke fått eksem, men jeg forebygger fordi jeg har slitt veldig selv - var til og med innlagt på sykehus en stund og måtte ta tabletter over en periode for å dempe eksemet...
huff - det var FÆLT - jeg unner absolutt INGEN å ha eksem over store deler av kroppen.

gjør det samme som *Linnie* - og vasker alltid klær før de brukes mot huden!

jeg gir dem også efalex ( men tar vanlig tran selv..)

skal og nevnes at jeg ikke sliter med eksem lenger - forsvant ved homeopatisk behandling - eller dvs. det forsvant mens jeg tok slike medikamenter...

Jenta mi har mye atopisk eksem[&o] Klør forferdelig om natten hvis vi glemmer og smøre.. Vi bruker fettkremene fra locobase, de beste hertil.. Prøvd a-derma, decubal, aloe vera osv, men til ingen nytte! Så nå vurderer vi homeopat (hetter det det?)
Men, en skal ikke bruke ull rett på huden dersom en har atopisk eksem pga det forverrer det. Og være forsiktig med f.eks sitrusfrukter, nøtter etc. Ikke bruke såpe i badevannet, bare olje[;)]

omo og ikke skyllemiddel, men så er det skyllemiddel eksemen kommer fra også da.. h

Har brukt a-derma siden han ble født, nå har jeg bytta til a-creme. Smører han morgen og kveld.

Han bader ca 2-3 ganger i uken, bruker Balneum Hermal i badevannet

Bruker Mildison ved oppbluss

Bruker Blenda sensitive vaskepulver, ikke noe skyllemiddel

Bruker ikke ull-undertøy på han, bruker bomull innerst og ulldress utenpå slik at ullen ikke kommer i kontakt med huden.

Back
Topp