Dere som har barn fra før..

Elisabeth87

Gift med forumet
Hei!
Dere som har barn fra før, når byttet dere fra sprinkelseng til vanlig seng?
Husker ikke når vi gjorde det til førstemann (han er 10år)

Jeg vil bytte til minstemann nå,han blir 2 år i starten av april. Har tatt bort ene ‘veggen’ på springelsengen som en overgang og det har gått kjempebra!
Siden huleboeren skal ha sengen når den tid kommer, så vil jeg bytte nå, så han ikke føler at kommende lillebror ikke tar den fra han.
Samboer mener det er litt tidlig..
 
Hvis dere likevel har tatt vekk en vegg og laget åpen seng ville jeg gitt ny seng nå. Funksjonen fra sprinkelseng er jo uansett borte :)
 
Eldstemann her var også nesten nøyaktig 2 år da sprinkelsengen ble byttet ut med en juniorseng. På den tiden klatret han glatt ut av sprinkelsengen, så mye tryggere med juniorseng til han.
 
Vi byttet seng på frøkna vår når hun var blitt 2 år, rett og slett fordi hun begynte å klatre over sprinklene. Gikk overraskende knirkefritt.
Er enig med andre her om at hvis dere allerede har fjernet den ene siden, så kan man like så godt bytte.
 
Bytter når han var 2 i januar. Han klatra uansett utsv og sover mye bedre nå! Tror han føler seg «friere» og nyter å ligge med oss å lese bok og kose før leggetid
 
Mener vi byttet begge gangene når de var 2 år.
 
Vi byttet da hun var 3, men vi har ei jente som aldri klatret ut av sprinklesengen :)o_O
 
Det har kommet helt an på barnet. Ene jenta vår klatret ut av sengen da hun var 15 mnd, og da byttet vi til junior. Mens andre jenta var nærmere 2 år. Minstejenta er straks 3 år å koser seg fremdeles oppi sprinkelsenga, så tipper hun blir å ligge der til baby overtar det rommet :D
 
Vi byttet til juniorseng rett før hun ble 2 år. Hun kommer inn til oss om natta, så var mye enklere at hun bare gikk ut av senga og kom til oss fremfor å sitte og rope i sin seng til vi våknet midt på natta. Men overgangen gikk helt knirkefritt. Jeg var litt redd for at hun skulle gå ut av senga ved leggetid, men hun gjorde ikke det :happy:
 
Vi byttet da minste va 2 år og 5 mnd. Då gikk han og storebror over til køyeseng :)
 
Eldste og yngste var 2 år. Storesøster var 3,5år. Og grunnen var at hun elsket å ligge i sprinkelsenga, så måtte litt overtalelse til for å gi slipp på den:p
 
Byttet seng til jentungen når hun var nesten 2 (snart 2,5 nå), da hun var klar for det. Vi har ikke noe trapper eller lignende her vi bor, så hadde ingenting å ta hensyn til i den forstand, samtidig som at hun kommer direkte inn på rommet vårt når hun våkner :)
 
Vi byttet for ca en måned siden. Hun er 2,5 år nå. Hadde nok ventet en stund til enda egentlig, hadde det ikke vært for at lillebror skal ta over sprinkelsengen hennes til sommeren. Har aldri prøvd å klarte ut eller noe, men overgangen til ny seng gikk også kjempefint.
 
Vi byttet da han fyllte to år, aldri vært et problem :)
 
Hei!
Dere som har barn fra før, når byttet dere fra sprinkelseng til vanlig seng?
Husker ikke når vi gjorde det til førstemann (han er 10år)

Jeg vil bytte til minstemann nå,han blir 2 år i starten av april. Har tatt bort ene ‘veggen’ på springelsengen som en overgang og det har gått kjempebra!
Siden huleboeren skal ha sengen når den tid kommer, så vil jeg bytte nå, så han ikke føler at kommende lillebror ikke tar den fra han.
Samboer mener det er litt tidlig..
Om dere har tatt vekk ene siden nå, så kan han jo fint også sove i vanlig seng :) Får også kjøpt sengehest på flere senger. Jeg skiftet til mi da hun fylte tre sist, men kunne fint gjort det tidligere :)
 
Back
Topp