Dere som har barn fra før

Jeg håper på å få til amming. Ellers var alt ganske bra og nøt hvert sekund det første året, våkenetter og alt :)
 
Sist var jeg ung, veldig alane uten annet nettverk enn min far, midt i et fælt brudd (politi, child protection services, bl.a..)
Ganske dårlig miks og deprimert..
Så alt føles annerledes ut nå :) sleit litt med amming men fikk det til til slutt og koste meg etter beste evne med mini men alt rundt ødela utrolig masse for babytiden min med henne så gleder meg til å få oppleve det skikkelig denne gangen.
 
Syns mye ble stress med førstemann, alt var nytt.

Målet er å kose meg like mye som jeg gjorde med nr. 2. Det var en herlig tid
 
Håper å unngå brystbetennelse, samt at ammingen går bedre (ble ekstremt sår sist, så lå og gråt ved amming en periode)
Gleder meg også til litt mer støtte fra sambo enn det jeg fikk av exen siden forholdet vårt ikke akkurat var på topp da vi ble gravide.
Skal også begynne med tøybleier og EC fra dag en (eller så fort jeg orker å stå opp av sengen)
 
Sist var jeg ung, veldig alane uten annet nettverk enn min far, midt i et fælt brudd (politi, child protection services, bl.a..)
Ganske dårlig miks og deprimert..
Så alt føles annerledes ut nå :) sleit litt med amming men fikk det til til slutt og koste meg etter beste evne med mini men alt rundt ødela utrolig masse for babytiden min med henne så gleder meg til å få oppleve det skikkelig denne gangen.
Slapp politi, men utenom det var det likt her.
Men klarte heldigvis å nyte første året :)
Gleder meg også VELDIG til denne gangen. Ny opplevelse å ha en pappa i bildet som faktisk bryr seg og er der :) blir spennende :)
 
Slapp politi, men utenom det var det likt her.
Men klarte heldigvis å nyte første året :)
Gleder meg også VELDIG til denne gangen. Ny opplevelse å ha en pappa i bildet som faktisk bryr seg og er der :) blir spennende :)

Nå er det så annerledes som det kan bli, snille sambo som støtter opp og er fantastiske. Har mer familie og muligheter og kan faktisk nyte baby tiden uten å vær redd. Herregud så godt det kommer til å bli! :)
 
Last edited:
Mye:p håper jeg kanskje er litt herdet og tåler bedre å holdes våken når jeg helst vil sove.

Slappe mer av. Vi har eget hus nå i det minste, sist var jeg nyutdannet og mannen hadde akkurat gått konk med firmaet sitt så vi hadde nok litt økonomiske bekymringer.

Håper de kan unngå at jeg blør unødvendig ved fødselen for det tror jeg tappet meg mye ekstra i starten.

Men må nok ta det meste som det kommer og gjøre det beste ut av det:) gleder meg og håper jeg kan være mer avslappet!

Og håper morsfølelsen er der fra første øyeblikk denne gang:)

Og kommer helt sikkert på mye mer:p
 
Jeg var ekstremt stressa med nr 1. Vi hadde det økonomisk trangt, jeg følte svigermor hadde tenkt å stjele ham fra meg, hun maste om å få trille tur hele veien, og selv på barsel ville hun ha ham alene et par timer og ringte hele veien og sa hun hadde elveblest fordi hun ikke fikk se ham første dagen. Jeg og sambo hadde en megakrangel om det, vår første krangel også. I tillegg var jeg redd og uerfaren. Det og at nattesøvnen var så hinsides og folk rant ned dørene våre (spesielt svigermor som gikk tilfeldige turer forbi huset flere ganger til dagen). Vi hadde mye middagsselskap for sambo så ikke problemet med å lage mat til 12 med en nyfødt jeg ammet. Jeg klarte ikke slappe av når folk holdt ham og hvertfall ikke svigermor som gikk rundt å stresset med å åpne dører som satt fasted ham på armen. Hun stresset meg ekstremt de 6 første mnd. Hun fikk ikke passe ham før han var 8 mnd. Så målet er å bli flinkere å gi beskjed og ikke tåle alt hvis jeg er trett og stresset, sove når den lille sover å prøve å ikke bry meg om rot og skitt den første tiden :) skal heller ikke stresse me mat :)
 
Eg håper for alt i verden at denne babyen kan ta smokk! Hehe :p
Har blitt brukt som smokk av begge de andre.. Og flaske! Så det går an å få noen timer fri fra tid til annen :)
 
Håper å få til ammingen denne gangen samt søvnen. Og håper vi slipper å ligge på nyfødt intensiven. Samt at gubben kanskje kan være med å gjøre litt mer (f.eks la meg også få sove litt når jeg kan og ikke tenke ego og skal bare få sove selv)
 
Nå er det så annerledes som det kan bli, snille sambo som støtter opp og er fantastiske. Har mer familie og muligheter og kan faktisk nyte baby tiden uten å vær redd. Herregud så godt det kommer til å bli! :)
:D ❤️
 
Å få til ammingen ønsker jeg også, men den betingelsen at det fungerer med engang. Ikke bruke mye av tiden på å stresse med det.

Ellers har jeg som mål og ta det litt mer rolig. Det MÅ ikke skje noe hverdag, heller evt ha storesøster mer hjemme fra bhg.

Jeg ønsker også å dra på en reise og har startet sparingen til det :) Det blir vanskelig, men skal prøve.

Ellers så håper jeg på en like enkel baby som sist, sovebaby, spiser og er glad. Det var en drøm!
 
Last edited:
Håper og å få til amming denne gangen. Skal ikke ha så mye besøk som sist og bare slappe av i starten. Og det at det som kommer er kjent, så jeg ikke er så stresset i ulike situasjoner, da jeg vet at det meste ordner seg :)
 
Håper å få til ammingen denne gangen samt søvnen. Og håper vi slipper å ligge på nyfødt intensiven. Samt at gubben kanskje kan være med å gjøre litt mer (f.eks la meg også få sove litt når jeg kan og ikke tenke ego og skal bare få sove selv)
Kjenner til det med ego samboer :(
 
Håper også på å få til amming bedre denne gangen! Med vår første så hadde jeg melk, men var sår, blødde masse og hadde angst/depresjoner ved siden av. Jenta ville ikke ta ordentlig tak heller, men vi fikk greie på hvorfor da hun var 4mnd gammel. For Da viser det seg at hun hadde masse låsninger, og derfor gråt hun mye og tok ikke pupp osv. Så denne gang håper jeg å få til dette :) Lettere å vite denne gang hva man evt skal se etter om det samme skjer igjen :)
 
Ting gikk egentlig veldig greit sist, så jeg håper på en dacapo av det egentlig. Litt mindre vondt i magen på baby, kanskje, han hadde noen korte perioder med en del luft i magen stakkar.

Ellers håper jeg veldig at storebror takler det bra, og at han ikke blir alt for sjalu. Han er bare litt over 2 år ved termin, så er vanskelig å forklare alt til han også. Men det går seg nok til :)
 
At jeg skal være i stand til å huske de første 3 ukene. Jeg var så syk med storebror at jeg husker nesten ingenting fra de første 3 ukene. I tillegg fikk jeg en unge som ålte seg fremover fra 5 uker så følte egentlig ikke at jeg hadde en nyfødt baby, gikk rett over til å ha barn.
 
Håper å få til amming, ellers håper jeg bare at denne gangen blir like bra som sist mht soving og generelt en veldig lett baby de første 6 mnd. Men ytre ting som økonomi og et nesten ferdig oppusset hus er på plass denne gangen og det skal bli godt siden jeg synes forrige permisjon gikk mye til å pusse opp mens babyen sov.
 
Jeg håper jeg er frisk og rask etter fødselen og at jeg får nyte de første dagene uten stress, kav og sykdom.
Ellers håper jeg at ammingen går fint og at babyen har sovehjerte.

Og at kommende storesøster er bleiefri....
 
Back
Topp