Dere som har barn fra før

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Hva gjør dere i disse tider med kvalme og trøtthet? Jeg har så lite energi. Spesielt etter jobb. Får så dårlig samvittighet for jenta mi på 2 år. Har ikke overskudd til å leke og herje som før. Det blir mye ekstra på pappaen nå om dagen. Men det er jo bare en periode det er sånn..

Her er det pappaen som tar seg av mesteparten, sliter med mye dårlig samvittighet. Vårt barn er 4 år, så det er nok litt lettere enn en 2-åring. Hun er litt mer selvstendig.
Gleder meg bare til kvalmen er over for da tror jeg hvertfall at humøret også blir litt lettere.

Vi har lang ferie nå, og merker 3 åringen blir er rastløs enn før. Pappaen tar endel, ellers så prøver jeg så godt jeg kan.

Er heldigvis ikke noe særlig kvalm! Men er veldig trøtt, men herjer og leker, som vanligt..
Men de er flinke til å leke alene, eller sammen :-) Så da gjør jeg mitt ;-)

Har en tass på 2, han og papp leker mye med den nye duploen som han fikk til jul, også har mini skjønt at noe skjer, så han legger seg inntil meg og koser
Må innrømme at det blir fort en film på tven

Jeg er både kvalm og trøtt, så jeg leker soveleken med minimor på 16 mnd :woot::help Funker dårlig da, så pappa´n må trå til. Jeg er 50% sykemeldt, så prøver å slappe godt av når jeg er alene...

Godt å høre at det ikke bare er meg :) de små kommer nok ikke til å huske den perioden mamma var litt redusert. Det var lettere første svangerskap. Da kunne jeg bare ligge på sofaen hele dagen. Nå er det først jobb og så toåringen. Vurderer sykemelding snart. Vil heller ha overskudd til datteren min enn å bruke det lille jeg har på jobb :/

I dag har det vært ille.. lagt for det meste på sofaen.. «heldigvis» hatt ei feberpjusk 3 åring som helst ville ligge på sofaen selv i dag, så passet egentlig fint selv om jeg helst vil ha henne frisk altså! ..
Så litt frisk luft har hjulpet, og så i en time tok jeg henne med på leketøysbutikk for å kjøpe litt lego, hun fikk selv velge nårvi skulle dra til og hjem..:-) det likte hun, så da fikk vi litt ekstra mammadatter tid mens gutta var på kino :-) fint med ferie :-) gruer meg tiø jobb igjen til helgen.. skjønner ikke hvordan det skaø gå!!! :(

jeg har heldigvis en jente på 8 år, så hun klarer seg en del selv. og hun har en fantastisk stepappa (min ektemann) som hjelper meg en del. Når jeg er skikkelig dårlig forklarer jeg bare datteren min hvorfor jeg ikke orker å leke med henne akkurat da.. og hun er kjempe forståelsesfull og lar meg slappe av. jeg er heldig der <3

Back
Topp