Dere som har barn fra før

Frøbert2016<3

Elsker forumet
Hvordan og når avslørte dere for barnet at dere er gravide? :) hvor langt var dere på vei? Evnt hva planlegger dere å gjøre? Og hvor gamle er barna?
 
Ikke noe spesielt, heller ikke denne gangen.

Skal si det til mannens søsken+menn, bestemoren og tanten hans i kveld da vi alle er samlet til middag.
 
Jeg er veldig spent på hvordan datteren vår kommer til å reagere. Ligger an til at vi venter til nyttår selv om vi er tolv uker til onsdag. Ser for meg at vi setter oss ned sammen og bare forteller det:) hun er tre og et halvt.
 
Min på 11 sendte jeg bilde til på tlf. Han var så opptatt med den akkurat når jeg ville fortelle og jeg hadde ikke tid til å vente :p
I starten ble han ikke særlig fornøyd. Han har jo allerede en lillesøster hos faren sin så han hadde ikke behov for en til. Dessuten har han delt rom med henne en periode, for han gruet seg til å måtte være stiller og bli vekket på natta osv.
Etter litt prating rundt dette og forklaring at han ikke skal bli plaget har han bare gledet seg. Jeg inkluderer han i alt, alt ifra valg av vogn, navn, til sokker og smokker.
Jan fikk vite det like etter at vi fant det ut, ca 4 uker, fordi han er så stor som han er så skjønner han masse nå. Greit at han vet uansett om det går bra eller ikke. Han har forresten vokst masse de siste ukene og blitt mye flinkere til alt og mye mer hjelpsom!
 
Venter med det til oul vi... selv om jentene er 10 og 7 år så ønsker vi å heller vise bildet fra oul med lillesøster eller lillebror :)
 
Jentene våre er 8 og 9. Datteren til mannen min ble storesøster på morssiden i fjor. Hun vil IKKE ha fler søsken. Jenta mi på 8 har spurt etter en lillesøster/bror i mange år alt.
 
Jeg skal fortelle det til våre to barn Idag. De er 10 og 13 år. 10 åringen blir nok veldig happy. Veeeeldig usikker på reaksjonen til 13 åringen som egentlig syns småunger er litt høylytte:)

Jeg har pakket inn UL bildene og skal si at de får en ekstra førjulspresang!

Senere Idag skal vi ut å spise med hele min familie - så tar samme trikset der. Det kommer til å slå ned som en bombe!!
 
15 åringen har fått vite det, hun hadde skjønt det med en gang jeg ble dårlig så jeg valgte å fortelle henne tidlig.
3, 5 åringen skal får vite det på juleaften morgen :)
 
Våre vet det, men tviler på at 1 og 2 åringen forstår så veldig mye av det :p
 
Har en liten gutt på 21 mnd. Han kommer ikke til å forstå så mye. Men etterhvert som magen blir stor kommer vi til å si at det bor en baby i magen til mor. Tror ikke egentlig det blir reelt for ham før jeg kommer hjem med babyen. Godt han ikke vet va som venter ham hehe... Stakkars. Her ruger jeg på erkefienden som kommer til å stjele mor bort fra ham å gjør mor til en zombie i månedsvis. Gleder meg bare til babyen har bikket året. Det er langt fra stas å gå gravid andre gang. Å nå vet jeg var jeg går til... Hvordan kunne jeg være så dum hehehe
 
Hahahaha jeg misforstod!

Frøkna er 21 mnd og skjønner ingenting.
 
Vi sa det til mannens sønn på 13 år i uke 10. Vi var der begge to, men det var mannen som fortalte.

Han spurte "Er du klar for å bli bror?" og så "Vi kommer nemlig til å bli fire snart i denne familien" eller noe sånt.

Det med "vi" og "denne familien" var noe vi ble tipset om av jordmor, viktig å ordlegge oss på en måte som inkluderer ham. Særlig siden han bare er mannen sin og ikke min, og bor her halve tiden og vi nå får en som blir boende på fulltid, og som jeg blir mor til. Tenker mye på akkurat dette, hvordan det blir for ham.
 
Vi sa det til mannens sønn på 13 år i uke 10. Vi var der begge to, men det var mannen som fortalte.

Han spurte "Er du klar for å bli bror?" og så "Vi kommer nemlig til å bli fire snart i denne familien" eller noe sånt.

Det med "vi" og "denne familien" var noe vi ble tipset om av jordmor, viktig å ordlegge oss på en måte som inkluderer ham. Særlig siden han bare er mannen sin og ikke min, og bor her halve tiden og vi nå får en som blir boende på fulltid, og som jeg blir mor til. Tenker mye på akkurat dette, hvordan det blir for ham.
Jeg og syns det er viktig. Er jo det med barn i alle aldre, men kanskje aller mest når de begynner å få hormoner og blir usikre på seg selv.. her inkluderer jeg han som sagt i ALT, og så får han selv bestemme hva han vil være med på. Det har i hvertfall fungert veldig bra til nå. Har forresten gitt han en oppgave i å komme med forslag til navn. Hadde vært kjempestas om han hadde kommet med navnet vi ender på :)
Har uansett et krav om at mini sitt navn må klinge bra med storebror sitt, og han ble kjempestolt når han hørte det. :)
 
våres unger vet det og, di glede seg masse. Elsten sønnen vårs har spurt etter en baby. Guttene våres er 4 og 6 år. :)
 
Jeg sitter i en liten vanskelig situasjon ift det å fortelle. Jeg vil ikke at stedatterstedatters mor skal vite det før det er "trygt". Hun har vært vanskelig hele forholdet til meg og mannen og har virkelig gjort sitt for å skape flid i familien.. dersom vi forteller det til barna, må vi gi stedatter "munnkurv" til uke 12.. og det syns jeg ikke er rett heller :s
 
Min mor avslørte det til mine barn da jeg var 4 uker på vei. Hadde nettopp funnet ut det vi. Ble så veldig lei meg da vi ikke fikk sagt det selv.
 
Avslørte det ganske tidlig til 7 åringen for far min var hjemme på ferie og ville si det til han og Stemor før de reiste så fortalte det i uke 5-6? Så fortalte det til henne kvelden før med at hun fikk tegne alle i familien også måtte hun tegne en baby i magen.
Hun ble kjempe glad og oppførselen hennes er faktisk litt skjerpet siden hun er veldig obs på at storesøstre er snille og flinke :p jeg er glad hun fikk vite det tidlig for hun forstår og godtar mye mer av hvorfor formen min er som den er (trøtt, spyr, lite matlyst, hjemne fra jobb) siden jeg kan si hvorfor, ellers hadde hun vært kjempe beskymret over hvor dårlige jeg har vært.
 
Åååh, jeg vil også dele det med jentene våre... jeg har så lyst :s
 
Back
Topp